top of page

מוזיאוני פרארי ולמבורגיני במודנה

+ באיטליה
Wednesday, February 7, 2018

3 דקות

חיפוש

עודכן: 16 באוג׳ 2023

אם אתם מחובבי הספורט המוטורי, אין ספק שגם אתם צריכים להגיע אל אזור מודנה שבמחוז אמיליה רומאניה. אולי זו התחרות ההיסטורית "למי יש גדול יותר" או אולי משהו בעמק מעורר השראה אצל גברי האזור, אבל העובדה היא שאחד ליד השני צמחו להם בתי החרושת למכוניות המרוץ הטובות בעולם: פרארי, למבורגיני ו- Stanguellini. אילנה לנשון נסעה ברכב שכור לבקר במעוז רכבי היוקרה האיטלקיים, ספידי מקווין מאחורייך!


מוזיאון פרארי מודנה
מוזיאון פרארי מודנה - צילום: אילנה לנשון

עם השנים וההתמסחרות, הפכו בתי החרושת למכוניות המפורסמות גם למרכזי מבקרים עבור התיירים הרבים שפוקדים את האזור והם מציעים סיור בין הדגמים ההיסטוריים, התנסות בנהיגה בסימולטור וגם את הדבר האמתי – נסיעת מבחן בפרארי. כן, אתם! עם המכונית האדומה והגג הנפתח ב-200 קמ"ש כל הדרך אל השקיעה, רק מרלין מונרו עם מטפחת לראשה תהיה חסרה..



עמק מכוניות העל

הראשון בעמק היה אנזו פרארי, יליד העיר מודנה. האגדה מספרת שכבר בגיל 6 הוא בילה במוסך ביתו ותיקן מכוניות במחיצת אביו. היום, במקום שהיה ביתו בתוך העיר, עומד מוזיאון המוקדש לאיש והאגדה. אם תחליטו לבקר, תוכלו לראות במוזאון את חדר העבודה של אנזו וכן דגמים ראשונים ממש של מכוניות המרוץ והמכוניות הקלאסיות שתכנן. המוזאון עצמו בנוי בצורת גג של רכב ספורט בצבע צהוב בוהק, למי יש גדול יותר כבר ציינו?! מוזיאון נוסף למותג שסמלו המפורסם הוא סוס, נמצא מחוץ למודנה, בעיר מראנלו ומוקדש למכוניות עצמן. המוזיאון הוקם לצד מפעל המכוניות שקם בשנות השלושים של המאה ה-20. עד שנות ה-70 יוצרו בו רק מכוניות מרוצים ומאותה שנה ואילך ייצר המפעל גם מכוניות פאר פרטיות. המוזיאון עצמו הוא מתחם ענק עם שלל חללי תצוגה הפורשים בפני המבקר את ההיסטוריה של המותג כמו גם את בשורת העתיד שלו. בתצוגה הקבועה אפשר לראות את הדגמים שיצרה פרארי במהלך השנים, ביניהם גם הנדירים יותר. ב"היכל התהילה" נמצאות המכוניות שזכו בפורמולה 1 מאז 1999, בנוסף תוכלו למצוא סימולטור המאפשר גם לילדים להתנסות בנהיגה במכונית פורמולה 1. תערוכה נוספת מוקדשת לקשר האמיץ שבין פרארי והוליווד, אפשר לראות שם את המכונית בה נהג אל פאצ'ינו בסרט "ניחוח אישה" ואת ה- 275 GTB4 ex של סטיב מקווין. באתר הזה תוכלו להזמין מראש את נסיעת המבחן בפרארי. החברה מציעה אפשרויות שונות, מסיבוב קצר של עשר דקות ועד נסיעה של שעתיים. אם תרצו יפיקו לכם גם סרטון וידאו שמתעד את החוויה. לרשות המזמינים עומדות תשע מכוניות פרארי מדגמים שונים, כך שאפשר לצאת לסיבוב גם בקבוצות. אגב, ניתן להזמין נסיעת מבחן גם במקום. פתוח שבעה ימים בשבוע מ – 9:00 בבוקר עד 19:30



כעשרים דקות נסיעה משם, נמצא מוזאון מכוניות מרשים נוסף של המותג למבורגיני. פרוציו למבורגיני, בן האזור, החל את דרכו כיצרן טרקטורים והצליח מאד בתחום זה. כשהתעשר קנה לעצמו פרארי מהעיירה השכנה, שכבר אז נחשבה לאחת מהמכוניות הטובות בעולם. לאחר שנתקל בבעיות עם הפרארי שלו, החליט כי הוא מסוגל לייצר מכוניות טובה יותר וכך למעשה מותג העל נולד. עד היום הדעות חלוקות בנוגע לשאלה מי מבין השניים הצליח לייצר מכונית טובה יותר, אך נראה שלגבי המוזיאונים התשובה ברורה יותר, המוזאון על שם אנזו פרארי יותר מרשים אבל בעיקר יותר אישי ופחות תעשייתי. במוזאון של למבורגיני תוכלו למצוא את הדגם היחיד המקורי של הג׳יפ הצבאי שיוצר ב-1982 עבור הצבא האמריקאי. העובדה שיצרן מכוניות קטן יחסית מאיטליה ניגש למכרז של הצבא האמריקאי הותירה רושם עז בזמנו והג'יפ נשאר תזכורת לאומץ ולעזות הרוח של פרוציו.



