top of page

שופינג שווה ברומא: שני רחובות שלא הכרתם

+ באיטליה

זמן קריאה

חיפוש

עודכן: 19 ביולי 2023

במאמר זה נמשיך לעשות שופינג ברומא, ונטייל לאורך שני רחובות מעניינים במיוחד: ויה אפיה נואובה (Via Appia Nuova) וויה טוסקולנה (Via Tuscolana). כאן נוכל למצוא כמה מהחנויות המוצלחות ביותר בעיר


המסלול הזה משלב שופינג והיסטוריה, ובמהלכו תוכלו לבקר באתרים החשובים של רומא, וגם בכמה חנויות ובוטיקים מוצלחים... ויה אפיה נואובה וויה טוסקולנה הם שני רחובות ארוכים במיוחד, המציעים מגוון חנויות בכל הסגנונות. בשני הרחובות האלה יש חנויות מיוחדות ושונות מהרגיל. חלקן זולות יותר, וחלקן איכותיות ויקרות יותר.


ניקח את קו A של המטרו ונרד בתחנת סן ג'ובאני (S.Giovanni). לפני שתתחילו את מסע השופינג, מומלץ להסתכל קצת מסביב, משום שהאזור שאתם נמצאים בו הוא עתיק ומיוחד, ובוודאי ייתן לכם קצת השראה אומנותית.

ליד פיאצה סן ג'ובאני (piazza San Giovanni), נמצאת אחת הבזיליקות החשובות ביותר ברומא, והעתיקה ביותר במערב – בזיליקת סן ג'ובאני אין לאטרנו (Basilica di San Giovanni in Laterano), שנוסדה בשנת 324 לספירה. בהמשך שופצה הכנסייה ועוצבה מחדש על ידי אומנים חשובים כמו לדוגמה פרנצ'סקו בורומיני (Francesco Borromini) וג'אקומו דלה פורטה (Giacomo Della Porta).

לצד הכנסייה ניצב אחד האובליסקים הגבוהים ביותר בעולם, והעתיק ביותר ברומא (מהמאה החמש עשרה לפני הספירה), ובמרחק קצר ממנו ניצב בניין מתומן מתקופת רומא העתיקה (כיום הוא משמש כבפטיסטריום, כלומר בית טבילה נוצרי). בסמוך אליו ניצב מבנה חשוב נוסף – הטריקליניו לאונינו (Triclinio Leonino), שנבנה לפי הוראותיו של האפיפיור לאון השלישי, במאה התשיעית לספירה. שימו לב שהפיאצה עצמה מוקפת בקטע מתוך החומות העתיקות שבנו הקיסר אורליוס, וניתן גם לראות מכאן גם את שער אזינריה (Porta Asinaria), המתוארך למאה הרביעית לפנה"ס.

בזיליקת סן ג'ובאני אין לאטרנו, מבט מלמעלה - גוגל מפות

לאחר שהתרשמתם מהמונומנטים שמסביב, אפשר להתחיל לעשות קצת שופינג!

התחנה הראשונה במסע שלנו היא קוין (Coin), בפיאצה אפיו (Piazza Appio) 71. הבניין המרשים מתנשא מעל הפיאצה, ובניגוד לחנויות רשת אחרות, כאן תוכלו למצוא מותגים יוקרתיים ואיכותיים, ובנוסף גם מחלקת בשמים ופריטים לבית. לאחרונה נפתחו כאן גם סלון יופי, בר, ומסעדות.

חנות הכולבו COIN כל המותגים במקום אחד - צילום: אלסנדרה לאונרדי
חנות הכולבו COIN כל המותגים במקום אחד - צילום: אלסנדרה לאונרדי

ליד פיאצה אפיו (Piazza Appio) מתחיל רחוב בשם ויה סאניו (Via Sanio), וכאן מתקיים אחד השווקים הגדולים והידועים ביותר ברומא. אולי גם אתם, כמו תיירים רבים, מעדיפים לבקר בדרך כלל בחנויות. גם אם כן, כדאי שתדעו שבשווקים ברומא אפשר למצוא פריטים מפתיעים במחירים מעולים, וכולם מגיעים לכאן: עקרות בית וסטודנטים, עובדים מהמשרדים ופנסיונרים... ובמילים אחרות – כל מי שמחפש מציאות.

טיפ: אם אתם מחפשים מידע על שווקים נוספים, כדאי לכם לקרוא גם את המאמר הבא בסדרה.
ויה אפיה נואובה חנויות מכל סוג אפשרי‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי
ויה אפיה נואובה חנויות מכל סוג אפשרי‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי

ויה אפיה נואובה (Via Appia Nuova) הוא רחוב ארוך מאד, המציע חנויות מכל סוג אפשרי. בשנים

האחרונות הפך הרחוב הזה בעיני רבים לרחוב הקניות הראשי של רומא, אפילו יותר מוויה דל קורסו. ההיצע הוא מסחרר, אבל כדאי להתמקד בחנויות המוצלחות ביותר. 10 החנויות המומלצות ביותר, בעיני, הן:


  • זארה (Zara) – אין צורך להציג את הרשת הידועה והאהובה הזאת, ובחנות הגדולה והפופולרית שברחוב אפיה נואובה (מספר 54-56) תמצאו בגדים ואביזרים לנשים, גברים, ילדים.

