top of page

חיי הלילה של רומא – לאן לצאת בעיר?

+ באיטליה

זמן קריאה

חיפוש

בין אם אתם מחפשים דיסקוטקים פרועים לרקוד בהם עד אור הבוקר או מועדוני ג'ז, מסעדות היסטוריות או פאבים שמציעים למעלה מ-500 סוגים של בירה, בארים אלגנטיים עם נוף מרהיב או בתי קולנוע מיוחדים, לאלסנדרה לאונרדי, רומאית ובליינית לא קטנה, יש כמה רעיונות עבורכם...


הקולוסאום בלילה רומא איטליה
צילום: Depositphotos

ברומא אפשר למצוא הכל: אמנות, היסטוריה, ארכיאולוגיה, אוכל, יין, שופינג... וכמובן שגם חיי לילה סוערים! העיר הנצחית מציעה מבחר רחב של מקומות בהם תוכלו לבלות, לשתות משהו, להאזין למוזיקה, לרקוד ולהנות, ובמאמר זה אנסה לעזור לכם לבחור את המקום הנכון עבורכם.


אם נחלק את חיי הלילה ברומא לאזורים, נגלה שאזור טרסטוורה (Trastevere) הוא האזור שללא ספק מושך את רוב המבקרים: השיטוט בסמטאות העתיקות בערבי הקיץ החמים, כאשר הבריזה המערבית נושבת ומרעננת את הפנים אחרי יום לוהט, בזמן שאתם מוקפים בקהל ססגוני ומגוון שמדלג ממקום בילוי אחד לשני – זו חוויה שאי אפשר לפספס.


מפת שכונת טרסטוורה (Trastevere) - כאן ניתן למצוא בקלות מקומות בילוי רבים


את הערב בטרסטוורה כדאי להתחיל עם ארוחת ערב טובה. זו משימה פשוטה להפליא, משום שטרסטוורה מלאה במסעדות. אני בדרך כלל הולכת ל-Ivo a Trastevere, או ל-Popi Popi, אחת הפיצריות ההיסטוריות של הרובע. אם אתם מעדיפים להעביר את הערב בפאב, נסו את Public Trastevere – הצוות מסביר פנים, האווירה כיפית ויש מבחר מצויין של בירות בתמחור סביר. אם אתם מחפשים חנות ספרים שמתפקדת גם בבאר, נסו את Cioccolata e vino, מקום צעיר מאד שמושך הרבה סטודנטים שחוגגים בין שוט לשוט. המומחיות של המקום? שוטים עם שוקולד וקצפת!



גם הקוקטיילים שמכינים ב-Mr Brown Pub , בר ב-vicolo del Cinque 29, מומלצים במיוחד, וגם הקוקטיילים ב-Almalù. הברמנים כאן מוכשרים ונחמדים, והקהל מגוון. אוהבי יין יהנו ב- Enoteca Trastevere, מקום שמתמחה מאז שנת 1936 ביינות מצויינים. ואם אתם רוצים להעביר ערב שכולו מוזיקה וכיף, נסו את Vanity club. הערב מתחיל עם קריוקי, ואז הדיסקוטק נפתח, וכולם עוברים לרחבה. המועדון מארגן גם הופעות חיות, והקוקטיילים פה מצויינים.



לא רחוק מרובע טרסטוורה נמצא רובע ידוע נוסף – רובע טסטאצ'ו (Testaccio), שעשיר במקומות בילוי. למעשה זהו אחד היעדים הפופולריים ביותר בחיי הלילה ברומא. בטסטאצ'ו, בדומה לטרסטוורה, אין שום סיכוי למצוא חנייה בשעות הלילה – אם יש לכם רכב עדיף להשאיר אותו בבית ולהגיע הנה במונית.

אם אתם מחפשים מקום לארוחת ערב קלילה, אני ממליצה על Trapizzino Testaccio, שמתמחה באוכל רחוב רומאי ופיצות עם תוספות יצירתיות וטעימות. לחילופין, נסו את ristorante Jole, מקום המשלב טעמים מסורתיים עם סגנון מודרני. אם אתם מעדיפים בירות איכותיות, לכו ל Oasi della birra, פאב בפיאצה טסטאצ'ו שמציע לא פחות מ-500 סוגים של בירה, ונשנושים קלילים (בעיקר גבינות ונקניקים).