אם אתם אוהבי מכוניות אמתיים, אל תפספסו את מוזאון המכוניות ההיסטוריות שנמצא 3 ק״מ ממרכז העיר העתיקה של מודנה. המוזאון מציג מכוניות היסטוריות ייחודיות שלא תראו באף מקום אחר ! משפחת סטאנגוליני היתה אחת הראשונות שהחלה לייצר מכוניות מירוץ באזור ולאחר מות האב, בנו המשיך את דרכו והקים קבוצת מרוצים. בשנות ה-50 השם כבר היה מוכר בכל האזור כשם נרדף ל-מכוניות מרוץ! היום המוזאון מציג מכוניות מירוץ ישנות של המשפחה וכן מכוניות יוקרה וינטג׳ שהיו חלק מהאוסף הפרטי של האב. למרות שהמוזאון לא מרשים במיוחד במראה החיצוני שלו או בארכיטקטורה כמו מוזאון פרארי – אין מעריץ מכוניות שיוותר במודע על ביקור במקום הזה! פסטיבל Modena Terra Di Motori פסטיבל המכוניות השנתי ייערך השנה ב-5-6 למאי. הפנינג ענק לאוהבי הז'אנר, בו מוצגות מכוניות איטלקיות, ותיקות לצד מודרניות. לעיתים אף נחשפים דגמים חדשים שטרם יצאו לשוק. הפסטיבל מוכר בכל העולם וזהו ללא ספק ביקור חובה לכל אוהבי ואוהבות המכוניות.



464 צפיות0 תגובות
מסע לשנת 79 לספירה: ביקור בהרקולנאום ובמוזיאון הארכיאולוגי בנאפולי
Thursday, April 18, 2024
סיורי אומנות מודרכים במוזיאונים ברומא
Monday, May 15, 2023
מדריך אודיו לגלריה בורגזה - רומא
Friday, February 24, 2023
על ציור אחד במוזיאון ברבריני ברומא
Saturday, January 14, 2023
הפינקוטקה די בררה – המוזיאון החשוב ביותר במילאנו
Monday, June 27, 2022
בעקבות האטרוסקים – העם העתיק והמסתורי שמשל באיטליה
Sunday, May 29, 2022
המונרכיה באיטליה: הארמונות המוזהבים של משפחת המלוכה באיטליה
Saturday, January 29, 2022
מסע אל לב רומא – היום הרביעי
Sunday, December 19, 2021
מדריך אודיו למוזיאון אופיצי - פירנצה
Saturday, September 11, 2021
על שלושה ראשים בפירנצה
Monday, January 27, 2020
"מוזיאון המאה ה-20" – מילאנו
Monday, July 1, 2019
שני מוזאונים שמוכרחים לבקר בהם בונציה
Wednesday, June 26, 2019
שני מוזאונים שמוכרחים לבקר בהם בפירנצה
Monday, April 29, 2019
שני מוזאונים שמוכרחים לבקר בהם ברומא
Sunday, April 7, 2019
המוזאונים של נאפולי
Saturday, December 15, 2018
"נורא הוד" רומא
Sunday, February 18, 2018
מוזיאוני פרארי ולמבורגיני במודנה
Wednesday, February 7, 2018
גוצ'י גארדן בפירנצה - הייתי בגן עדן ועכשיו הלב פצוע
Tuesday, January 30, 2018
נאפולי - בד שקוף משיש - ״ישו המכוסה״
Thursday, March 10, 2016
מחזור האפרסקאות של טייפולו ובנו בויצ'נזה
Saturday, September 19, 2015
מוזיאון ה"מוזה" בעיר טרנטו - מדע וטבע בתוך פנינה אדריכלית
Thursday, March 12, 2015
ספריה עתיקה בורונה
Sunday, February 22, 2015
דניאל בגוב האריות בורונה
Monday, January 19, 2015
אוֹצִי איש הקרח - מוזיאון הארכיאולוגיה בולצאנו
Wednesday, May 21, 2014

עשוי לעניין אותך

אילנה לנשון | גרה ברומא עם בן זוגה וחתול הספרדי

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page