top of page

מדריך לביקור ב - צ'ינקווה טרה

+ באיטליה
Saturday, March 31, 2018

4 דקות

חיפוש

עודכן: 14 באפר׳ 2022

בצ'ינקווה טרה כבר הייתם? בצפון מערב איטליה, לחופו של חלק הים התיכון הנקרא הים הליגורי, שוכנים חמשת הכפרים המפורסמים. להגיע לשם כל אחד יכול, אבל איך עושים את זה לוקאל סטייל? שלחנו את שרה פרסקאטי לסיור שטח כדי לאסוף את כל המידע הנחוץ למי כשמתכננים טיול באחד המקומות היפים והעמוסים בארץ המגף.


אחד מאתרי החובה באיטליה הוא אזור צ'ינקווה טרה Cinque Terre

בתרגום ישיר לעברית, "חמש האדמות". האזור הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1997. מדובר בחמישה כפרים השוכנים זה ליד זה, לאורך רצועת חוף מצוקית שבחבל ליגוריה Liguria בצפון מערב איטליה. ההתיישבות במקום החלה כבר בסביבות המאה ה-11, עת יושבי העמקים מצפון מזרח הגיעו והחלו לבנות את ביתם. פעילותם נחשבת עד היום לדוגמא ומופת בדרך בה האדם ביושבו משנה את מתווה השטח עבור צרכיו אך עושה זאת תוך שמירה על הרמוניה עם הטבע.

חמשת הכפרים הם: Monterosso al Mare הצפוני מבין הכפרים והמיושב ביותר, משקיף על מפרץ קטן ובו נמצא חוף הרחצה המפורסם של האזור. Vernazza ידוע בזכות היין המקומי שלו “Vernaccia” ונחשב למרשים מבין הכפרים. Corniglia הכפר היחידי שאינו ממוקם על הים אלא על מצוק בגובה כ- 100 מטר מעל פני הים וגם בו יקבים שונים. Manarola הכפר בנוי בין צוק לערוץ היורד אל הים. Riomaggiore כפר המפורסם בזכות הבניה הייחודית שלו, בתי הכפר בנויים בצורת מגדלים. הרשמו לקבוצת הפייסבוק שלנו לטיפים ועצות בין הכפרים מתפתל מסלול הליכה רגלי וכן מסילת רכבת המאפשרת גישה ומעבר מהיר בין כפר לכפר, ניתן גם להיעזר בסירה. בקיץ האזור מוצף בתיירים והחנייה בכפרים מוגבלת ומצומצמת ולכן כדאי להגיע עם הרכב עד תחנת הרכבת La Spezia Centrale שבעיר הנמל הקרובה לה ספציה, לחנות ולהגיע לכפרים ברכבת. אפשר כמובן גם ללכת את המסלול כולו ברגל אך שימו לב: לא כל המסלולים מתאימים להליכה עם טיולון! בקיץ האזור מאד מ א ד עמוס.


מפת האזור

איך להתנייד?

כרטיס Cinque Terre Train card – מקנה זכות לנסיעה בלתי מוגבלת בקו הרכבת לה ספציה-לבנטו (La Spezia-Levanto), אפשרות להשתמש בשאטלים לתחנה, כניסה לכל שבילי ההליכה ואינטרנט חופשי.
בקיץ כרטיס יומי למבוגר יעלה 16 אירו, ילד 10 אירו ומשפחה 42 אירו
עוד נתונים: 15-20 דק' נסיעה בין הכפרים Monterosso ו- Riomaggiore נסיעת רכבת בודדת 2.20 אירו לכיוון. ניתן לקנות את הכרטיס בתחנות הרכבת או בכניסה לפארק הלאומי במרכז התיירים. חניון תחנת הרכבת של העיר לה ספציה - La Spezia centrale 8 אירו לחצי יום, 18 אירו ליום שלם. להזמנת מקום באתר האינטרנט מראש:
סירה – אפשר להתנייד באמצעות השאטל הימי העובר בין הכפרים כרטיס יומי למבוגר 35 אירו , 25 אירו משעות אחר הצהרים ילדים 18 אירו ו- 14 אירו משעות אחה"צ (המחירים מעודכנים לשנת 2017).

מסלולי ההליכה העיקריים המחברים בין הכפרים:

L’Alta Via – "הדרך הגבוהה" שביל שהגישה אליו חופשית הנמתח מעל גובה פני הים לאורך החוף. “Sentiero Azzurro” – " השביל הכחול " המכונה גם Via dell'Amore "שביל האהבה" המחבר בין חוף Levanto ו -Portovenere. בין ריומאג'יורה (Riomaggiore) לבין מאנארולה (Manarola) יש מסלול הנגיש גם עם עגלות גישה חד פעמית למסלול € 7.50

השאטל הימי
קו הרכבת

Via dell'Amore

ספורט:

טרקינג, אופני הרים, דייג בצלילה אלו רק חלק מהפעילויות שהאזור מציע, הכפר Levanto המרוחק רק 13 ק"מ צפונה, הוא גן עדן לאוהבי גלישת גלים, רוח ו- bodyboard.

