top of page

עשרת המקומות הרומנטיים ביותר ברומא

+ באיטליה

זמן קריאה

חיפוש

עודכן: 13 באפר׳ 2022

רומא היא אחת הערים הרומנטיות ביותר בעולם – האומנות עוצרת הנשימה, הסמטאות הצבעוניות, הנופים שאין כמותם בשום מקום בעולם... אם אתם מתכננים סופשבוע רומנטי ברומא, המאמר שלפניכם ייקח אתכם ל-10 נקודות בלתי נשכחות בעיר, מיוחדות ומתוקות. מקומות שבהם לרגע אחד רומא כולה תהיה שלכם בלבד


צילום פנורמי של רומא
צילום פנורמי של רומא. צילום: Depositphotos

רומא היא אחת מערי הבירה הרומנטיות באירופה, ואם אתם מתכננים לבלות סופשבוע רומנטי בעיר, תוכלו למצוא בה שפע של מקומות מיוחדים ויפים, שיגרמו לליבכם להאיץ פעימה.

במאמר הזה אראה לכם את עשרת המקומות הרומנטיים ביותר ברומא, שכל המאוהבים לא ירצו להחמיץ. נגלה נקודות תצפית מדהימות, מונומנטים עתיקים, סמטאות מקסימות ומקומות בלתי נשכחים – מקומות שתוכלו לגלות ביחד, יד ביד, ולזכור לנצח.

1 – וילה בורגזה וה"פינצ'ו" (Villa Borghese e il Pincio)

וילה בורגזה היא אחת הווילות ההיסטוריות של רומא, והשתייכה למשפחת אצולה עתיקה – נסיכי בורגזה – מאז תחילת המאה ה-16. במתחם זה בנו הנסיכים לאורך השנים גנים מרהיבים בסגנון איטלקי ואנגלי, ומבנים יפהפיים. לגן של וילה בורגזה יש לא פחות מתשע כניסות שונות, והכניסה הראשית היא דרך פיאצלה פלמיניו (Piazzale Flaminio – תחנת פלמיניו, קו מטרו A). אפשר להיכנס לפארק גם מפיאצה דלה טריניטה דיי מונטי (Piazza della Trinità dei Monti), הממוקמת בראש המדרגות הספרדיות, וגם דרך פיאצה דל פופולו (יש לעלות במעלה העלייה התלולה, לעבר הפארק).


מרגע שתיכנסו לפארק של וילה בורגזה, תשכחו מהעולם שבחוץ. כאן תוכלו לטייל בין השבילים יד ביד ולהתפעל ביחד מהעצים העתיקים בני מאות שנים, מהאגם, ומהמבנים המקסימים המפוזרים ברחבי הגן, כמו לדוגמה התאטרון שנבנה כהעתק מדויק של הגלוב (Globe Theatre - התיאטרון המפורסם בלונדון שבו הציג שייקספיר את מחזותיו). כדאי כמובן לבקר גם במוזיאון שבלב הגן – גלריה בורגזה (Galleria Borghese), המאכלס כמה מיצירות האומנות המופלאות ביותר ברומא, מאת אומנים כמו קרוואג'ו, רפאל, ברניני, קאנובה, ואחרים.

לאחר שתסיירו בין השבילים, מוקפים בפסליהן של דמויות איטלקיות ידועות, תגיעו לבסוף לנקודת תצפית נהדרת הידועה בשם "טרצה דל פינצ'ו" (Terazza del Pincio) ומוכרת ברומא בתור "המקום האהוב על האוהבים"... זו חוויה מיוחדת לעמוד פה מחובקים, מול הנוף הבלתי נשכח הנפרש לנגד עיניכם, ולהשקיף על פיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo). נסו להגיע לכאן לקראת השקיעה – הנוף יגרום לליבכם להחסיר פעימה. מניסיון!


2 - איל ג'אניקולו (Il Gianicolo)

מגדלור ג'אניקולו רומא איטליה
מגדלור ג'אניקולו. צילום: pixabay

הגבעה הזאת מוקדשת לתקופה היסטורית חשובה באיטליה – תקופת הריסורג'ימנטו (Risorgimento), כלומר התעוררות הרוח הלאומית והמאבק לעצמאות ואיחוד איטליה. בראש הגבעה נבנתה נקודת תצפית, המשמשת את הרומאים מזה דורות רבים. הכיכר שבראש הגבעה נקראת על שם ג'וזפה גריבלדי , גיבור תנועת הריסורג'ימנטו, ודמותו מונצחת בפסל המוצב בלב הכיכר, רוכב על סוס.

