top of page

חורף חם בדולומיטים

+ באיטליה

זמן קריאה

חיפוש

עודכן: 25 במאי 2023

ואל די פייאמה - Val di Fiemme עמק בהרי הדולומיטים שבחבל טרנטינו, מרוחק כשעה וחצי נסיעה משדה התעופה של ורונה. בחודשי החורף ניתן להנות בו מאווירת הרים איטלקית טיפוסית, ספורט שלג מכל הסוגים, אוכל מצויין ואירוח ברמה גבוהה בתמורה למחירים סבירים. עונת הסקי הרשמית נפתחת ב 28 לנובמבר ונסגרת ב 10 לאפריל


אם אתם חובבי סקי או חובבי הרים ושלג, או אם אתם מעוניינים בהיכרות ראשונית עם השלג, לטייל, לראות לגעת בו ביחד עם כל המשפחה, “ואל די פייאמה” הוא בהחלט אחד האזורים באיטליה שכדאי לבקר בהם במהלך עונת החורף. העמק נמצא בגובה של 1000 מטרים מעל פני הים והוא חלק מקבוצת עמקים השייכת לשרשרת הרים הנקראת "לגוראי Lagorai “. גובהם מגיע עד 2847 מטרים. מן העמק נשקף נוף מרהיב של פסגות הרים. יופי קמאי בעל אסטתיקה דייקנית המביאה את המתבונן לנשום עמוקות גם כאשר הפסגות מושלגות וגם כאשר הן מכוסות ירוק בעונת הקיץ. הכפרים בעמק הם בעלי אופי איטלקי הררי מובהק. השפה המדוברת היא איטלקית, זאת בניגוד למקומות צפוניים יותר בהם הגרמנית היא השפה הדומיננטית. העיירות הבולטות הן CAVALESE ו - PREDAZZO ו- MOENA המטבח שמאפיין את האזור הוא צפון איטלקי.

חדשות טובות: בחורף ב -׳ואל די פיאמה׳ בממוצע 8 ימים מתוך 10 הם ימי שמש

סקי

לחובבי הסקי העמק הוא מקום אידיאלי. מידי מספר שנים נערכות אליפויות עולם בקטגוריות שונות של הענף. כאן גדלו מספר אלופי עולם ומסורת הסקי היא ארוכת שנים. בעמק יש 100 ק"מ של מסלולי סקי, 120 מדריכי סקי מקצועיים, 50 מעליות סקי חדשות ושרות אוטובוס SKI BUS הנוסע בין האתרים השונים. בזכות תותחי השלג המלאכותי העונה נפתחת כבר ב- 28 לנובמבר ואורכת עד ה 10 לאפריל. הסקי - פס SKIPASS מאפשר כניסה לכל מתקני הסקי שבעמק.

ישנם חמישה אתרי סקי בעמק:

  • צ'רמיס - ALPE CEREMIS גישה מהעיירה CAVALESE

  • לאטאמר - LATEMAR גישה מהעיירות: PREDAZZO,PAMPEAGO.OBEREGGEN

  • לוסיה - ALPE LUSIA גישה מהעיירות: MOENA, CASTLIR, BELLAMONTE

  • פסו (מעבר) רולה - PASSO ROLLE גישה מהאתר עצמו

  • אוצ'ליני - OCLINI

מפת מסלולי הסקי

בכל אתרי הסקי יש התייחסות מיוחדת למשפחות ולילדים מתחילים הרוצים ללמוד אך גם לשחק בזמן הסקי. כך תמצאו גם פארקי משחקים בשלג לכל הגילאים.


בשנים האחרונות מסלולי הסקי פתוחים עד השעה עשר וחצי בלילה, המסלולים מוארים וכך אפשר להנות מארוחת ערב באחת הבקתות שבפסגה ולגלוש מטה את דרככם חזרה למלו


לחובבי אטרקציות ואדרנלין, חובה לנסות את ALPINE COASTER היחדי בכל חבל טרנטינו מתקן הממוקם בגובה של 1650 מטר (פתוח גם בקיץ) בו מסלול רכבת הרים למבוגרים וילדים הנוסעת במהירות רבה, ומבצעת סיבובים של 360 מעלות - גישה מהעיירה פרדאצו (PREDAZZO)


ריכוז פעילויות הסקי בואל די פייאמה

  • סקי בשלושת סגנונות העיקריים, סקי אלפיני - במורד, סנאובורד, סקי במישור - קורס קאנטרי.

