top of page

20 דברים שאפשר לעשות בחינם ברומא

+ באיטליה
Monday, May 16, 2022

8 דקות

חיפוש

אם החלטתם להעביר כמה ימים ברומא, אבל אתם לא רוצים לבזבז הון על הטיול, כדאי שתדעו שישנן בעיר פעילויות רבות שאפשר לעשות בחינם!

רומא כולה היא מוזיאון באוויר הפתוח, שאפשר להנות מאוצרותיו ללא כסף. אך מעבר לכך, ישנם גם כמה מוזיאונים נהדרים שאפשר להיכנס אליהם ללא תשלום. במאמר זה אגלה לכם איפה אפשר לבקר ברומא, מבלי להוציא אפילו יורו אחד


הנוף של רומא איטליה
מבט על רומא - צילום: Carlos Ibanez

1 - ויה דיי פורי אימפריאלי (Via dei Fori Imperiali), פיאצה דל קמפידוליו (Piazza del Campidoglio – גבעת הקפיטולין), פורטיקו די אוטביה (Portico di Ottavia)


ויה דיי פורי אימפריאלי, הרחוב הידוע ביותר ברומא, מחבר את הקולוסאום לפיאצה ונציה. זהו מסלול קלאסי החולף בין כמה מהמקומות היפים והחשובים ביותר בעיר הנצחית, וכל מי שמבקר ברומא חייב ללכת לאורכו לפחות פעם אחת!

המתחם הארכיאולוגי, פורי אימפריאלי ‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי
המתחם הארכיאולוגי, פורי אימפריאלי ‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי
גם אם תחליטו שלא להיכנס למתחם הארכיאולוגי, עדיין תוכלו להתפעל כמעט מכל האתרים המרכזיים ביותר. כל מה שעליכם לעשות הוא ללכת לאורך הדרך הזאת, ולתת ליופי לשטוף לכם את העיניים. תוכלו לצלם כאן אינספור תמונות, ליהנות מהמוזיקה שמנגנים אמני הרחוב, ולחוות את רומא.

אם תמשיכו ללכת מכאן לאורך ויה די סן פייטרו אין קארצ'רה (via di San Pietro in Carcere), תגיעו לקמפידוליו (Campidoglio), כלומר גבעת הקפיטולין. כאן תוכלו להתפעל מהפיאצה המרהיבה שתכנן ושיפץ של מיכלאנג'לו, ומכמה פסלים מתקופת רומא העתיקה וביניהם קאסטור ופולקוס (הידועים כ"דיוסקורי" או "התאומים"), עותק זהה של פסלו של מרקוס אאורליוס (העותק המקורי נמצא במוזיאון) ועותק של פסל הזאבה הידועה, שהניקה את התאומים רמוס ורומולוס, מייסדי רומא (הפסל המקורי נמצא במוזיאון).


לאורך גרם המדרגות המפואר ניצבים גם שני פסלי אריות עשויים אבן בזלת שהגיעו ממצרים העתיקה, ופסל מהמאה ה-17 של דמות רומאית היסטורית – קולה די ריינצו (Cola di Rienzo – האם יצא לכם לטייל ברחוב על שמו, ולעשות קצת שופינג ?).


אם תרדו מהצד השני, תמצאו את עצמכם מול אתר ארכיאולוגי קטן בשם פורטיקו ד'אוטביה (Portico d’Ottvia), שאליו ניתן להיכנס בחינם. כאן תוכלו להתרשם מתאטרו מרצ'לו (Teatro di Marcello), עמודי מקדש אפולו, ועוד. במרחק קצר מכאן ניצבים גם מקדש פורטנוס (Tempio di Portunus) ומקדש הרקולס (Tempio di Ercole). והכל בחינם!


2 – בזיליקת סן פטרוס (סן פייטרו, באיטלקית) ופיאצה סן פייטרו

סן פטרוס, הכנסיה המרכזית של הנצרות הקתולית, היא תיבת אוצרות של ממש והביקור בה הוא בגדר חובה. הכניסה לכאן היא בחינם, ובפנים תוכלו להתפעל מיצירות מופת כמו הפייטה (Pietà) של מיכלאנג'לו, וחופת הברונזה מפוסלת של ברניני, הניצבת מעל קברו של פטרוס הקדוש (בלדקינו די סן פייטרו – Baldacchino di San Pietro).

