top of page

מה לעשות ברומא עם ילדים? 10 הצעות מעולות

+ באיטליה
Sunday, April 10, 2022

7 דקות

חיפוש

טיול משפחתי ברומא הוא חוויה בלתי נשכחת. העיר הנצחית מציעה חוויות ואטרקציות לכולם – לילדים, מתבגרים ומבוגרים.

במאמר זה אציג בפניכם עשרה דברים שחובה לעשות ברומא אם אתם מטיילים כמשפחה, החל מביקור במוזיאון שכולם יאהבו וכלה בפארקים הכי מקסימים ובאטרקציות מיוחדות לילדים. ואפילו תמצאו המלצות לחנויות הצעצועים הטובות ביותר בבירה!

קרוסלה בפארק ברומא
קרוסלה בפארק ברומא. צילום: אלסנדרה לאונרדי


1. לונה פארק דל'אאור (Il Luna Park dell’EUR)

רובע EUR הוא אחד המודרניים ביותר ברומא: כאן נמצאים בעיקר משרדים רבים, כמה מוזיאונים ואולמות כנסים ותערוכות, אבל גם פארק השעשועים והלונה פארק המפורסם ביותר ברומא – הלונאאור (LunEUR).

הלונה פארק נפתח בשנת 1953, ודורות של ילדים רומאיים בילו בו. לאחרונה עבר הפארק שיפוץ מלא, ונפתח מחדש בשנת 2020.


המתקנים החדשים ישמחו את הילדים, ובכניסה לכל מתקן מסומן הגובה המינימלי הנדרש כדי לעלות עליו. בין היתר תמצאו את הקרוסלה של המלך ארתור (La Giostra di Re Artù), הרכבת של הזחל הרעב (Il Trenino Bruca Mela), וגם מתקנים מפחידים קצת יותר, למי שמחפש אטרקציה עם אדרנלין. אל תחמיצו את הגלגל הענק – מתקן שגם ההורים יאהבו! בתוך הפארק יש מספר דוכני מזון ותוכלו לרכוש פיצה, גלידות, סנדוויצ'ים ועוד. בוודאי תתפתו לטעום את אחד המעדנים המקומיים.


שעות הפתיחה של הלונה פארק משתנות בהתאם לעונת השנה, ומומלץ מאד לבדוק תמיד באתר האינטרנט שהפארק פתוח לפני שמגיעים למקום. מחיר הכרטיס משתנה בהתאם לגובה הילדים (ילדים מתחת ל-80 סנטימטר נכנסים בחינם). ניתן לקנות כרטיסייה המתאימה למספר מתקנים, או כרטיס בלתי מוגבל, המאפשר לעלות על כל המתקנים. הלונה פארק ממוקם בוויה טרה פונטנה (Via Tre Fontante 100-114), וניתן להגיע אליו עם קו B של המטרו (יש לרדת בתחנת EUR MAGLIANA).

הגלגל הענק בלונק פארק ברומא
הגלגל הענק בלונק פארק ברומא - צילום: Jorge Royan

2. צ'ינצ'יטה (Cinecittà World)

הפארק המודרני הזה מעוצב בהשראת עולם הקולנוע ורומא העתיקה וממוקם מעט מחוץ לעיר. על מנת להגיע אפשר לשכור רכב פרטי ולנסוע לאורך כביש SS148 (יציאה: Castel Romano), או להיעזר בשאטל שמפעיל הפארק (בסופי שבוע וחגים בלבד), במחיר 7 יורו לאדם, ויוצא מתחנת הרכבת טרמיני בשעה 10:00 ומתחנת PALASPORT EURO ב-10:30.


צ'ינצ'יטה הוא פארק מהחלומות לכל המשפחה: יש כאן למעלה מ-40 מתקנים ופעילויות, 6 מופעים ביום ואזורים שונים המעוצבים לפי נושאים מיוחדים, כמו לדוגמה אזור שלם המוקדש לרומא העתיקה (זה החלק האהוב עליי, כמובן!), אזור המוקדש לחלל החיצון (ספייסלנד – Spaceland), אזור המעוצב בסגנון המערב הפרוע, ומתחם עולם המים שפתוח בחודשי הקיץ החמים.