  • באתרי הגלישה קיימים מסלולים בכל רמות הקושי: כחולים (קל) אדומים (בינוני) שחורים(קשה)

  • בתי ספר לסקי, מורים פרטים.

  • מסלולי סקי לגלישה לילית.

  • השכרת או קניה של ציוד סקי מקצועי מלא, אופנועי סקי, מזחלות שלג.

ארועים בעונת החורף

מרצ׳ה לונגה - MARCIALONGA תאריך: 31 לינואר 2016 - תחרות סקי בינלאומית. סקי קורס קאנטרי לאורך 70 קילומטרים מהעיר מואנה עד לעיר קאוואלזה, ביום שבו נערכת התחרות מלאים רחובות העיירה קאוולאזה דוכנים המוכרים מטעמים מקומיים ומסכי ענק המאפשרים לצפות בתחרות.

מרצ׳ה לונגה - תחרות סקי רבת שנים


שווקי חג המולד

בין התאריכים: 4 לדצמבר עד 10 לינואר - שלא כמו במרבית הערים באיטליה כאן שוק חג המולד אורך יותר זמן וממשיך מעבר לחג עצמו. השוק מתקיים בעיר קאוואלזה (Cavalese) ובו בעיקר מוצרים בעבודת יד, הרבה יין חם מתובל, ומאכלים מסורתיים.

לקרוא בהרחבה על שווקי חג המולד, כאן.


ג׳אז בשלג

בין התאריכים: 12 -19 למרץ יערכו הופעות ג׳אז בכל העמק. בברים, בתי מלון וגולת הכותרת היא ההופעות במסלולי הסקי עצמם. את זה עדיין לא ניסיתם.


לינה

התיירות מהווה מקור פרנסה עיקרי עבור התושבים אשר מציעים דירות להשכרה לתקופות קצרות במהלך העונה. מעבר לכך ישנן אפשרויות לינה נוספות. ניתן למצוא פתרונות ליחידים, לזוגות ומשפחות. הרמה הכללית של בתי המלון והדירות להשכרה היא גבוהה מהרגיל. הבתים בנויים באופן טיפוסי מעץ המבודד טוב כנגד הקור, ומחוממים בצורה הולמת. בהתאם למשך השהייה ומספר השוהים אפשר לבחור בדירה להשכרה כפתרון המתאים למשפחות או לקבוצה של אנשים ולחלופין בבתי מלון בדרגות שונות מגרני (בד אנד ברקפסט) עד מלונות ארבע כוכבים. לינק לאתר הזמנות בעמק כאן

אוכל

האזור מפורסם בבשר ציד. צבאים ניצודים ביערות שסביב. בשר הצייד מוגש באופנים שונים, כתבשיל המזכיר גולש ומלווה בפולנטה או כרוטב לפסטה. כמו כן מצמיחים היערות שפע של פטריות בעלות טעם שלא דומה לזה שתמצאו בכל מקום אחר. מן הפטריות מכינים ריזוטו או פסטה בדרך כלל. הגבינות המיוצרות במחלבות אשר באזור גם הן מפורסמות באיכותן וידועות כחלק מן התפריט ההרי העשיר. גבינות טריות ומיושנות העוזרות לשמור על חום הגוף. הפרות הגדולת על מורדות ההרים, לרוב נהנות מחופש וחיות באחו רוב השנה ולא ברפתות וכלובים. היערות מעניקים למבקרים במקום גם את פירות היער החמצמצים, הנאספים בקיץ ונרקחים לריבות וסירופים הנמזגים על ראשם של גביעי גלידת וניל. אם תעברו ליד קונדיטוריה מקומית נסו את עוגת השטרודל הקלאסית עם תפוחי עץ צימוקים וצנוברים, התפוחים גדלים במטעים באזור והם גאווה מקומית.


481 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

עשוי לעניין אותך

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page