פנים בזיליקת סן פייטרו רומא
פנים בזיליקת סן פייטרו - צילום: Depositphotos

3 - הפנתאון (Pantheon)

המקדש העתיק המוקדש לכל האלים, בעבר בהווה ובעתיד, נבנה במאה הראשונה לפנה"ס על ידי מרקוס ויפסניוס אגריפה, בתקופתו של הקיסר אוגוסטוס, ושופץ על ידי הקיסר אדריאנוס במאה השנייה לספירה. המבנה נותר כמעט מושלם, במיוחד בחלקו הפנימי, וכיום תוכלו לבקר בו (בחינם!) ולהתרשם מהחלל המרהיב, מהקברים של רפאל ושל מלכי איטליה, ובעיקר מהכיפה הידועה, יצירת מופת הנדסית.


4 - ויה אפיה אנטיקה (via Appia Antica)

ה"רג'ינה ויארום" (Regina viarum), כלומר דרך המלך, נסללה לפני כ-2300 שנה, וחיברה בין הקירקוס מקסימוס שבלב רומא לעיר ברינדיזי (Brindisi) שבפוליה. הדרך היא למעשה פארק ארכיאולוגי מרתק, שבו תוכלו לסייר רגלית או ברכיבה על אופניים (אפשר לשכור אופניים בנקודות רבות ברחבי העיר). לאורך הויה אפיה השתמרו עד היום חלקים שלמים מדרך האבן הרומאית המקורית, כמו גם מונומנטים וקברים רומאיים לצידי הדרך. הביקור כאן הוא מרתק, ובחינם! לאורך הדרך ישנם גם אתרים שאליהם ניתן להיכנס בתשלום (סמלי). ניתן לקרוא פרטים נוספים על הוויה אפיה באתר הרשמי.


קבר ססיליה מטלה, בתו של הקונסול הרומי 69 לפני הספירה לערך - צילום: אלסנדרה לאונרדי
קבר ססיליה מטלה, בתו של הקונסול הרומי 69 לפני הספירה לערך - צילום: אלסנדרה לאונרדי

5 - וילת מסנציו (La Villa di Massenzio)

הווילה היא אתר ארכיאולוגי הממוקם לאורך הוויה אפיה אנטיקה (ראו סעיף קודם), במספר 153.

כאן תוכלו למצוא את הריסות הווילה עצמה, מאזוליאום, ומבנים עתיקים נוספים. הכניסה היא בחינם, אבל קבוצות מעל חמישה אנשים צריכות להזמין מקום מראש, באתר הרשמי. ניתן גם לערוך סיורים מודרכים, בתשלום.

וילת מסנציו ‏ רומא איטליה
וילת מסנציו ‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי

6 - סיור בעקבות הבארוק

רומא קושטה בפאר אינסופי על ידי האפיפיורים שמשלו בה, במיוחד לאורך התקופה שהתפרשה בין הרנסנס (רינשימנטו, באיטלקית) לבארוק (בארוקו, באיטלקית). יצירות הפאר האלה – פסלים, פיאצות וכנסיות מרהיבות – מפוזרות ברחבי העיר, כך שלמרבה השמחה קל לסייר בין כמה מהפנינים הבארוקיות היפות והמפורסמות ביותר בעולם, מבלי להוציא יורו אחד מהכיס!



הכנסיה הידועה ביותר היא בזיליקת סן פייטרו, אבל היא איננה היחידה. אל תחמיצו גם את:

  • מזרקת הספינה (la Fontana della Barcaccia) של הפסל הגאון ברניני, בפיאצה די ספנייה (Piazza di Spagna)

  • מזרקת ארבעת הנהרות (La Fontana dei Quattro Fiumi) של ברניני, בפיאצה נבונה (Piazza Navona)

  • פסל האקסטזה של תרזה הקדושה (Estasi di Santa Teresa) של ברניני, בכנסיית סנטה מריה דלה ויטוריה (Chiesa di Santa Maria della Vittoria)

  • האובליסק ופסל הפיל של ברניני בפיאצה דלה מינרווה (Piazza della Minerva)

  • הציורים של קרוואג'ו (Caravaggio) בכנסיית סן לואיג'י דיי פרנצ'סזי (San Luigi dei Francesi), ובכנסיית סנטה מריה דל פופולו (Santa Maria del Popolo) – אלה יצירות מופת של ממש!

