המדריך לנהיגה בכבישי איטליה

לכל תייר ישראלי השוכר רכב באיטליה כדאי מאוד לדעת איך עובדת השיטה בכבישי המדינה. לא להסתמך על הידע מישראל. אמנם מערכת האכיפה אינה אגרסיבית כמו בארץ אך היא יעילה ביותר.

מערכת - עדכון אחרון 8/11/2019

רשיון נהיגה בין לאומי:

איטליה מכירה ברשיון הישראלי הממוחשב עם התמונה וניתן להשתמש בו למשך 12 חודשים מיום הכניסה למדינה.

לאחרונה שינה משרד התחבורה הישראלי את הנחיותיו ופרסם באתר האינטרנט שלו בחודש דצמבר 2017 את ההסבר הבא: 

"אזרח ישראלי היוצא מהארץ למדינה אחרת, אינו יכול להסתמך על רישיון הנהיגה הישראלי הקבוע המצוי ברשותו.

מובהר בזאת כי אזרחים היוצאים לחוץ לארץ ומעוניינים לנהוג במדינה בה הם מבקרים, חייבים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי" 

הרשמו לקבוצת הפייסבוק שלנו לטיפים ועצות

 

חברות השכרת הרכב דורשות לעיתים רשיון בינלאומי וכך גם חלק מחברות הביטוח. על כן כדאי לנסוע לאיטליה מצויידים בשני רשיונות. ישראלי, ובין לאומי המנופק על ידי חברות ממסי או טלדור (עלות 16 ש“ח) רשיון נהיגה בינלאומי תקף כאשר מוצמד אליו רשיון נהיגה ישראלי בר תוקף ודרכון. הוא אינו מונפק לנהג חדש.

אם החלטתם לנהוג באיטליה ללא רשיון נהיגה בין לאומי הקפידו לקרוא את האותיות הקטנות של הפוליסה בביטוח הנסיעות כדי לוודא שאתם מכוסים. - זהירות לא להתבלבל בין ביטוח נסיעות והביטוח של חברת השכרת הרכב.

רישיון נהיגה ישראלי

רישיון בין לאומי

 
הגבלת מהירות:

באוטוסטרדות של איטליה המהירות המותרת היא 130 קמ"ש כמו כן אסור לעצור לטרמפיסטים או לתפוס טרמפים. בכבישים בין עירוניים ראשיים היא 110-90 קמ"ש בכבישים בין עירוניים משניים היא בין 90-70 קמ"ש בכבישים עירוניים המהירות היא 50 קמ"ש, ישנם אזורי מגורים בהם אסור לעבור את ה -30 קמ"ש.

הגבלת מהירות באיטליה

 

מכמונות מהירות:

בוטל הביטול – TUTOR חוזרת לפעול באוטוסטרדות! בתאריך ה 16/8/2019 ביטל בית משפט עליון החלטה קודמת על הפרת הפטנט של מכמונות המהירות TUTOR, ולכן הן חוזרות לפעול באופן מלא באוטוסטרדות, המערכת הבודקת את המהירות הממוצעת של מכונית מנקודה לנקודה. 

כמו כן באוטוסטרדות באיטליה השוטרים עושים שימוש במכמונות מהירות מאוישות ומערכת מכמונות קבועות. במפה שבקישור תמצאו את רשימת המיקומים הקבועים של המכמונות האוטומטיות באוטוסטרדות. 

 

בגלרית התמונות דוגמאות למארבים של שוטרי תנועה המצויידים באקדחי לייזר מודדי מהירות:

עבור הישראלים הנהג האיטלקי (צפונה מרומא) הוא נהג אדיב לא אלים שמשתלב ונותן להשתלב בתנועה. רוב הנהגים נוהגים במכוניות עם גיר רגיל והם בעלי מיומנות בסיסית גבוהה יחסית לשאר מדינות אירופה. לנוחותכם - מצורפות תמונות המתריעות על קיומן של מערכות מעקב אחרי מהירות.

 

בכבישים הקטנים והפנימים כמו גם בעליות לאתרי הסקי ובחלק מהאוטוסטרדות נהוגה שיטה של מצלמות ומכמונות מהירות.

 

בכבישים אלה מומלץ לעכוב אחרי אופן נסיעתם של המקומיים היודעים כבר היכן ממוקמות המצלמות או להשתמש באפליקציית וייז בה יש התראה על מכמונות מהירות.

 

לפי החוק האיטלקי חייב להיות שילוט המתריע על מכמונת לפני הגעתכם אליה (מכמונת ניידת במקרה של מערב משטרתי, או נייחת) כך תוכלו להאט, השילוט הוא באיטלקית בלבד,(רוב המכמונות הכתומות הן דמה אך אין דרך אמינה להבחין בין האמיתיות לדמה גם לא וייז, כך שמומלץ להאט) במקרים מסויימים המכונית בנתיב שממול תסמן לכם עם האורות הגבוהים על קיומה של משטרה הממוקמת בשולים בהמשך הכביש.