בנוסף תוכלו למצוא כאן חנויות ומסעדות, המעוצבות גם הן בסגנון מיוחד. יש אפילו מלון למי שירצה לישון באזור. בלתי אפשרי להשתעמם כאן! מחיר הכניסה (נכון לשנת 2022) עומד על 22 יורו לילדים ו-27 יורו למבוגרים. מומלץ לבדוק את ההנחות באתר הפארק.


מתקן אינדיאנה ג'ונס בפארק השעשועים

3. וילות ופארקים ידידותיים לילדים ברומא

רומא היא עיר עשירה בווילות היסטוריות, פארקים וגנים שבהם ניתן לטייל בטבע שבלב העיר, ולהתרשם מהצמחים ומהפרחים היפים. בפארקים של רומא יכולים המבוגרים לנוח ולהירגע מתחת לצילם של העצים בני מאות השנים, בזמן שהילדים משחקים בכדור ומתרוצצים חופשיים ממקום למקום. אל תדאגו אם אין לכם כדור – בוודאי תפגשו ילדים אחרים בפארק, ותוכלו להצטרף אליהם!


בחלק מהפארקים בעיר תמצאו גינות משחק עם מתקנים מכל הסוגים (מתקני טיפוס, נדנדנות וקרוסלות). אם אתם רוצים לרכוב על סוסי פוני מתוקים, לכו לפארק של וילה בורגזה (Villa Borghese) – הפארק העתיק והגדול ביותר ברומא. אפשרות נוספת היא וילה לזרוני (Villa Lazzaroni), פארק קטן שנמצא בוויה אפיה נואובה (אחד מרחובות השופינג העיקריים בעיר). בנוסף, בווילה צ'לימונטנה (Villa Celimontana) תוכלו למצוא כרכרות קטנות הרתומות לסוסי פוני. מחיר הנסיעה נע בין 5 ל-7 יורו.

טיפ: ברוב השכונות ברומא תוכלו למצוא לפחות פארק אחד או גינת משחקים לילדים, עם מגלשות ונדנדות.


רכיבה על פוני בווילה לזרוני (Villa Lazzaroni) ברומא.
רכיבה על פוני בווילה לזרוני (Villa Lazzaroni) ברומא. צילום: אלסנדרה לאונרדי

4. הביופארקו (Bioparco)

גן החיות (הגן הזואולוגי) של רומא נחנך בשנת 1911, והוא אחד הגדולים והעתיקים באירופה, ומתפרש על פני 170,000 מטרים מרובעים. בשנת 1998 הפך הפארק לפארק זואולגי, במטרה להגן על מגוון זנים של בעלי חיים. כאן מתארחים כ-1200 בעלי חיים (150 מינים), וביניהם יונקים, זוחלים ובעלי כנף. במהלך הביקור תפגשו בנמרים, אריות אסייתיים נדירים ביותר, קנגורואים, שימפנזים, שועלי מדבר וחיות רבות נוספות שאפילו לא ידעתם על קיומן! זו באמת חוויה מרגשת.


ניתן גם לסייר ברחבי הפארק על גבי הרכבת הקטנה, המתאימה במיוחד לזאטוטים (מחיר הנסיעה כ-2 יורו). בתוך הפארק תמצאו מספר מסעדות, וחנויות מזכרות. על מנת להגיע לפארק הזואולוגי של רומא יש לקחת את טראם מספר 19, או את אוטובוס מספר 3, או 52, 53, 926, 217, 360. בסופי השבוע גם קו 910 מגיע לכאן. מחיר כרטיס הכניסה עומד על כ-17 יורו למבוגרים ו-10 יורו לילדים מעל גיל 14. ילדים מתחת לגובה מטר לא משלמים בכניסה. פרטים נוספים באתר הרשמי.