  • אינספור כנסיות ובזיליקות, וביניהן סנטה אנייזה אין אגונה (S. Agnese in Agone), סן איבו אלה ספיינצה (S. Ivo alla Sapienza), סנט'אנדרה דלה וואלה (S. Andrea della Valle), וקייזה די ג'זו (Chiesa di Gesù)

פסל האקסטזה של תרזה הקדושה, ברניני
פסל האקסטזה של תרזה הקדושה, ברניני - צילום: Livioandronico2013

כדאי לזכור: ברומא הכניסה לכנסיות היא בחינם. ניתן כמובן לתרום כמה יורו, אבל אין כל חובה לעשות זאת. בנוסף, שימו לב לזמני הפתיחה – אסור להיכנס לכנסיות בזמן שמתקיימים בהן טקסים דתיים, ומיסות.

7 - וילות ופארקים היסטוריים

ברחבי רומא פזורים אינספור פארקים לצד וילות מונומנטליות, המציעים לא רק מרחבים יפים וירוקים אלא גם שפע של אוצרות אומנותיים, פסלים, מזרקות, מבנים מרשימים, אזורים ארכיאולוגיים, ועוד. המקומות שאסור לכם להחמיץ (ושניתן לבקר בהם בחינם!) הם:

  • וילה בורגזה (Villa Borghese). שימו לב שהכוונה היא לפארק, ולא למוזיאון נושא אותו השם, שנמצא בלב הפארק)

  • וילה צ'לימונטנה (Villa Celimontana)

  • וילה דוריה פמפילי (Villa Doria Pamphilij)

  • וילה גלורי (Villa Glori)

  • וילה אדה (Villa Ada)

  • פארק קאפרלה (Parco della Caffarella)

  • גן התפוזים (Giardino degli aranci)

  • פארק האקוודוקטים (Parco degli Acquedotti)



8 - ספריות היסטוריות

ברומא תוכלו למצוא ספריות היסטוריות השומרות בין מדפיהן ספרים וטקסטים עתיקים להפליא. בימים מסויימים ובשעות מסויימות ניתן לבקר בספריות, ללא תשלום. אני ממליצה במיוחד על המקומות הבאים:


  • לה ביבליוטקה קאזאנאטזה (La Biblioteca Casanatese) – ספריה משנת 1701, הנמצאת במרחק קצר מהפתנאון. הסלון המונומנטלי של הספריה פתוח למבקרים בימים שני עד שישי, בין השעות 11:30 עד 13:00. ניתן גם לערוך ביקורים מודרכים (בתשלום). לפרטים ניתן לקרוא את המידע המופיע באתר הרשמי.

  • לה ביבליוטקה אנג'ליקה (La Biblioteca Angelica) – ספריה שנוסדה בשנת 1600, ומתפארת בסלון מונומנטלי שתוכן על ידי האדריכל הידוע לואיג'י ונוויטלי (Vanvitelli) בשנת 1700. הכניסה מגיל 16 ומעלה בלבד, ויש להציג דרכון.

  • לה ביבליוטקה ואליצ'ליאנה (La Biblioteca Vallicelliana), המתגאה באולם רחב ידיים שתכנן פרנצ'סקו בורומיני (Francesco Borromini), בשנת 1600. לפרטים, יש לבדוק את המידע באתר הרשמי.

ביבליוטקה אנג'ליקה‏ והסלון המונומנטלי רומא איטליה
ביבליוטקה אנג'ליקה‏ והסלון המונומנטלי ‏- צילום: אלסנדרה לאונרדי

9 - המוזיאון הנפוליאוני (Museo Napoleonico)

נפוליאון בונפרטה כבש חלק מאיטליה ושלט בה בין השנים 1805 עד 1814, ובשנת 1808 כבש גם את רומא. קרובי משפחתו של המצביא הצרפתי התיישבו ברומא, נישאו וקשרו קשרי משפחה עם משפחות אצולה רומאיות, ונשארו בעיר גם לאחר שנפוליאון עצמו הובס. במוזיאון הזה, שהכניסה אליו היא בחינם וממוקם במרחק קצר מפיאצה נבונה (Piazza Navona), ניתן למצוא פריטים רבים מאותה התקופה.