  • בראצ'אליני (Braccialini): מותג תיקים איטלקי ידוע, במספר 60. בראצ'ליני ידועים בסגנון הצבעוני וההומוריסטי שלהם, שאין לו מתחרים.

  • אלברטו דלה רוקה (Alberto Della Rocca): בוטיק המתמחה במותגי הנעליים המובילים במדינה. נמצא במספר 155.

  • בוג'י (Boggi), במספר 168, הוא בוטיק המתמחה בבגדי גברים קלאסיים (ז'קטים מחויטים, חולצות, חליפות, ומכנסיים אלגנטיים. אם אתם מחפשים סגנון דומה עבור נשים, נסו את בוטיק מארלה (Marella), במספר 7.

  • קאזה מיה (Casa Mia), במספר 146, היא חנות צעצועים פופולרית, ותחנת חובה להורים שמחפשים מתנות.

שימו לב שהרחוב נקטע באמצע על ידי פיאצה רה די רומא (Piazza Re di Roma), וממשיך לאחריה. אם אתם רוצים לנצל את ההפסקה כדי לאכול משהו מתוק ונפלא, אני ממליצה לכם לסטות לרגע אחד מהמסלול, ולפנות לוויה אלבלונגה (Via Albalonga). במספר 7 תמצאו בית קפה בשם פומפי (Pompi) שמוכר מעדן בשם סמיפרדו טירמיסו (semifreddo tiramisu) בניחוח קפה מפתה. אסור לכם לפספס אותו!
טירמיסו בטעם אגוזי לוז - צילום קפה פומפי
טירמיסו בטעם אגוזי לוז - צילום: פייסבוק קפה פומפי

  • ונמשיך עם הקניות – נחזור לרחוב אפיה נואובה (Via Appia Nuova) ונתקדם לעבר מספר 169, שם מחכה לכם סניף של רשת מוצרי הקוסמטיקה טיגוטה (Tigotà). קל למצוא כאן תכשירים ומוצרי איפור במחירים טובים.

  • חובבות איפור לא ירצו לפספס את הסניף של רשת קיקו (Kiko) הפופולרית, במספר 190. ההיצע הוא רחב, והמחירים מעולים!

  • צ'יניוס (Cinius), במספר 215, הוא בוטיק המתמחה בריהוט ובחפצים יפניים.

  • מאדה (Madè), במספר 306, היא חנות המתמחה בבגדים וחפצים בסגנון אתני.


הגענו עכשיו לפיאצה נוספת ש"חותכת" את רחוב אפיה נואובה (אמרתי לכם שהרחוב הזה ארוך מאד...). זוהי פיאצה פונטהלונגו (Piazza Ponte Lungo), ולאחר שתחצו אותה, ותמשיכו לאורך הרחוב, תגיעו לפיצריה מעולה בשם מנייה פיצה (Magna Pizza), במספר 396. הפיצה כאן נמכרת בחתיכות לפי משקל, וכל הטעמים פשוט נפלאים. כדאי לכם לקחת את הפיצה שלכם ולשבת לאכול בנחת על ספסל מתחת לעץ הגדול המכונה "אלברונה" (Alberone), בפיאצה הסמוכה.


  • לאחר שאכלתם תוכלו לחזור לוויה אפיה נואובה ולהגיע למספר 400. שם תמצאו את חנות הנעליים איואויוי&סקרפונצ'ינו (Aio Oio&Scarponcino), המציעה נעליים ותיקים טרנדיים של שלל מותגים ובמגוון מחירים. ובמספר 441 תמצאו את החנות גריף (Griff), המתמחה בבגדים ונעליים לנשים.


חנות נוספת שאני ממליצה עליה אם אתם מבקרים באזור היא אופים (Upim). רשת חנויות אופים מתמחה בבגדים אופנתיים במחירים נמוכים, ואפשר למצוא כאן לא מעט מציאות. כדאי לעבור גם במרכז המסחרי האפיו (Happio), במספר 448. בתוך המרכז תמצאו סניפים של H&M, של הרשת הזולה פיאצה איטליה (Piazza Italia), וגם סניפים של דקתלון (Decathlon) וקאזה נובה (Kasanova) – רשת המתמחה בכלי בית במחירים נמוכים. אם אתם מחפשים מוצרי חשמל, נסו את הסניף המקומי של רשת אאורוניקס (Euronics). ואם כל השופינג הזה עשה אתם רעבים, דעו שבמרכז המסחרי יש גם אזור מזון מהיר ובו מסעדות סושי, דוכני פיאדינה (Piadine – מעין פיתה שטוחה ממולאת בכל מיני גבינות ונקניקים), מתוקים מסיציליה, ואפילו פיצה מעולה בפיצריית אליצ'ה (Pizzeria Alice).


