top of page

שוקי חג המולד היפים באיטליה – היכן כדאי לבקר?

+ באיטליה

זמן קריאה

חיפוש

ערמונים קלויים וקישוטים צבעוניים לעץ האשוח, יין חם ומתובל ועוגות מתוקות, בקתות עץ קטנות ואינספור דוכני מתנות... אם אתם רוצים לצלול לתוך אווירת חג המולד הקסומה, השווקים היפים של איטליה מחכים לכם


פיאצה וואלטר מרכז שוק חג המולד בבולצאנו
פיאצה וואלטר מרכז שוק חג המולד בבולצאנו - צילום: Depositphotos

הימים שלפני חג המולד הם תקופה קסומה באיטליה (ובאירופה כולה). החנויות מקושטות באורות נוצצים, הערים מתעטפות באווירה חגיגית, ויש תחושה של קסם באוויר. אבל כדי לחוות את הכריסטמס כמו שצריך, אתם חייבים לבקר בשוק חג המולד אחד לפחות. השווקים המסורתיים האיטלקיים אמנם אינם גדולים וידועים כמו השווקים בפראג, בודפשט, וינה או גרמניה, אבל הם עדיין מהווים אטרקציה נהדרת למבקרים במדינה בחודש דצמבר.

אם אתם מתלבטים לאן ללכת, הרשימה שלפניכם תעזור לכם להתמקד בשווקים היפים והקסומים ביותר.


טיפ: ימי הפתיחה המודייקים של כל שוק משתנים משנה לשנה. מומלץ להיעזר בלינקים המצורפים ולבדוק את שעות הפתיחה המעודכנות. רוב השווקים, כדאי לדעת, סגורים ביום חג המולד (25 בדצמבר).

שוק חג המולד של בולצאנו (Bolzano)

העיר בולצאנו שבמחוז טרנטינו אלטו-אדיג'ה היתה חלק מאוסטריה עד לפני כ-100 שנה, ושוק חג המולד הנערך בעיר משקף זאת היטב: בכל פינה אפשר למצוא דוכנים המוכרים שטרודל מעולה, ברצל (פרצעל), יין חם, לחם עם קימל, פריטים שונים בעבודת יד (לרוב מעץ), וקישוטים יפהפיים לעץ האשוח. שוק חג המולד של בולצאנו נחשב ליפה ולמיוחד ביותר באיטליה כולה, ואם אתם נמצאים בצפון איטליה לקראת הכריסטמס, כדאי לכם מאד להגיע לכאן.


צילומים: Depositphotos


ליבו של השוק מתקיים בפיאצה וואלטר (piazza Walther), אבל אל תתמקדו בכיכר בלבד – דוכנים רבים ממוקמים גם ברחובות המתפרשים ממנה, ובפיאצה דל גראנו (piazza del Grano). בפארק אלצ'דיה ברלופה (Parco Alcide Berloffa) אפשר למצוא גם מעין כפר חג המולד קטן, עם דוכני פעילות והפתעות נוספות.


טיפ: אם כבר הגעתם לכאן, גשו ללשכת התיירות המקומית ובדקו אילו מן אירועים מיוחדים נערכים לכבוד חג המולד בדולומיטים. עיירות כמו Ortisei הן יעד נהדר במיוחד לגלות בתקופה שלפני כריסטמס.


שוק חג המולד של טרנטו (Trento)

העיר טרנטו נמצאת במרחק כשעה דרומית לבולצאנו, ומתגאה גם היא בשוק חג המולד משלה. השוק אמנם קטן יותר משוק חג המולד של בולצאנו, אבל גם הוא מציע את אותה אווירה נעימה ומאכלים מסורתיים וכדאי לעבור גם בו אם אתם כבר נמצאים באזור. השנה מציינת טרנטו את חג המולד עם סדרה של אירועים המלווים את השוק: עץ גדול ומקושט יוצב ליד הקתדרלה הראשית של העיר, בפיאצה דואומו (piazza Duomo), ולמעלה מ-80 דוכנים ימלאו את piazza Fiera ואת piazza Battisti. בפיאצה דנטה (piazza Dante) יוקם "הכפר המסורתי של סנטה קלאוס", עם קישוטים רבים ופעילויות לילדים.