הכניסה לביופארקו (Bioparco) של רומא
הכניסה לביופארקו (Bioparco) של רומא. צילום: אלסנדרה לאונרדי

5. ויגאמוס – מוזיאון משחקי הווידאו

ויגאמוס (Vigamus) הוא המוזיאון היחיד באיטליה המוקדש למשחקי וידאו, והוא נמצא בוויה סאבוטינו 4 (Via Sabotino). ניתן להגיע הנה עם קו מטרו A, ויש לרדת בתחנת לפנטו (Lepanto) וללכת ברגל כקילומטר. לחילופין, ניתן להגיע בעזרת אוטובוס מספר 280 או 301. כאן תמצאו אוסף מיוחד שכולל פריטים נדירים שישמחו את חובבי משחקי הווידאו. המוזיאון מארגן תערוכות מיוחדות ואירועים, ויש גם אולם VR, שאליו אפשר להיכנס עם משחק הוידאו האהוב עליכם (כלול במחיר כרטיס הכניסה!) מחיר כרטיס הכניסה נע בין 5 ל-8 יורו, וילדים מתחת לגיל 6 נכנסים בחינם. לפרטים נוספים מומלץ לבדוק את המידע באתר המוזיאון.




6. אקספלורה – מוזיאון הילדים (Explora)

המוזיאון הזה, שתוכנן במיוחד עבור ילדים, נמצא בוויה פלמיניה 82 (Via Flaminia), ליד תחנת המטרו פלמיניה ובמרחק קצר מפיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo). כאן תוכלו לסייר בין התערוכות הקבועות השונות, לגעת במתקנים העוסקים בנושאים שונים (החל ממדע וכלה במשחק) ולהשתתף בפעילויות היצירתיות. מחיר כרטיס הכניסה נע בין 6 -9 יורו, ילדים מתחת לגיל שנה נכנסים בחינם. מומלץ לרכוש כרטיסים מראש (אונליין) ולהימנע מהמקום בסופי שבוע, משום שאז כל המשפחות ברומא מגיעות לכאן. ניתן לקרוא פרטים נוספים באתר המוזיאון.


7. הידרומניה (Hydromania)

פארק המים הראשון שנפתח ברומא ממוקם בוויה דל קאזאלה לומברוזו 200 (Via del Casale Lumbroso), לצד יציאה 33 מכביש הטבעת הגדול המקיף את רומא (ונקרא גרנדה ראקורדו אנולארה – Grande Raccordo Anulare). יש כאן מספר פעילויות לכל המשפחה, כולל מגלשות מים ובריכות גלים שילהיבו קטנים וגדולים. יש פה אפילו חוף, והמבוגרים ישמחו לגלות שיש גם אזור מיוחד המיועד למנוחה (area relax). מחיר כרטיסי הכניסה נע בין 19 ל-25 יורו, ותלוי בגיל המבקרים ובין אם אתם רק רוצים להיכנס, או גם לשכור שמשייה וכסאות נוח. מומלץ מאד להגיע במהלך השבוע ולא בסופי השבוע, משום שזה הזמן שבו כל המשפחות המקומיות מגיעות למקום. הציצו באתר האינטרנט של פארק המים לפני הביקור, ותוכלו לבחור מראש את המתקנים שהכי מעניינים אתכם!


8. טכנוטאון (Technotown)

טכנוטאון הוא מתחם ייחודי המוקדש למדע ויצירתיות, וממוקם בתוך וילה טורלוניה (Villa Torlonia) – וילה מימי הביניים הנמצאת בלב אחד הפארקים המרכזיים של רומא. הטכנוטאון נמצא בוויה נומנטנה 70 (Via Nomentana), וניתן להגיע לכאן עם קו מטרו B (רדו בתחנת Policlinico, הנמצאת במרחק 500 מטר מהפארק). במתחם מתקיימות פעילויות מודרכות בנושא רובוטיקה, מוזיקה, צילום, קולנוע, ועוד. הפעילויות מיועדות לבני 6 ומעלה, וחלקן מתאימות גם למי שלא דובר את השפה (מומלץ להתקשר ולבדוק מראש). מחיר כרטיס הכניסה נע בין 7 ל-18 יורו, תלוי בפעילויות שבהן תשתתפו. לפרטים, וכדי להזמין מקום באחת הפעילויות, יש להתקשר לטלפון 060608, או לחילופין לבדוק את המידע באתר הרשמי של המתחם.