המוזיאון הנפוליאוני ‏ רומא
המוזיאון הנפוליאוני ‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי

10 - מוזיאון באראקו (Museo Barracco)

במוזיאון הקטן הזה, הממוקם בבניין עתיק בקורסו ויטוריו אמנואלה II (Corso Vittorio Emanuele II), תוכלו להתרשם מאוסף קטן אך מקסים של פסלים עתיקים מתקופת רומא, יוון ומצרים העתיקה, לצד ממצאים אטרוסקיים, אשוריים, ועוד. הכניסה היא בחינם, לפרטים נופים יש לבדוק את המידע באתר הרשמי.

מוזיאון באראקו רומא איטליה
מוזיאון באראקו‎ ‎- צילום: אלסנדרה לאונרדי

11 - מוזיאון קרלו בילוטי

המוזיאון החינמי הזה הוא יעד מושלם לחובבי אומנות מודרנית. בתוך המבנה המרשים הזה, ששופץ בסוף המאה ה-19 וממוקם בתוך פארק וילה בורגזה (Villa Borghese), תמצאו יצירות של אנדי וורהול, ג'ורג'ו דה קיריקו (Giorgio De Chirico), ואחרים.


מוזיאון קרלו בילוטי רומא איטליה
מוזיאון קרלו בילוטי - צילום: MarianOne

12 - מוזיאון החומה (מוזאו דלה מורה – Museo delle Mura)

אם תחצו את שער סן סבסטיאנו (Porta San Sebastiano), הממוקם לאורך חומות העיר שבנה הקיסר אאורליוס, תוכלו לטפס על החומה ולסייר לאורכה. מכאן נשקף נוף יפה של העיר, וניתן כמובן גם לראות את מגדלי החומה, גרמי מדרגות עתיקים, פתחים ששימשו את החיילים והקשתים שהגנו על העיר, ועוד. אפשר גם לבקר במספר חללים פנימיים המחוברים לחומה. מוזיאון החומה נמצא בתחילת הוויה אפיה אנטיקה (Via Appia Antica), בוויה פורטה סן סבסטיאנו 18 (via Porta San Sebastiano), ופתוח בימים שלישי עד ראשון, בין 9 ל-14.


13 - מוזיאון האופנה (מוזאו דלה מודה – Museo della Moda)

מוזיאון בונקומפאני לודוביזי (Museo Boncompagni Ludovisi) מוקדש לאופנה, תלבושות ואומנויות דקורטיביות מהמאות ה-19 וה-20. המוזיאון ממוקם בבניין אצילי למראה בוויה ונטו (Via Veneto), ומעוטר כולו ברהיטים עתיקים וגובלנים יקרים. אוסף הבגדים כולל גם שמלות ערב בעיצובם של כמה מבתי האופנה הידועים באיטליה, וביניהם ולנטינו (Valentino), גאטינוני (Gattinoni), קאפוצ'י (Capucci), מילה שון (Mila Schon), ואחרים. הכניסה למוזיאון היא בחינם, והוא פתוח למבקרים בימים שלישי עד ראשון, בין השעות 9 עד 19.


14 - מוזיאון המטבעות והמדליות (מוזאו דלה זקה – Museo della Zecca)

זהו המקום האידיאלי עבור חובבי מטבעות עתיקים ומדליות – כאן תוכלו למצוא אוסף בן למעלה מ-20,000 פריטים. המוזיאון נמצא בוויה סלריה 712 (Via Salaria), מחוץ לאזור התיירותי של רומא. על מנת לבקר פה חובה להזמין מקום מראש, בימים הספצפיים שבהם המוזיאון פתוח. לצפייה בעמוד האינסטגרם של המוזיאון.


15 - מוזיאון השחרור (מוזאו סטוריקו דלה ליברציונה – Museo Storico della Liberazione)

מזויאון היסטורי זה מוקדש לפרק טרגי בהיסטוריה האיטלקית – תקופת הכיבוש הנאו-פשיסטית בזמן מלחמת העולם השנייה. כאן תוכלו למצוא מסמכים, עיתונים מהתקופה, תמונות, עלונים ויצירות אומנות, בבניין שבעבר שימש כמטה הראשי של הס.ס בעיר, בוויה טאסו (via Tasso). בנוסף, פועלים כאן ספרייה וארכיון.