מקומות בילויי גיי פרנדלי וכאלה המיועדים לקהילת הלהט"ב

בעבר פעלו באזור טסטאצ'ו מספר דיסקוטקים, אבל רובם לא שרדו את מגיפת הקורונה, מלבד Alibi – דיסקוטק שפונה בעיקר לקהילת הלהט"ב אבל לא רק, ובחודשי הקיץ הופך לאחד היעדים הנחשקים באזור בזכות המרפסת הרחבה שבה אפשר לרקוד, לשתות קוקטיילים טובים וליהנות מהאוויר הצח. יש להזמין מקום מראש.


אופציה פופולרית נוספת עבור קהילת הלהט"ב היא ליין בשם Mucca Assassina שנערך מידי שישי בערב בדיסקוטק Qube, ב-via Portonaccio 212: 3 קומות בעיצוב תעשייתי, אווירה שמחה ומוזיקה טובה.

האופציה הידועה ביותר היא via San Giovanni in Laterano, הרחוב המכונה gay street, בשל ריבוי מקומות הבילוי שפונים לקהילה. כמה ממקומות הבילוי הידועים ביותר פה הם ה-Coming out ו-My bar.

בחודשי הקיץ פועל ה Gay Village, מתחם שמוקם לרוב בשכונת EUR, ומאורגנים בו ליינים לפי נושאים – תוכלו למצוא פרטים נוספים בדף הפייסבוק של המארגנים.


דיסקוטק Qube
דיסקוטק Qube - צילום: Muccafan

אזור נוסף ששווה לגלות מתחבא בין רובע אוסטיינסה (Ostiense) לרובע גרבטלה (Garbatella). קל להגיע לפה עם המטרו (יש לקחת את קו B ולרדת בתחנת GARBATELLA או בתחנת OSTIENSE), אבל שימו לב שקווי המטרו נסגרים בשעה 21:00, ובשעות הלילה פועל אוטובוס חלופי עד 23:30 (או עד 01:30 לפנות בוקר בימים שישי, שבת וראשון). מומלץ תמיד לבדוק מראש את שעות הפעילות של התחבורה הציבורית.

באזור הזה תוכלו למצוא ברים רבים, מקומות טובים לאפריטיבו, ומסעדות, כמובן. אם מתחשק לכם לפרוק קצת אנרגיה ולבלות, אני ממליצה לכם על שני דיסקוטקים: Il Circolo degli Illuminati הוא אחד הבר-דיקסוקטים הפופולריים ביותר ברומא. העיצוב מגניב, והפאטיו שלהם מלא בצמחים מכל הסוגים. כאן תוכלו לאכול, לשתות, ולרקוד עד מאוחר. המקום פתוח מחמישי ועד ראשון, ומומלץ תמיד להזמין מקום מראש גם בווטסאפ: 3283464266

המקום השני נקרא Neo Club – מתחם קטן יותר המתפרש על פני שתי קומות. בימי שישי ושבת תוכלו למצוא פה מוזיקה אלטרנטיבית וקוקטיילים מצויינים.


אזור נוסף ששווה לגלות הוא רובע פינייטו. רובע פינייטו (Pigneto) התפתח ושודרג משמעותית בשנים האחרונות, וכיום הוא נחשב לאחד המוקדים המרכזיים של חיי הלילה האלטרנטיביים ברומא. הרבה אומנים וסופרים מגיעים לכאן, והרחובות מלאים במקומות בילוי בסגנון קצת אחר. על מנת להגיע לפינייטו, קחו את קו המטרו C ורדו בתחנת Pigneto. זכרו שהקו לא פועל בשעות הלילה, ועל מנת לחזור למלון תצטרכו לקחת מונית. אחד היעדים הפופולריים באזור הזה הוא Co.So – זהו אחד הברים הכי אנטי-קונפורמיסטים בעיר, והצוות פה מגיש אפריטיבו מקורי ושלל מנות מיוחדות. בנוסף ה-Cargo נחשב לבר המפורסם ביותר ברובע פינייטו, בעיקר בזכות הקוקטיילים שלהם, שהם פשוט מעולים. כולם יודעים שכאן מכינים את הבלאדי מרי הטוב ביותר ברומא! כדאי לבקר גם ב-Libreria Tuba, חנות ספרים פמיניסטית שמציעה גם תפריט טעים. בחודשי הקיץ המנות המיוחדות שלהם מוגשות בחוץ, תחת כיפת השמיים.

חובבי הבירה ייהנו במיוחד ב- Birra+, ואוהבי המוזיקה האלקטרונית, ג'אז ורוק פסיכודלי ירצו לבדוק את מצב העניינים ב-Klang.

