top of page

על מעמדה של מילאנו כבירת האופנה העולמית

+ באיטליה
Sunday, June 18, 2017

3 דקות

חיפוש

עודכן: 24 במאי 2023

האם הגברים אלגנטיים יותר מהנשים באיטליה? ומתי לשחרר את הרסן ולהסתובב ברחובות מילאנו לבושים בבגדים מטורפים ומופלאים?


מזה זמן מה שאני חיה במילאנו וביני לביני תוהה מדוע נחשבת העיר הזאת לבעלות תפקיד משמעותי בתעשיית האופנה? למה בעצם נקראת מילאנו בירת-אופנה, האם זה אומר שכולם כאן מתלבשים אופנתי?


כשאני מהרהרת במרכזי אופנה אחרים כמו ניו-יורק, לונדון, או פריז, עולים לנגד עיני מרכיבים שונים ומסתדרים במעין תרשים זרימה: בהתאם למבנה האדריכלי של העיר מאכלסים אותה תושביה, ממלאים את חללי המגורים ומתאימים את סגנון חייהם לאסתטיקה של חללים אלה. מתוך כך נוצר סגנון ומתהווה תרבות מקומית. כל המרכיבים הללו משפיעים לבסוף על הנראות החיצונית, כלומר במידה רבה על האופנה. והאופנה בתורה הופכת לאחת מן המהויות המייצגות השתיכות.

בכל אופן, המילנזי (כך מכונים תושבי מילאנו באיטלקית) יונקים עם חלב אימם את ההבנה שלהופעה חיצונית מסוג מסויים יש חשיבות עליונה. כמו לומר שאחד מערכי היסוד של תרבותם גורסים " מראה הקנקן חשוב לא פחות ממה שיש בו"

עניין חשוב נוסף שיש לשקלל אל מסקנותי הוא שאיטליה כמדינה מתקשה לעכל את מה שנתפס כ - “לא איטלקי”. איטלקים משמרים באופן מעורר השתאות את סגנון החיים שלהם, הכולל סדר יום מסויים, שעות מוגדרות לארוחות, מטבח שאינו מקבל אל תוכו חומרי גלם חדשים ובהתאם גם סגנון לבוש. אופנה. לכן אם יתרחש מקרה היפוטתי והעולם כולו ישטף בטרנד חולצת בשילוב מכנסיים בגזרה נמוכה, סביר להניח שבאיטליה נראה יצוג מועט של השילוב הזה.


הסטייל האיטלקי מכונה “סטייל הלורד”. הסיבה לכך היא שהמבנה המדיני של איטליה בעבר איפשר לבעלי הממון לקנות תארי אצולה. בהתאם לתואר שנקנה ריק מתוכן ויש למלאו, נקבע סגנון הלבוש. סגנון שמרני, על סקלת צבעים מוגדרת מראש. סטייל קלאסי, אלגנטי ואחיד. החליפה מחולקת לשלושה חלקים, מקטורן עליון, מכנסים, ו-ווסט בצירוף נעלים, אותן נעלי גברים איטלקיות אשר אנו מכירים בשם נעלי “אוקספורד”, עם שרוכים או בלי.




לא במקרה אני מתמקדת תחילה בתיאור הלבוש של הגברים. הסגנון האיטלקי מתבטא בצורה בולטת יותר אצל הברנשים. אולי תתפלאו לשמוע, אך נשים באיטליה לא שוות בהופעתן האלגנטית לגברים. כשתסתובבו ברחובות העיר תבחינו בנקל בגברים הלבושים בהידור נקי, מצוחצחים ומסוקסים. עוטים את חליפת שלושת החלקים שלהם. מפגינים שלמות מכף רגל ועד ראש. גם בשיא החום, בשעות הצהרים, גם בשעת הסיאסטה אפשר להבחין בהם מקובצים יחדיו. מתקהלים במלוא הדרם לארוחה או למשקה.


והנשים? מפתיע מאוד, אך עד גיל ארבעים בערך נדמה שאינן מקדישות תשומת לב רבה לגיבוש ודיוק המראה החיצוני. כמתבוננת מהצד אני יכולה להעיד על שינוי שחל בהן בהגיען לגיל זה. ביקור במספרה הופך לחלק בלתי נפרד משגרת הבוקר, הן מתחילות להשקיע בפריטים בעלי אופי ונוכחות כמו מעילי פרווה ענקיים, עקבים בצבעים שונים, ואפילו עגילים שחייבים לתפוס את תשומת הלב. אז אם תשאלו אותי כמו מי הייתי רוצה להראות, או לשאוף להראות כשאתבגר, אני אענה “כמו אישה איטלקיה בשנות השישים לחייה”… אז כמובן הן משכללות את הסגנון ומגיעות לשיאן.