שוק חג המולד בורונה (Verona)

העיר ורונה היא אחד מהיעדים האהובים ביותר על תיירים המבקרים באיטליה: רומאו ויוליה, האמפיתאטרון הרומאי המרהיב, החנויות, האוכל, והיין... כל אלה הופכים את ורונה לפנינה של ממש! ובתקופת חג המולד, יש אפילו סיבה נוספת לבקר פה.

למעלה מ-100 בקתות עץ ממלאות את רחובות מרכז העיר, והופכות את ורונה לאגדת חג המולד של ממש. בדוכנים תוכלו לרכוש את כל המוצרים הטיפוסיים לחג המולד, ומעדנים קלסיים כמו פונץ' ויין חם, ערמונים, עוגות, מזכרות בעבודת יד וקישוטים מכל הסוגים. לב ליבו של השוק ממוקם בפיאצה דיי סיניורי (piazza dei Signori).


דוכנים בשוק חג המולד בעיר ורונה
דוכנים בשוק חג המולד בעיר ורונה - צילום: Pixabay

שוק חג המולד במילאנו

מילאנו מציינת את חג המולד באופן מרשים במיוחד, ותוכלו לבחור בין מספר פסטיבלים ושווקים.

הפסטיבל הידוע ביותר בעיר נערך בתחילת דצמבר, למשך ימים ספורים בלבד, בסמיכות לחגו של הקדוש המגן של העיר (אמברוג'ו הקדוש). במהלך הפסטיבל, שנקרא La Fiera degli Oh Bej Oh Bej מתמלאת הכיכר שמול מבצר ספורצסקו (Castello Sforzesco) בעשרות דוכנים צבעוניים ונהדרים, המוכרים מזכרות ומאכלים מסורתיים. בניגוד לשווקים אחרים השוק הספצפי הזה מתקיים במשך שלושה ימים בלבד. חגיגות ה Oh Bej Oh Bej מתקיימות במילאנו מאז שנת 1288.


בנוסף, נערך שוק חג המולד מסורתי (הדומה לשווקים בשאר הערים) ברחבה שמול הדואומו המפואר של העיר. האווירה נהדרת, והדואומו של מילאנו (אחד היפים והמרשימים באיטליה כולה) משמש כתפאורה מושלמת לחגיגות החורפיות.


טיפ: מעוניינים להשלים את החוויה ולצאת למסע שופינג במילאנו? שפע של חנויות מחכות לכם בגלריית ויטוריו אמנואלה הסמוכה לכיכר הקתדרלה.

ואם תרצו להחליק על הקרח, נסו את הרחבה המרשימה המוקמת מידי שנה בפארק Montanelli. לקראת חג המולד נערכות במקום גם פעילויות לילדים, ואפשר גם לבקר בהעתק חביב של ביתו של סנטה קלאוס.


ואל תשכחו לאכול פאנטונה העוגה המסורתית של מילאנו בחג המולד.



שוק חג המולד בטורינו (Torino)

העיר טורינו היא יעד מומלץ למבקרים במיוחד בתקופת חג המולד, והעיר כולה מתקשטת באופן מיוחד: בכל מקום אפשר למצוא פסלים מוארים מיוחדים, ובכיכרות המרכזיות של העיר נערכים מספר שווקים.

המוקד המרכזי הוא piazza Castello, ושם תוכלו למצוא את בקתות העץ המסורתיות, ובהן דוכנים מכל הסוגים: דוכני מזכרות ואוכל (שוקולד כמובן), חפצים וקישוטים לכריסטמס. בפיאצה סולפרינו (piazza Solferino) מחכים לכם דוכנים נוספים באווירת חג המולד, לצד רחבה גדולה להחלקה על הקרח.



שוק חג המולד בפירנצה (Firenze)

מידי שנה מארחת פירנצה שוק מעט מפתיע – שוק חג המולד הגרמני, הכולל עשרות בקתות עץ ובהן מזכרות יפות, קישוטים ומעדנים גרמניים מסורתיים (מישהו אמר בירה ונקניקיות ענקיות?). השוק מושך קהל רב, ומאיר את מרכז העיר באור יקרות.