הופעות מוזיקה חיה תוכלו למצוא גם ב-Fanfulla (יש להירשם כחברים במועדון על מנת להיכנס), וב-Largo Venue.



רובע פינייטו מציע גם כמה מסעדות טובות. כמה מהמקומות המועדפים עליי הם: Necci dal 1924, מסעדה היסטורית עם גינה רחבת ידיים ותפריט מצויין בניהולו של שף ידוע, ו- Rosti, מסעדה גדולה מאד, עם עיצוב מגניב – הקירות מכוסים בעבודות של אמני רחוב. זה מקום מעולה לבראנץ' (בימי ראשון) ובשעות הערב רוסטי הופך ליעד מושלם עבור חובבי הפיצה הרומאית האמיתית – דקה ופריכה ועשירה בטעמים. מקום מומלץ נוסף הוא Santeria. זו לא מסעדה שגרתית אלא מעין הכלאה בין ביסטרו וטאפאס בר. כדאי לכם לטעום את הסנדוויצ'ים, האנטיפסטי ואת מנות פירות הים שלהם. הכל מלווה בהרבה יינות ושמפניה...


מקומות בילוי מפורסמים ואפילו היסטוריים!

באזור קמפו דה פיורי (Campo de Fiori) נמצא אחד מהברים הידועים בעיר, מקום פופולרי במיוחד בקרב סטודנטים אמריקאים, אבל לא רק. אני מדברת על ה-The Drunken Ship, כמובן, והבירה כאן זורמת כמו מים. כל אזור הקמפו דה פיורי מלא במקומות בילוי (שפונים לקהל צעיר, בעיקר), וקל למצוא מה לעשות כאן בערב.


The Drunken ship
The Drunken ship צילום: Archeologo

ואם כבר מדברים על מקומות ידועים, אי אפשר שלא לציין את הדיסקוטק המפורסם ביותר ברומא, ובאיטליה כולה – Piper. המקום נוסד בשנת 1965, מתפקד גם כדיסקוטק וגם כחלל הופעות, ועדיין מושך קהל מגוון. לפני שאתם מגיעים הנה (במונית), בדקו שהמקום לא סגור לרגל אירוע פרטי.


מקום מפורסם נוסף הוא Jolie Club (שבעבר נקרא Alien). המוזיקה כאן היא אוונגרדית יותר, ותוכלו למצוא את כל הטרנדים החמים בעולם, וגם ליינים מעניינים.


וכמובן שאי אפשר לשכוח את Jackie O, מקום ותיק שנפתח לפני כ- 50 שנה, ופונה בעיקר לקהל מבוגר יותר (בני חמישים ומעלה). בג'קי או תוכלו לאכול ארוחת ערב טובה המלווה במוזיקת פסנתר חיה, והחגיגה נמשכת עד שעה מאוחרת. קל להגיע הנה בעזרת קו A של המטרו (תחנת BARBERINI).




רוק, מוזיקה קלאסית ואופרה ברומא

אם אתם חובבי מוזיקה, דעו שבשנת 2023 מתוכננים ברומא קונצרטים רבים, חלקם גם של אומנים בינלאומיים כמו ברוס ספרינגטין, מנסקין, דפש מוד, מוז, ואחרים. באתר Romapop תוכלו למצוא מידע שימושי בנוגע לכל ההופעות המתוכננות.

ואם אתם חובבי מוזיקה קלאסית ואופרה, תוכלו למצוא שפע של מופעים איכותיים ב-Teatro dell’Opera


תאטרון האופרה של רומא – Teatro dell’Opera
תאטרון האופרה של רומא - צילום: Yasuko Kageyama

אם אתם מחפשים מקום שמציע הופעות חיות באוויר רגועה, אני ממליצה על Fonclea: זה מועדון ותיק (נפתח לראשונה בשנת 1977) שמתפקד גם כפאב ומסעדה.

מקום מעניין נוסף הוא ה-Lian Club, שממוקם בתוך סירה, על נהר הטיבר, באזור Lungotevere dei Mellini: זה המקום האידיאלי לחודשי הקיץ!

אם אתם חובבי ג'ז ובלוז, נסו את Charity Cafè, לאונג' בר שמציע גם מוזיקה חיה. לחילופין, לכו ל"בית" האמיתי של חובבי הג'ז ברומא: ה-Alexanderplatz, שפועל מזה 37 שנה.


בתי קולנוע ופסטיבלי סרטים

אם אתם חובבי קולנוע, דעו שמידי חודש אוקטובר נערך פסטיבל הסרטים של רומא, הפסטיבל השני בחשיבותו באיטליה (אחרי פסטיבל הקולנוע של ונציה). כמובן שלרגע האירוע מתמלאת העיר בסלבריטאים, במאים ויוצרים מרחבי העולם.