המוזיאון כולל גם אולם המוקדש לקהילה היהודית ברומא באותה התקופה, ולגירוש המזעזע בשנת 1943, אז נשלחו רבים מבני הקהילה לאושוויץ. ניתן לבקש (מראש) לצפות בסרט במקום הכולל עדויות של אחדים מהשורדים (באיטלקית).

ניתן להגיע למוזיאון בקלות – יש לרדת לקחת את מטרו A ולרדת בתחנת MANZONI. המוזיאון פתוח מידי יום, פרטים נוספים באתר. ובעמוד האינסטגרם של המוזיאון.


16 - מוזיאון הנדריק אנדרסן (Museo Hendrik Andersen)

המוזיאון הזה ממוקם בתוך בניין מקסים משנות ה-20, ובתוכו תוכלו לראות את ביתו של האמן הנורבגי-אמריקאי הנדריק אנדרסן, ואת הסטודיו שלו. בנוסף מוצגות במקום כ-200 יצירות אומנות בסגנון נאו-קלאסי, ופסלים רומנטיים. המוזיאון ממוקם בוויה פ. ס. מנצ'יני (Via P.S. Mancini), לא רחוק מפיאצה דל פופולו הידועה.

מוזיאון הנדריק אנדרסן ‏ רומא איטליה
מוזיאון הנדריק אנדרסן ‏ - צילום: אלסנדרה לאונרדי

17 - מוזיאון כלי הנגינה של אקדמיית סנטה צ'צ'יליה (Museo degli Strumenti Musicali dell-Accademia di Santa Cecilia)

מוזיאון אידיאלי לחובבי מוזיקה וכלי נגינה. כאן תוכלו למצוא את אחד מהאוספים הגדולים באיטליה (ובאירופה) של כלי נגינה – למעלה מ-140 פריטים המוצגים בגלריה מעוצבת. המוזיאון ממוקם בכניסה לאודיטוריום של האקדמיה, לצד החלל שבו נערכים קונצרטים ואירועים נוספים. הביקור עצמו הוא בחינם, וניתן לשכור (בתשלום) מדריכי אודיו. בצמוד נמצא גם מוזיאון קטן בעיצובו של האדריכל הידוע רנצו פיאנו (Renzo Piano), ובו פריטים ארכיאולוגיים שנמצאו במקום בזמן בניית המתחם. המוזיאון נמצא במרחק קצר מהאצטדיון האולימפי.


18 - מוזיאון מכבי האש (מוזאו דיי ויג'ילי דל פואוקו - Museo dei Vigili del Fuoco)

המוזיאון ממוקם בוויה גאלבאני (Via Galvani), ברובע טסטאצ'ו (Testaccio) ההיסטורי ושוקק החיים (האזור מפורסם בזכות המסעדות, הדיסקוטקים, החנויות והפאבים שבו). המוזיאון מתאר את סיפורם של מכבי האש של רומא, בעזרת תערוכה המשלבת גם אפקטים מיוחדים (מתאים במיוחד לילדים!) המוזיאון פתוח בימים שני-שבת, ויש להזמין מקום מראש באתר הרשמי.


19 - אנטיקואריום לוקרציה רומנה (Antiquarium Lucrezia Romana)

המוזיאון הזה נפתח לאחרונה, ומארח בתוכו אוסף של ממצאים ארכיאולוגיים שנחפרו באזור הסמוך, בוויה טוסקולנה (Tuscolana). כאן תוכלו למצוא מטבעות זהב, פרסקאות, כדים עתיקים וחפצי יומיום שונים מהעת העתיקה. המוזיאון מרוחק מעט מהמרכז, ונמצא בוויה לוקרציה רומנה 62. ניתן להגיע לכאן עם קו מטרו A, ולרדת בתחנת SUBAUGUSTA. משם יש להמשיך עם אוטובוס מספר 503.