מנקודה זו תוכלו להנות מאחת התצפיות הפנורמיות היפות ביותר על רומא. מאז ומתמיד מגיעים לכאן זוגות וקבוצות של צעירים רומאים. מידי לילה, בשעה חצות בדיוק, מאז שנת 1847, יורה תותח שמוצב במקום ירייה אחת בדיוק (התותח נמצא מתחת לנקודת התצפית). יריית התותח היא מסורת של ממש, ורומאים רבים מכוונים לפיה את השעון. אפשר לשמוע את התותח מנקודות רבות בעיר.


על מנת להגיע לג'אניקולו (Gianicolo) תוכלו לעלות ברגל מפיאצה סן פייטרו (San Pietro), ללכת לאורך בורגו סנטו ספיריטו (Borgo Santo Spirito), להמשיך לאורך ויה די פורטה קאוולג'רי (Via di Porta Cavalleggeri) ואז לעלות במעלה סאליטה די סנט'אונופריו (Salita di sant’Onofrio). לחילופין, תוכלו להגיע עם אוטובוס מספר 115, או עם מונית.

אם אתם מחפשים פינה קצת יותר מבודדת, נסו את המגדלור הקטן שנמצא מעט לפני נקודת התצפית המרכזית. כדי להגיע אליו, המשיכו מפיאצה גריבלדי לעבר ה"פונטאנונה" (Fontanone). כך מכנים הרומאים את המזרקה מהמאה ה-17, שבשעות הערב מוארת בצורה מרשימה ורומנטית. זה תענוג מיוחד לסייר באזור הזה בלילות הקיץ החמים, ולהנות מהבריזה הקרירה ומצליל המים.


3 - פונטה מילביו (Ponte Milvio)

גשר (פונטה, באיטלקית) מילביו הוא אחד הגשרים העתיקים ברומא. הוא נבנה במאה השלישית לפנה"ס, והתפרסם גם בשל העובדה שכאן נערך קרב ידוע בין הקיסר קונסטנטינוס לקיסר מקסנטיוס במאה הרביעית לספירה. הגשר הקטן והקסום הזה פתוח להולכי רגל בלבד, והפך ליעד מועדף עבור זוגות מאוהבים אחרי שבשנת 2007 יצא לאקרנים סרט איטלקי פופולרי בשם "אני רוצה אותך" (Ho voglia di te) שבמהלכו מגיעים הגיבורים לגשר ומניחים עליו מנעול שמציין את אהבתם. ככה החלה אופנה חדשה, ובעקבותיהם הגיעו לכאן מאות ואלפי זוגות, חרטו על המנעול את ראשי התיבות של בני הזוג, קשרו את המנעול לפנס רחוב סמוך, והשליכו את המפתח לנהר הטיבר כדי להכריז על אהבתם הניצחית. תוך זמן קצר המצב יצא לחלוטין מכלל שליטה, והתעוררה סכנה שהעמודים יקרסו. בתגובה הסירה העירייה ב-2012 את כל המנעולים ואסרה לחבר מנעולים חדשים. ובכל זאת, מידי פעם, מגיע זוג שמתעלם מהאיסור ומסתכן בקנס למען האהבה הנצחית!


הגשר ממוקם באזור האצטדיון האולימפי, ומרוחק מעט ממסלולי התיירים הרגילים. אפשר להגיע לכאן עם טראם מספר 2 (שיוצא מפיאצלה פלמיניו), לרדת בתחנה האחרונה בפיאצה מנצי'ני (piazza Mancini), וללכת לאורך הנהר עד שמגיעים לגשר.