טיפ: אם כבר הגעתם לעיר, למה לא להשלים את החוויה עם ביקור ברחבת הקרח הגדולה? בין אם אתם מחליקים מנוסים או שסתם מתחשק לכם לנסות משהו חדש, ה-Florence Ice village בפארק Fortezza da Basso הוא המקום להשלים בו את החוויה החורפית. כאן תוכלו למצוא רחבה גדולה להחלקה על הקרח, גלגל ענק שממנו אפשר לראות את העיר כולה, ופעילויות נוספות שמתאימות במיוחד למשפחות.


שוק חג המולד בארצו (Arezzo)

ארצו היא עיירה עתיקה במזרח טוסקנה, המציעה שפע של קסם לאורך כל השנה. אבל בתקופת חג המולד, הקסם הזה מוכפל. לבו של הארוע הוא הכיכר המרכזית של העיר, הידועה בעיקר בזכות העובדה שכאן צולמו סצינות מסרטו של רוברטו בניני – "החיים יפים". כאן מוקם שוק כריסטמס גדול בסגנון השווקים של מחוז טירול (כלומר אזור הדולומיטים באיטליה). השילוב בין בקתות העץ, היין החם, הקישוטים היפים והמזכרות הרבות מושך קהל רב!



שוק חג המולד ברומא (Roma)

רומא חוגגת את חג המולד באווירה מיוחדת. כיאה לעיר הבירה, תוכלו למצוא כאן מספר אירועים, ואחד היפים שבהם הוא השוק שנערך בפיאצה נאבונה (piazza Navona). כאן תמצאו את הדוכנים הטיפוסיים לחג המולד, באחד המיקומים המרשימים בעיר.

ואם אתם כבר נמצאים ברומא, אל תפספסו את 100 presepi - התערוכה המיוחדת הנערכת בעיר מידי שנה, ומוקדשת לסצנות חג המולד (Presepe באיטלקית) המציגות את סצנת לידתו של ישו התינוק, באסם. 100 סצנות חג המולד בעבודת יד משתתפות באירוע היחודי הזה.


טיפ: חובבי וינטג'? בתקופה שלפני חג המולד נערך ברומא ה Christmas Land – שוק וינטג' ענקי, ובו מאות דוכנים המציעים בגדים וחפצים מכל הסוגים. השוק נערך במשך שלושה סופי שבוע בחודש דצמבר, ואיננו מיועד רק לחובבי כריסטמס – אפשר למצוא כאן לא מעט מציאות מיוחדות!

פיאצה נאבונה בזמן שוק חג המולד
פיאצה נאבונה בזמן שוק חג המולד -צילום: Depositphotos

שוק חג המולד בנאפולי (Napoli)

בנאפולי ישנו רחוב מיוחד שבו חג המולד מתקיים לאורך כל השנה – San Gregorio Armeno. הרחוב כולו מלא בחנויות מסורתיות ודוכני אומנים המוכרים סצינות מולד מקוריות מאד (שכוללות לעיתים קרובות גם כוכבי כדורגל כמו מרדונה וזמרים פופולריים...). ככל שכריסטמס מתקרב, כך מתחממת האווירה ברחוב סן גרגוריו ארמנו – קישוטים צבעוניים נתלים, ובשעות הערב נערכים אירועים ססגוניים, במסגרת הפסטיבל שנקרא La Fiera di San Gregorio Armeno. לפרטים יש לבדוק את לוח האירועים המדויק בלשכת התיירות המקומית.


שוק חג המולד בקסטלו די לימטולה נאפולי
שוק חג המולד בקסטלו די לימטולה - צילום: Depositphotos

בנוסף, תוכלו למצוא שוק חג המולד מסורתי, עם בקתות עץ, יינות מתובלים, קישוטים, עבודות יד ומאכלים מחממים ומנחמים ברחבת מוזיאון הרכבות של נאפולי (Museo Ferroviario di Pietrarsa). מדובר על אירוע חדש יחסית, שזכה להצלחה גדולה ויערך גם השנה.

כמו כן לאלו שרוצים לצאת מחוץ לעיר הנה שוק חג מולד במבצר (castello di limatola).

4,237 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

עשוי לעניין אותך

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page