כעת לאחר שסקרתי יחד איתכם את תנאי השטח אפשר לשוב ולשאול את השאלה העומדת ביסוד הדברים, האם מראה האנשים ברחובות מילאנו מתאים להגדרתה כבירת אופנה? אני בוחרת בשתי תשובות. הראשונה היא, כן, בהתיחס למסורת הנשמרת של אלגנטיות מסוג מסויים. והשניה היא, לא בדיוק. לא בדיוק מפני שלטעמי בירת-אופנה צריכה להיות מקום בו ניתן למשוגעי אופנה החופש לבטא סגנון אישי, דמיון, מבלי שיתקלו במבטים הרומזים כי הלבוש הוא “יותר מידי”. בבירת-אופנה על הרחוב להוות מקור השראה. עליו להיות שטוף מראות הנבדלים זה מזה. כל זאת כדי שיתרחשו אותם רגעים מכוננים פתאומיים בהם העיניים מתבלבלות מרוב סגננות, מרוב שוני, לא משנה מה טעמכם האישי. הבלבול ששוטף את החושים מפריד בו-זמנית, מראה כולל, לפרטים. וכך כל אביזר, כמו כפתור, בד של אימרה, תיק או סיכה יכולים לשמש כמצע לפיתוח סגנון שלם או טרנד חדש. כל האפשריות פתוחות ודבר אינו ודאי. בזאת טמון לדעתי היופי בעולם האופנה. עולם שמוסכמות עבורו הן רק סימן דרך הרומז, כאן כדאי לאבד שליטה ולעבור על החוקים. במילאנו מתקיימים התנאים האלה, אבל רק בזמנים מסויימים.

הזמן המתאים ביותר לצעוד ברחובות מילאנו בכנפי טווס פרוסות הוא במהלך שבוע האופנה. שלוש פעמים בשנה מתקיים במילנו שבוע האופנה. אז אפשר להשטף במראות אין סוף של סגנונות אישיים הבאים לידי ביטויי ללא כל מעצור או חשש.



שבוע האופנה לנשים מתקייים פעמים, בפברואר ובספטמבר, בינהם, ביוני, מתקיים שבוע האופנה לבגדי גברים. במהלך שבוע האופנה מציגים מותגי העל את הקולקציות שלהם, כשנה מראש, בפני ראשי תעשיית האופנה, מובילי דעת קהל כמו קניינים של חברות גדולות ובוטיקים, עיתונאים ועורכי אופנה, בלוגרים, סטייליסטים ואיקונות אופנה. אני יכולה להבטיח לכם שזה הזמן לצעוד בגאווה ולהפגין את סגנונכם האישי בפני האנשים החשובים באמת. צעדו באומץ כי רק אתם יודעים שמכם תצא הבשורה. זכרו, אופנה היא ללא גבולות.


 

לכל שאלה לגבי שבועות האופנה או בכלל, אפשר ליצור איתי קשר במייל: chenhor22@gmail.com או לעקוב אחרי באינסטגרם: God Bless Your Style

149 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

Kommentare


שבע מעצבות אופנה איטלקיות שחוללו מהפכה
Friday, June 30, 2023
ראיון מיוחד עם ניקולו צ'ריוני – אחד הסטייליסטים החשובים באיטליה
Monday, September 5, 2022
הקניונים והאאוטאלטים החשובים ביותר ברומא
Saturday, May 7, 2022
השווקים של רומא: שופינג לחובבי מציאות ופריטים מיוחדים
Tuesday, May 3, 2022
שופינג שווה ברומא: שני רחובות שלא הכרתם
Sunday, May 1, 2022
איפה הכי כדאי לעשות שופינג ברומא
Thursday, April 21, 2022
שופינג ברומא – המלצות ממקומית
Tuesday, April 19, 2022
אופנה ואקולוגיה בפירנצה
Thursday, November 21, 2019
אופנת יד שניה ווינטג' - מציאות שוות ונוסטלגיה בפירנצה
Saturday, November 17, 2018
הנסיכה על העדשה - המדריך האולטימטיבי לבחירת משקפיים
Wednesday, September 12, 2018
המעצבות המוצלחות מילאנו 2018
Sunday, April 8, 2018
שבוע העיצוב במילאנו - איכות היא לא מילה גסה
Sunday, April 8, 2018
מפה לאוזן - המספרות הנכונות במילאנו
Tuesday, March 20, 2018
גוצ'י גארדן בפירנצה - הייתי בגן עדן ועכשיו הלב פצוע
Tuesday, January 30, 2018
השטן (ואת) לובשות פראדה - הנחיות מקצועיות לתכנון - מבצע סיילים
Tuesday, January 9, 2018
מפת קניונים באיטליה
Friday, November 10, 2017
שבוע האופנה במילאנו
Friday, September 1, 2017
המקומות השווים ביותר לקניות במילאנו
Tuesday, June 27, 2017
על מעמדה של מילאנו כבירת האופנה העולמית
Sunday, June 18, 2017
יודעת חן - סטייליסטית ישראלית במילאנו
Wednesday, June 7, 2017
הסיילים מתחילים
Thursday, June 1, 2017
מפת אאוטלטים באיטליה
Saturday, October 22, 2016
ארוחות חברה - המקבילה האיטלקית ל"יום כיף"
Wednesday, December 24, 2014

עשוי לעניין אותך

חן חורש | כתבת אופנה

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page