4 - פונטנלה דלי אינמורטי (Fontanella degli Innamorati)

ברזיית האבן המקסימה הזאת, הנמצאת לא רחוק ממזרקת טרווי המפורסמת, זכתה לכינוי "ברזיית האוהבים" בזכות שני זרמי המים המזנקים ממנה, ומצטלבים זה בזה לפני שהם נוחתים באגן הבריכה. לפי האגדה, זוגות שישתו בו זמנית מים מהברזייה הזאת יישארו יחדיו לנצח. המסורת קובעת שעל המאוהבים למלא שתי כוסות זכוכית חדשות לגמרי במים מהמזרקה, לשתות את המים בו זמנית, ואז לנפץ את הכוסות על הריצפה כדי לחתום לנצח את אהבתם. היום כמובן שלא תוכלו לנפץ כוסות זכוכית על הריצפה מבלי שיבוא שוטר, אבל בהחלט תוכלו להשתמש בכוסות נייר חד פעמיות... ולאחר שתכריזו על אהבתם הנצחית, אל תשכחו לבקר גם במרקת טרווי, לעמוד עם הגב למזרקה, ולהשליך לאחור מטבע. כך, מאמינים המקומיים, תהיו בטוחים שבמוקדם או במאוחר תחזרו לביקור נוסף ברומא העיר הנצחית!


5 - גן עצי התפוז (איל ג'ארדינו דלי ארנצ'י – Il Giardino degli Aranci)

הגן המקסים הזה, ששמו הרשמי הוא בעצם פארקו סאבלו (Parco Savello), הוא האהוב עליי ברומא. הוא נפתח לראשונה בשנת 1930, וממוקם על גבעת אוונטינו (קולה אוונטיני – Colle Aventino). אפשר להגיע לכאן ברגל מאזור קירקוס מקסימוס (צ'ירקו מאסימו – Circo Massimo).


זהו פארק קטן ומטופח מאד, מלא בעצי הדר, המשקיף על נהר הטיבר ועל נוף יפה במיוחד. במרחק קצר מהגן נמצאות כמה מהכנסיות העתיקות ביותר ברומא, וביניהן כנסיית סנטה סבינה (Santa Sabina) וכנסיית סן אלסיו (San Alessio), המתוארכות למאה החמישית לספירה, ומבוקשות מאד בקרב זוגות שרוצים להתחתן בכנסייה מיוחדת ברומא. כמובן שמומלץ מאד לבקר בהן גם כדי להתרשם מיופיין ומהחשיבות הארכיאולוגית שלהן. על מנת להשלים את הביקור באזור, כדאי לכם מאד לבקר במבנה הסמוך, שנקרא פאלאצו דל'אורדינה דל פריוראטו די מלטה (Palazzo dell’ordine del Priorato di Malta). בבניין זה, ששייך למסדר מלטה העתיק, יש את אחד השערים המפורסמים ברומא, המקושט בסורגי ברזל מרשימים. באמצע השער נפער חור, ודרכו נשקפת הכיפה של כנסיית סן פייטרו המוקפת בצמחייה. חובבי צילום מכל העולם מגיעים לכאן במיוחד כדי לצלם את הכיפה מהפרספקטיבה הייחודית הזאת.

גן עצי התפוז ברומא.
גן עצי התפוז ברומא. צילום: אלסנדרה לאונרדי

6 - לו זודיאקו והוויאלטו דלי אינמורטי (Lo Zodiaco e il Vialetto degli Innamorati)

האתר הזה נמצא על הגבעה הגבוהה ביותר בעיר – מונטה מריו (Monte Mario). על מנת להגיע לכאן יש ללכת לאורך שביל נסתר למחצה, בשם ויה דל פארקו דיי מליני (Via del Parco dei Mellini). זו עלייה ארוכה למדיי, ואם אתם מעדיפים, אפשר גם להגיע הנה ברכב פרטי או במונית, או בעזרת קו 913 שעוצר לא רחוק מהגבעה. אבל הנוף המרהיב שנשקף מפה מצדיק את המאמץ! בנקודה זו חולף רחוב גם קטן בשם "ויה דלי אינמורטי" (באיטלקית – רחוב המאוהבים), ואיך אפשר להגדיר את השם הזה אם לא כהזמנה ללכת פה חבוקים, יד ביד, ולהתפעל מהנוף? תוכלו כמובן גם לשבת על אחד מספסלי האבן הפזורים באזור, ולהשקיף על חלקה הצפוני של רומא. ומה רומנטי יותר מאשר לשבת על ה"גג של רומא", להשקיף על הכוכבים, ולהבטיח זה לזו אהבה נצחית?

המנעולים שהמאוהבים קושרים סביב הזודיאקו רומא
המנעולים שהמאוהבים קושרים סביב הזודיאקו - צילום: אלסנדרה לאונרדי

אם אתם מגיעים לגבעה בשעות הערב, תוכלו לבקר גם במצפה האסטרונומי.