9. החופים באוסטיה (Ostia)

אוסטיה נחשבת לרובע של רומא (למרות שבפועל היא נמצאת במרחק כחצי שעת נסיעה מהעיר), והיא ממוקמת על הים ממש. כאן תמצאו חופים רבים: חלקם ללא תשלום, וחלקם מוסדרים ובתשלום (החופים המוסדרים כוללים לעיתים גם מתקנים לילדים). אם אתם מבקרים ברומא בחודשי הקיץ, תוכלו לקחת הפסקה מהמוזיאונים והאתרים ההיסטוריים והארכיאולוגיים, ולשלב במסלול יום אחד על החוף.

עצה ידידותית: אל תגיעו לכאן בסופי השבוע (כלומר בימי שבת וראשון), משום שהחופים עמוסים מאד, וגם התחבורה הציבורית שמובילה לכאן עמוסה בצורה בלתי רגילה. ואם תגיעו ברכב, תגלו שגם הכבישים פקוקים מאד... ובמילים אחרות: עדיף להגיע באמצע השבוע.
ילד בים.
ילד בים. צילום: Pixabay

מבין החופים הרבים של אוסטיה, יש כמה שמתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים: איל גביאנו (Il Gabbiano), לה ביקוקה (La Bicocca) וחוף טיבידאבו (Tibidabo Beach) מציעים מתקנים למשפחות, אזורי משחק לילדים, שולחנות פינג-פונג ועוד. בכל שלושת החופים יש גם מסעדה, שבה תוכלו לטעום מנות טעימות המבוססות על דגים, פסטה ופירות ים. כדאי מאד להתקשר ולהזמין מקום מראש, משום שהחופים מלאים לרוב, ובשיא העונה לא פשוט למצוא כסאות נוח להשכרה (הערה: בחופים בתשלום באיטליה אי אפשר לשבת על מגבת שהבאתם מהבית. חובה להזמין כסאות ושמשיה מראש).


לצד החופים המוסדרים, ישנם גם חופים "חופשיים" (ספיאג'ה ליברה – spiagge libere) שהכניסה אליהם היא ללא תשלום. כאן אין כסאות נוח ושמשיות להשכרה, וגם לא מתקנים לילדים או מסעדות. היתרון הוא שאין צורך לשלם דמי כניסה, כמובן. כדאי להביא מגבות חוף, ואת כל הציוד הנדרש, ופשוט לתת לילדים לרוץ חופשיים על החול, ולשחק במים.


10. הפלנטריום והמוזיאון האסטרונומי

לאחר שיפוץ ממושך, בסוף אפריל 2022 יפתח מחדש הפלנטריום של רומא! כאן תוכלו לראות תצוגות מרתקות, ללמוד על הכוכבים והגלקסיות, ולהשתתף בפעילויות ובסדנאות המיוחדות (חלקן נערכות באנגלית, יש לברר מראש). ניתן גם לבקר בגרסה הדיגיטלית של המוזיאון, באתר האינטרנט.


המוזיאון נמצא ברובע EUR, בפיאצה אניילי 10 (Piazza Agnelli). ניתן להגיע לכאן עם מטרו B, ולרדת בתחנת Fermi, הנמצאת במרחק כ-800 מטר מהמוזיאון. לחילופין, קחו את אוטובוס מספר 767. לפרטים נוספים בקרו באתר, או התקשרו לטלפון מספר 060608.


האקווריום של רומא – בקרוב!

בחודש דצמבר 2022 יפתח לאחר ציפייה ממושכת האקווריום של רומא (l’Acquario di Roma). המתחם נמצא עדיין בשלבי בנייה אחרונים, והוא ממוקם ברובע EUR, בפיאצה טרצ'יני (Piazza Terracini), ליד תחנת המטרו EUR Palasport (קו מטרו B).