שופינג ברומא – המלצות לצעירים

כעת הגיע הזמן לקחת את המטרו (קו A) מתחנת פוריוקאמילו (Furio Camillo), ולרדת בתחנת לוצ'וססטיו (Lucio Sestio). אתם נמצאים כרגע בקצה רחוב טוסקולנה (Via Tuscolana), וכאן מתחילה שורה ארוכה של חנויות, שמתאימות בעיקר לקהל הצעיר והאופנתי. אם תהיתם איפה הצעירים עושים שופינג ברומא, ואיפה למצוא בגדים לטינאייג'רים ברומא – הגעתם למקום הנכון.


5 חנויות שאסור לפספס בוויה טוסקולנה:

  • קמומילה (Camomilla), במספר 801, היא חנות שמציעה בגדים ואביזרים בסגנון צעיר אבל אלגנטי שימצא חן בעיני סטודנטיות, חובבות אופנה וסטייליסטיות, אבל גם בעיני נשים שמחפשות בגדים מעניינים למשרד.

  • סטרדיווריוס (Stradivarius), במספר 863, מציעה בגדים קלילים לצעירות, במחירים נמוכים מאד.

  • נונה לי (NunaLie), במספר 739, מציעה בגדים קלילים ומודרניים שכל חובבת אופנה וסטייל תאהב.

  • מיניזו (Miniso), במספר 865, הוא סניף של רשת יפנית שנפתחה לאחרונה ברומא, ומוכרת חפצים לילדים ולבני נוער. הסגנון והמחיר דומים לרשת טייגר (Tiger), אבל בנוסף הם מוכרים גם אביזרים של מותגים מוכרים לילדים, כמו לדוגמה רחוב סומסום, מארוול, ודיסני.

  • קררה ג'ינס (Carrera Jeans), במספר 1344, מתמחים בג'ינסים ובגדים אופנתיים לצעירים.


בקצה הרחוב תוכלו למצוא מסעדת-גריל בסגנון אמריקאי בשם מאו פינלי (Meo Pinelli), מוסד של ממש בשכונה – זהו המקום המושלם ליהנות בו מאפריטיבו או מארוחת ערב טעימה. במרחק קצר משם נמצאים האולפנים של צ'ינצ'יטה (Cinecittà) – כאן צולמו כמה מהסרטים החשובים בתולדות הקולנוע האיטלקי ב-80 השנים האחרונות. כיום אפשר לבקר בחלק מהמתחם (במסגרת סיורים מודרכים בלבד. הסיורים המודרכים באנגלית מתקיימים מידי יום שבת וראשון בשעה 11:30. מחיר כרטיס הכניסה עומד על 15 יורו).



1,720 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הקניונים והאאוטאלטים החשובים ביותר ברומא
Saturday, May 7, 2022
השווקים של רומא: שופינג לחובבי מציאות ופריטים מיוחדים
Tuesday, May 3, 2022
שופינג שווה ברומא: שני רחובות שלא הכרתם
Sunday, May 1, 2022
איפה הכי כדאי לעשות שופינג ברומא
Thursday, April 21, 2022
שופינג ברומא – המלצות ממקומית
Tuesday, April 19, 2022
אופנה ואקולוגיה בפירנצה
Thursday, November 21, 2019
אופנת יד שניה ווינטג' - מציאות שוות ונוסטלגיה בפירנצה
Saturday, November 17, 2018
הנסיכה על העדשה - המדריך האולטימטיבי לבחירת משקפיים
Wednesday, September 12, 2018
המעצבות המוצלחות מילאנו 2018
Sunday, April 8, 2018
גוצ'י גארדן בפירנצה - הייתי בגן עדן ועכשיו הלב פצוע
Tuesday, January 30, 2018
השטן (ואת) לובשות פראדה - הנחיות מקצועיות לתכנון - מבצע סיילים
Tuesday, January 9, 2018
מפת קניונים באיטליה
Friday, November 10, 2017
שבוע האופנה במילאנו
Friday, September 1, 2017
המקומות השווים ביותר לקניות במילאנו
Tuesday, June 27, 2017
על מעמדה של מילאנו כבירת האופנה העולמית
Sunday, June 18, 2017
יודעת חן - סטייליסטית ישראלית במילאנו
Wednesday, June 7, 2017
הסיילים מתחילים
Thursday, June 1, 2017
מפת אאוטלטים באיטליה
Saturday, October 22, 2016

עשוי לעניין אותך

תרגום: אריאלה בנקיר

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page