המצפה לא תמיד פתוח לציבור, אבל לפעמים הם מארגנים הרצאות, הדרכות ואירועים. מומלץ תמיד להתקשר מראש ולברר האם המקום פתוח, ובאילו שעות. בתוך המצפה יש גם מוזיאון קטן המוקדש להיסטוריה של האסטרונומיה, וטלסקופ, כמובן.


ויה דיי פורי אימפריאלי (Via dei Fori Imperiali) ושער אוטביה (Portico di Ottavia)

בשעות היום האזור הזה הומה אדם ומלא בתיירים, אבל בשעות הערב, במיוחד בחודשי האביב והקיץ, מציע הפורום חוויה שונה לגמרי. למעשה, זו חוויה מיוחדת להסתובב כאן בלילות, ולהתפעל בדממה מליבה העתיק של רומא. ויה דיי פורי אימפריאלי (via dei Fori Impriali) יוצא מפיאצה ונציה (Piazza Venezia) ונמשך עד לקולוסיאום (Colosseo). זהו האזור החשוב ביותר מבחינה ארכיאולוגית ברומא, אבל אני ממליצה לכם לא להסתפק רק בו, ולעלות גם לכיוון קמפידוליו (Campidoglio).

כדי להגיע לשם יש ללכת לאורך ויה די סן פייטרו אין קרצ'רה (via di San Pietro in Carceere). מנקודה זו נשקף נוף נפלא של האתר הארכיאולוגי כולו! סיור רגלי נינוח לאורך הרחובות השקטים והקסומים, ארוחת ערב רומנטית (יש שפע של מסעדות כשרות באזור פורטיקו די אוטביה - Portico di Ottavia) ותצפית מיוחדת על אתריה בני אלפי השנים של רומא – זהו ערב רומנטי מושלם, לדעתי.

הפורום הרומאי
הפורום הרומאי. צילום: אלסנדרה לאונרדי

7 - איל פונטילה דלי ספוזי (Il Pontile degli Sposi), באוסטיה

לרומא יש רובע נאה היושב על שפת הים – רובע אוסטיה (Ostia), הממוקם במרחק חצי שעת נסיעה ממרכז העיר. כאן, מפיאצלה דיי ראוונאטי (Piazzale dei Ravennati), אפשר לצאת לטיול שיוביל לגשר רומנטי מאד על הים (זוגות רבים בוחרים להתחתן כאן). ללכת לאורך הגשר הזה בזמן השקיעה, בזמן ששחפים חגים מעל והשמש צוללת אל הים, זוהי הבטחה לאהבה נצחית!


אם תרצו גם אתם להתחתן ברומא, ישנם מספר מקומות שבהם תוכלו לממש את אהבתכם, וביניהם:

לה סלה דל קמפידוליו (La Sala del Campidoglio), מתחם בשם סנטה מריה אין טמפולו (Santa Maria in Tempulo) שנמצא מול מרחצאות קרקלה, והגשר הזה, באוסטיה.

גם אזרחים זרים יכולים להתחתן (נישואים אזרחיים) ברומא, וניתן גם לארגן נישואים של בני זוג מאותו מין (גם אם אלה אינם אפשריים בארץ המוצא שלהם). לפרטים יש לקרוא את המידע המופיע באתר הרשמי כאן, וכאן.


8 - ויה אפיה אנטיקה (Via Appia Antica)

הוויה אפיה (Via Appia) היא אחת מהדרכים העתיקות ביותר ברומא. זוהי ה"רג'ינה ויארום" (Regina Viarum), כלומר מלכת הדרכים, והיא נבנתה לפני כ-2300 שנה כדי לחבר את רומא לעיר ברינדיזי, בפוליה. בנקודת ההצטלבות עם ויה ארדנטינה (Via Ardentina) מתחיל מקטע שמור באופן מדהים, המתפתל בין מונומנטים עתיקים לטבע ירוק: כאן תוכלו לראות קטקומבות נוצריות (וגם קטקומבה יהודית מהמאה השלישית לפנה"ס, המכונה וינייה רנדניני – Vigna Randanini), מאוזוליאום של אצילה בשם צ'צ'יליה צטלה (Cecilia Metella), כנסייה מימי הביניים המוקדשת לסן ניקולה (San Nicola), ועוד אתרים רבים נוספים. הסיור לאורך הדרך המיוחדת הזאת, המרוצפת באבני בזלת עתיקות, הוא מסע לאורך ההיסטוריה ממש, ומעניק למבקרים חוויה מרגשת במיוחד, ורומנטית, כמובן.