אופני הרים
טרקינג

ים:

בכפר Monterosso יש שני חופי רחצה: Fegina, הפופולרי יותר ובו שרותי חוף מלאים שמשיות ומיטות שיזוף להשכרה ו-Levanto. בשני החופים אבנים קטנות מעורבות בחול. בכפר Riomaggiore חוף רחצה עם אבנים גדולות לעומת זאת בכפרים Vernazza ו-Manarola חופים סלעיים, קרוב לכפר Corniglia תוכלו למצוא את חוף הנודיסטים המפורסם Guvano החוף Fungina Lungomare בכפר Monterosso הוא הגדול ביותר ועם הגישה הנוחה ביותר, בנוסף הוא גם אחד החופים המעטים בצ'ינקווה טרה המכוסה בחול ללא אבנים, כזה המושלם למשחקי חוף לילדים.

גסטרונומיה:

ההיסטוריה שופכת אור ומראה לנו שראשוני המתיישבים באזור לא היו יורדי ים כי אם אנשי הרים. המטבח המקומי הושפע באופן טבעי ממקורות אלו. כיום קיים ערבוב של מטבח העושה שימוש במוצרים מן הים והיבשה כאחד. מוצרים טיפוסים לאזור:

החוף הליגורי מאוד מפורסם במספר מוצרים שתוכלו לטעום כמעט בכל מקום. לא לפספס את הפסטו ג'נובזה, פוקצ'ה, פארינטה, זיתים מקומיים, אנשובי מומלחים, עצם המחשבה עליהם מעוררת תאבון. בצ'ינקווה טרה יש גם שני סוגי יין (DOC) חשובים: יין לבן יבש הנקרא על שם האזור Cinque Terre שהולך טוב עם מאכלי ים, פ'וקצה, ופשטידות מלוחות. יין בשם Sciacchetrà שהוא יין מתוק (פסיטו) קצת מזכיר ליקר פרותיי, מתאים לקינוחים. מנות מסורתיות

המטבח המסורתי הוא פשוט ועושה שימוש ברכיבים מקומיים ומשלב אותם בטעמים מיוחדים, הנה כמה דוגמאות: טאלייטאלה ברוטב פסטו עשוי משמן זית ריחן, גבינת פארמז'ן וצנוברים. פריטו מיסטו – דגי ים מטוגנים. אוכל רחוב שמוגש בגביע נייר, מתאים לארוחת צהריים מהירה. המאפים כמו הפוקאצ'ה והפרינטה שהיא מעין חביתת חומוס ועוגת הקרוסטטה עם ריבת לימונים הגדלים באזור.


מקומות


הנוף מהמרפסת

Nessun Dorma Cinque Terre Località Punta Bonfiglio, Manarola שעות פתיחה: 11.00 - 16.00 אתר האינטרנט







Ristorante Dau Cila Via S. Giacomo, Riomaggiore שעות פתיחה: 12.30 - 15.00 / 19.00 - 22.30 אתר האינטרנט

מסעדה במערה החצובה בתוך ההר ופונה אל הים, מציעה מבחר מכובד של יינות שילוו באופן מושלם את הדגים הטריים שבתפריט.למסעדה יש גם מרפסת המשקיפה אל הנמל הקטן שמתחתיה, מתאימה לארוחה זוגית רומנטית.


כדאי להזמין את דג הבקלה בסגנון ליגוריה - baccalà alla ligure עם תפוחי אדמה וזיתים, מעדן.

בר יין ומסעדה שלו מרפסת עץ הפונה אל הים הנוף הנשקף ממנה הוא לא פחות ממקסים. מקום אופטימלי ליהנות בו מטעימות יין מקומי, מהמעדנים המקומיים ולשתות את האפריטיבו עם הנוף הכי יפה בעולם. לא ניתן להזמין מקומות מראש והתשלום במזומן בלבד. ממליצה: כוס יין לבן מקומי עם אנשובי במרינדה. ​​ L’Ancora della Tortuga Salita Cappuccini, Monterosso al Mare שעות פתיחה: 12.00 - 15.30 e 18.30 - 21.00 סגור ביום שני אתר האינטרנט

L’Ancora della Tortuga

אוכל רחוב איטלקי! המקום מציע מגוון רחב של מנות דגים המוגשות בקונוס נייר. המקום בניהול משפחתי והצוות ידידותי ונעים. ממליצה על מנת ה-fritto misto (מיקס מטוגן של דגים ופירות ים) או על מנה הנקראת "דגים בנייר כסף" (pesce al cartoccio) היא גם מעולה. Il Pescato Cucinato Via Colombo, Riomaggiore שעות פתיחה: 11.30 - 20.30 עמוד הפייסבוק


אם אתם צריכים חיזוק בעלייה התלולה של הכפר Corniglia עצרו אצל אלברטו, המקום מכין גלידות תוצרת בית וגם גרניטה בכמה טעמים וקרפים. בדיוק מה שצריכים בשביל להמשיך לצעוד. המלצה חמה: גרניטה בטעם לימון שמכינים מהלימונים המקומיים. Alberto Gelateria Via Fieschi, Corniglia שעות פתיחה: 10.00 - 22.00 עמוד הפייסבוק

חיי לילה:

חיי לילה סוערים הם לא מנת חלקם של תושבי האזור, מעט מאוד מקומות נשארים פתוחים עד מאוחר ואלה שכן נמצאים בכפר Monterosso. אם אתם חייבים להתנועע תוכלו למצוא ב-La Spezia הקרובה לא מעט ברים ומועדונים: Papilio Club Via del Canaletto 136, La Spezia שעות פתיחה בימי שישי ושבת: 20:30 - 03:30 אתר האינטרנט


2,770 צפיות0 תגובות

עשוי לעניין אותך

שרה פרקאסטי | אוהבת לטייל, לכתוב, לספר ולחלוק חוויות

הקלטה: אילת מידן

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page