20 - מוזיאון האוטובוסים, רכבות והטראם (Polo Museale di Locomotive e Tram Storici)

המוזיאון הזה ישמח בוודאי את חובבי כלי התחבורה ההיסטוריים. חברת התחבורה הרומאית – ATAC – מנהלת את המוזיאון הזה, ובו אוטובוסים וקרונות טראם עתיקים. ניתן להגיע לכאן בעזרת קו B של המטרו, ויש לרדת בתחנת PIRAMIDE. מהתחנה יש להמשיך רגלית לוויה בוסי 7 (via B. Bossi). הביקור הוא בחינם, אבל חובה להזמין מקומות מראש.


בונוס!

בתקופות מסויימות של השנה, כמו לדוגמה ביום ראשון הראשון של כל חודש, כל המוזיאונים בניהול המדינה, וכל הפארקים הארכיאולוגיים הציבוריים פתוחים לקהל הרחב, בחינם! וזה כולל גם את הקולוסיאום, המוזיאון הארכיאולגי הלאומי, ואחרים. לפני שאתם מתכננים את הביקור בעיר, כדאי לבדוק באתר של כל מוזיאון ופארק מהם ימי הכניסה החופשיים.


בנוסף, כדאי לדעת שגם מוזיאוני הוותיקן מציעים לאורך השנה ביקורים בחינם.

מומלץ מאד לבדוק מראש באתר הוותיקן מתי ניתן להיכנס בחינם, מכיוון שחובה להזמין מקום מראש.

קחו בחשבון דבר אחד – בימים שבהם הכניסה היא בחינם, המוזיאונים נוטים להיות עמוסים מאד, משום שגם התיירים וגם מקומיים רבים מנצלים את ההזדמנות...


ואל תשכחו – כמה מהדברים היפים ביותר ברומא, הם תמיד בחינם, ואין צורך להזמין מקום מראש... הנופים, התצפיות, הרחובות המרשימים, הסמטאות הרומנטיות, הפארקים הנהדרים, החופים באוסטיה (Ostia, במרחק חצי שעה מרומא)... כל אלה מחכים לכם, ללא תשלום.


3,251 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

מסע לשנת 79 לספירה: ביקור בהרקולנאום ובמוזיאון הארכיאולוגי בנאפולי
Thursday, April 18, 2024
ביקור במקדשים היוונים המרהיבים בפסטום
Wednesday, April 17, 2024
לא רק אמלפי - עשרה יעדים מומלצים במחוז קמפניה
Wednesday, April 17, 2024
סוף שבוע מושלם במחוז פריולי
Saturday, December 30, 2023
15 אתרים נהדרים במחוז פריולי המסתורי
Saturday, December 30, 2023
פנטלריה – חגיגה פראית של יופי נוקב וטבע מסעיר
Tuesday, October 17, 2023
הדולומיטים, קצת אחרת: סופשבוע בעמק האגמים בטרנטינו
Thursday, September 14, 2023
יום בפירנצה – מה לעשות בעיר ומה אסור לפספס?
Wednesday, August 30, 2023
יהדות אנקונה – סיפורה של קהילה, סיפורה של עיר
Wednesday, August 23, 2023
15 מקומות מופלאים באיטליה שחייבים לראות לפחות פעם אחת בחיים
Saturday, August 12, 2023
מסע נזירי במזרח טוסקנה
Wednesday, August 9, 2023
מצליינים ועד למטיילים סקרנים: מסע מיוחד לאורך הוויה פרנצ'יג'נה
Monday, August 7, 2023
מסע קולנועי מבעד לעדשה
Sunday, July 30, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק שלישי
Wednesday, July 26, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק שני
Sunday, July 16, 2023
אורבינו – יהלום קטן מתקופת הרנסנס
Thursday, July 13, 2023
אגם טראזימנו הגדה המזרחית
Sunday, June 25, 2023
אגם טראזימנו הגדה המערבית
Sunday, June 25, 2023
פזארו – עיר המוזיקה ובירת התרבות של איטליה לשנת 2024
Friday, June 23, 2023
מסע בסרדיניה – צפון האי
Sunday, June 11, 2023
מסע בסרדיניה – מרכז האי
Sunday, June 11, 2023
סרדיניה המסתורית – כשפים, אמונות והקרנבלים המפורסמים של האי
Sunday, June 11, 2023
מסע בסרדיניה – דרום האי
Sunday, June 11, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק ראשון
Wednesday, May 31, 2023

עשוי לעניין אותך

אלסנדרה לאונרדי | בלוגרית נולדה ומתגוררת ברומא

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page