ניתן להגיע לכאן ברכב פרטי, או בעזרת אוטובוס מספר 660.

ויה אפיה אנטיקה.רומא
ויה אפיה אנטיקה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

9 - טרסטוורה (Trastevere)

הרובע המפורסם ביותר ברומא הוא פופולרי במיוחד בקרב המקומיים והתיירים, והאווירה בו היא משהו שקשה מאד להסביר במילים – פואטית, סוערת, וכמעט נוקבת. אם תסיירו כאן בשעות הערב, בזמנים שבהם אין המוני אדם ברחובות (כלומר לא בסופי השבוע...), תוכלו לחוש את האווירה הקסומה שעוטפת את המקום ולהנות מרגע רומנטי במיוחד.

מסעדה טיפוסית בשכונת טרסטוורה רומא
מסעדה טיפוסית בשכונת טרסטוורה רומא - צילום: Depositphotos

10 - רומנטיקה גיי פרנדלי ברומא

יש ברומא רחוב הפונה במיוחד לקהילת הלהט"ב (LGBTQ+) וממוקם בלב העיר ממש, לא רחוק מהקולוסאום. לרוב הרחוב נקרא פשוט "גיי סטריט" (Gay street), אבל שמו הרשמי הוא ויה די סן ג'ובאני אין לאטרנו (Via di San Giovanni in Laterno). כאן תוכלו למצוא מקומות בילוי רבים הפונים לקהילה, וזוגות וקבוצות חברים יכולים לשוטט בשלווה ולהנות מהנוף של האתר המפורסם ביותר בעיר (הקולוסיאום, כמובן) או להיכנס לאחת המסעדות או לאחד מהפאבים הרבים שמסביב.


איפה אוכלים ארוחה רומנטית ברומא?

אם תרצו לאכול במסעדה רומנטית, לאור נרות, רומא מציעה לכם אפשרויות רבות.

אמליץ לכם על שלוש, אבל בסופו של דבר רומא היא עיר רומנטית מאד, ולפעמים אפילו סנדוויץ' ובקבוק בירה קר מול הנוף יכול להיות הארוחה הרומנטית ביותר!


ארומה (Aroma) היא מסעדה עם מרפסת שמשקיפה על הקולוסיאום. בשעות הערב, כשהאורות הקטנים נדלקים ומעטרים את החלל, האווירה כאן הופכת לקסומה. המסעדה ממוקמת בקומה העליונה של מלון ידוע בשם פאלאצו מנפרדי (Palazzo Manfredi), וזכתה כבר לכוכב המישלן הראשון שלה. התפריט כאן מבוסס על המסורת הקולינרית הרומאית, אבל עם טוויסטים מקוריים. תפריט היינות הוא נרחב. מחיר ארוחה ממוצעת כאן נע בין 110 יורו ל-170 יורו.


רומנטיקה (Romantica) היא מסעדה ששמה מבוסס על משחק מילים בין המילה האיטלקית "רומנטיקה" למונח "רומא העתיקה" (Roma Antica, באיטלקית). המסעדה ממוקמת ברובע המולטי-אתני אסקווילינו (Esquilino), וניתן להגיע לכאן בעזרת קו A של המטרו (תחנה: Vittorio או Manzoni). התפריט במקום הוא רומאי ואיטלקי, ואפשר לארגן ארוחות רומנטיות לאור נרות. המחיר הממוצע לסועד הוא כ-50 יורו, אבל משתנה כמובן בהתאם למנות שתבחרו לאכול, וביין שתבחרו לשתות.


רומיו קאט ביסטרו (Romew Cat Bistrot) הוא מקום מקורי ויעד מושלם עבור מי שאוהב לא רק את החצי השני שלו, אלא גם חתולים. כאן יקבלו את פניכם קבוצה של חתולים חביבים, שרק מחכים להתלטף ולגרגר בין זרועותיכם. אפשר לעצור כאן לנשנוש קטן ולטעום מתאבנים טעימים, או לאכול ארוחה מלאה, כמובן (התפריט הוא עונתי). המסעדה ממוקמת ברובע הציורי גרבטלה (Garbatella), וניתן להגיע לכאן בקלות באמצעות קו B של המטרו (תחנה: Garbatella).


1,076 צפיות0 תגובות

עשוי לעניין אותך

תרגום: אריאלה בנקיר

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page