אבל אתם לא חייבים להגיע לאיטליה דווקא באוקטובר כדי ליהנות מסרטים. ברומא יש מספר בתי קולנוע מומלצים, שמקרינים סרטים מכל רחבי העולם בשפת המקור (כדאי לדעת שבאיטליה מקובל לדובב את הסרטים, כך שגם אם מדובר על סרט אמריקאי, הוא יוקרן באיטלקית, אלא אם כן מצוין במפורש שהסרט מוקרן בשפת המקור).

אם אתם מחפשים קולנוע מומלץ, נסו את אחד מאלה: Farnese, Intrastevere, Nuovo Olimpia, ו-Greenwich.


קולנוע Farnese
קולנוע Farnese - צילום: Gobbler

ואם מתחשק לכם לבקר במסעדה שהיא כמעט מוזיאון ומוקדשת לקולנוע וטלוויזיה, סעו ל-Movie Restaurant. המסעדה מעוטרת באינסוף חפצים ותמונות מעולם הקומיקס, הקולנוע והטלוויזיה, ולמרות שהיא ממוקמת קצת מחוץ למרכז, לדעתי שווה בהחלט להגיע לכאן!


מקומות בסגנון קצת אחר...

אם אתם מחפשים מקומות בילוי בסגנון קצת אחר, יש כמה כתובות בעיר ששווה לכם להכיר:

טראם ג'אז - Tram Jazz מציע חוויה מיוחדת: מתחשק לכם לאכול ארוחת ערב בקרון של טראם עתיק, בליווי מוזיקה חיה, בזמן שהטראם נוסע לאורך הדרכים היפות ביותר ברומא? זה אפשרי! יהיה עליכם להזמין כרטיס מראש אונליין (ניתן להזמין רק עבור זוגות או קבוצות במספרים זוגיים). הטראם יוצא לדרך בשעה 21:00 מפיאצה פורטה מאג'ורה והחוויה מסתיימת לקראת חצות.

אם אתם חובבי ימי ביניים ומעריצים את סיפורי המלך ארתור, הפאב הזה La leggenda di Avalon ימצא חן בעינכם! התפריט כאן מעוצב בהשראת המאה ה-14, והבירה זורמת כמו מים.

אם החום התיש אתכם, תוכלו למצוא מחסה בבר הקרח הזה, שנמצא לא רחוק מהקולוסאום: Ice Club והטמפרטורה הקבועה בו היא מינוס חמש מעלות.




אפריטיבו עם נוף נהדר

אם אתם מחפשים מקום לשתות בו קוקטייל טוב מול נוף קסום, נסו את אחד מהברים האלגנטיים האלה. הברים ממוקמים כולם בקומות העליונות של המלונות הטובים בעיר, ושימו לב שברובם האורחים נדרשים להגיע בלבוש מתאים.

טרצה בורומיני - Terrazza Borromini – נקודת תצפית נהדרת על העיר, בקומות האחרונות של Palazzo Pamghilj, במרחק כמה צעדים מפיאצה נאבונה. התפריט יוקרתי, הנוף בלתי נשכח, והמחירים בהתאם.

מרפסת צ'לו - Cielo Terrace – הבר הפנורמי הזה, בקומה העליונה של Hotel De Ville, משקיף על פיאצה די ספנייה (piazza Di Spagna) ועל ה-Trinità dei Monti. בזמן שתתפעלו מהנוף יוגשו לכם קוקטיילים מצויינים ומגוון מנות שהכין השף זוכה הפרסים. The Court Cocktail bar – הבר ממוקם במלון Palazzo Manfredi, ומציע תצפית מרהיבה על הקולוסאום והסביבה.


הקולוסיאום בשעות הלילה
הקולוסיאום בשעות הלילה - צילום: Depositphotos

דבר אחד בטוח – אין סיכוי שתחזרו הביתה אחרי הטיול ותחשבו שרומא משעממת! וזכרו – כמה מהמקומות היפים ביותר ברומא פתוחים לכולם, לא עולים דבר, ויפים באופן שכמעט צובט את הלב: הקולוסיאום, רחוב ה- Fori Imperiali, מזרקת טרווי ובזיליקת סן פטרוס מרהיבים ממש בערבי הקיץ החמימים.


1,164 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

עשוי לעניין אותך

תרגום: אריאלה בנקיר

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page