אם תגיעו לרומא בחורף הקרוב, תהיו בין הראשונים לבקר באקווריום הגדול, שצפוי לארח למעלה מ-5000 דגים וחיות אחרות. התערוכה תשלב אקווריומים מסורתיים לצד תערוכות טכנולוגיות, ותכלול גם תעלה מרהיבה המדמה הליכה בעומק הים!


איפה לאכול ברומא עם ילדים? מסעדות מומלצות ברומא לכל המשפחה

נכון, הילדים לרוב רוצים ללכת למקדונלדס. אבל אם כבר הגעתם לאיטליה, למה שלא תנסו את האוכל המקומי? ברחבי העיר תוכלו למצוא מספר מסעדות שמציעות אוכל איטלקי שימצא חן גם בעיני הקטנים. נסו לדוגמא את מסעדת רוסטי (Rosti), המציעה תפריט מותאם לילדים (הכולל המבורגרים, פיצות ומיצי פירות) וגן עצום עם גינת משחקים ומתקנים. המסעדה נמצאת בוויה ב. ד'אלוויאנו 65 (Via B. D’Alviano), וניתן להגיע אליה בעזרת מטרו C (תחנה: Pigneto).


למסעדת מוקה פאצה (Mucca Pazza) יש שני סניפים, והיא מציעה תפריט ידידותי למשפחות, אזורי משחק, ואפילו סדנאות ופעילויות לילדים!


טונארלו (Tonnarello) היא מסעדה איטלקית מסורתית ומפורסמת מאד, השוכנת בלב שכונת טרסטוורה הפופולרית. התפריט כאן הוא רומאי אמיתי, אבל הילדים יתלהבו בוודאי מהעובדה שהפסטה מוגשת לשולחן בתוך מחבתות!


איפה נמצאות חנויות הצעצועים הטובות ביותר ברומא?

ברומא תוכלו למצוא מספר חנויות צעצועים נהדרות, שישמחו את הילדים. הנה כמה מהטובות ביותר:

אל סוניו (Al Sogno) – חנות היסטורית וקסומה, המוכרת צעצועים ובובות פרווה בסגנון של פעם. החנות נמצאת ליד פיאצה נאבונה (Piazza Navona).

חנות הראווה של פוג'יסן, אחת מחנויות הצעצועים המקוריות ברומא.
חנות הראווה של פוג'יסן, אחת מחנויות הצעצועים המקוריות ברומא. צילום: אלסנדרה לאונרדי

לה צ'יטה דל סולה (La città del Sole) – רשת חנויות עם סניפים בכל רחבי איטליה, המתמחה במשחקי מדע וצעצועים איכותיים. זאת שבחרתי עבורכם ממוקמת בסמוך לפארק LunEUR, זה המוזכר בנקודה מספר 1 במאמר.


לגו (Lego) – חנות הדגל של המותג המפורסם ממוקמת בוויה תומאצ'לי (Via Tomacelli), לא רחוק מוויה דל קורסו (Via del Corso), אחד מרחובות השופינג המרכזיים בעיר. חובבי לגו ימצאו כאן שפע של הפתעות!


פוג'יסאן (Fujisan) – כאן תוכלו למצוא צעוצעים בהשראת סדרות מנגה וסרטים מצויירים אמריקאיים ויפנים, לצד משחקי קופסה, פאזלים, משחקי וידאו וגאדג'טים מכל הסוגים. החנות נמצאת בוויה פאניני 13 (Via Pannini 13), וניתן להגיע לכאן בעזרת טראם 2 (יש לרדת בתחנת פיאצה מאנצ'יני – Piazza Mancini).


אם שכרתם רכב, תוכלו לעבור גם באאוטלט של רשת חנויות הצעצועים רוקו ג'וקאטולי (Rocco Giocattoli wholesale), המציעה מבחר גדול של צעוצעים בהנחות מיוחדות. כדאי לבדוק את ההיצע באתר! החנות נמצאת בוויה אנטוניו קארוצ'ו 81 (Via Antonio Carruccio)



3,515 צפיות0 תגובות

עשוי לעניין אותך

אלסנדרה לאונרדי | בלוגרית נולדה ומתגוררת ברומא

תרגום: אריאלה בנקיר

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page