מארב-באוטוסטרדות

מצלמה נפוצה בכבישים בין עירוניים

מצלמת מהירות בערים

 
אזורי ZTL (אזור תנועה מוגבל)

מצלמות קיימות בכניסות לערים המרכזיות כמו למשל רומא, מילאנו, פירנצה, ורונה ועוד. אלו מצלמות שנועדו לחסום את הכניסה של מכוניות (במיוחד אלו שלא עומדות בתקן האירופי המתעדכן) למרכזי הערים על מנת לחסוך בכאוס זיהום אויר וכמובן להגדיל את קופת הערייה המקומית.

 

האזורים נקראים ZTL אזורי תנועה מוגבלת, הם מסומנים בשילוט ברור בהתקרב לכניסה לעיתים השילוט הוא אלקטרוני, הזמנים משתנים בכל עיר לפי ימות השבוע וחגים, לתיירים אשר שוהים בבתי מלון הכניסה מותרת אך את לוחית הזיהוי יש למסור לבית המלון אשר יעביר אותה מראש למערכת הממוחשבת כדי שלא ירשום קנס אוטומטי - יש להסדיר כל זאת לפני הגעתכם למלון.

 

הרעיון לעקוף מערכות אלו יסתיים תמיד ברע, המערכת ממוחשבת ולא מוותרת, כבר נשמעו מקרים על אנשים שהצליחו לקבל שני קנסות במרחק זמן של 15 דקות על כניסה ויציאה באזורים שונים של העיר בזמן שחיפשו חניה, לכן מומלץ בכניסה לערים לחפש את השילוט לחניונים בתשלום הקרובים ביותר ליעד המובקש.

חשוב לדעת: ניווט ב -GPS בעזרת האפליקציות השונות אינו מתריע על כניסה לאזורי ZTL, אפליקציית הניווט וייז Waze היא היחידה שהוסיפה התראה על כניסה לאזור ZTL, עדיין לא ברור עד כמה הדבר אמין.

 

קיימות מספר אפליקציות המתריעות על כניסה לאזורי ZTL בערים מרכזיות באיטליה, הן עדיין לא עובדות מספיק טוב ולא ניתן להסתמך עליהן בלבד. 

המצלמות בכניסות

כניסה אסורה חוץ מלבתי מלון

האזור פתוח לכניסת מכוניות

 
קנסות - כיצד והאם לשלם?

בכל הנוגע לקנסות באיזורי ZTL, מהירות ואפילו קנסות על חנייה הדין הוא שווה.


במקרה של תייר השוכר רכב הקנס ישלח אל השוכר לתשלום, במדה ולא ישולם על ידי השוכר יבוצע התשלום על ידי חברת השכרת הרכב שמחזיקה כבטחון במספר כרטיס האשראי של השוכר, על הטיפול תגבה החברה עמלה בגובה של 45-50 יורו על כל קנס בנפרד.

במדה וקיבלתם קנס תוכלו לבדוק אותו באתר שיפורסם על הקנס עצמו (בו תמצא תמונה של מכוניתכם עם השעה והתאריך במקרה של ZTL)

חשוב לדעת: הקנסות יכולים להגיע גם כמה חודשים אחרי החזרת הרכב, אם הקנס לא ישולם בזמן עד למועד המצוין בו הסכום יצבור ריביות, קנסות נוספים ודמי טיפול, וימשיך להשלח אליכם לארץ.

 
חניות בערים:

אם אתם הרפתקנים כאלה המעדיפים להסתובב עם הרכב בערים בטוחים בעצמכם שלא תכנסו לאזורי ZTL  ורוצים לחפש חנייה ברחוב על מנת לחסוך מעט במקום לחנות בחניון? אז שימו לב:

 

חונים בלבן - חינם, צריך לכוון את השעון בשמשה הקידמית על שעת ההגעה, לבדוק את השלט המורה על הגבלת הזמן.

 

חונים בכחול- בתשלום, לפי השעות המצוינות בתמרור המוצב בתחילת השורה.

כתום/צהוב - משולב עם הכחול, רק לדיירים של האזור, החניה אסורה בשעות מסוימות, לפי התמרור. 

 

ברוב הערים יש מדחנים שאמצעותם ניתן לשלם ולשים את ספח התשלום בתוך המכונית בצורה גלויה על לוח המכוונים.

 

אנו ממליצים להשתמש באפליקציית EASY PARK (טובה לערים נוספות באירופה) אותה טוענים בכרטיס אשראי ומשלמים בדיוק לפי זמן השהייה לא יותר ולא פחות, ניתן גם להאריך את השהייה מרחוק במידה ומתעקבים, האפליקציה יודעת את התעריף המדוייק ומתי שאין צורך בתשלום.

בנוסף טוב לדעת שברוב איטליה בימי ראשון או בימי חג החניה היא חינם גם בסימון כחול.

 

אבל... חוק זה לא תקף בכל אזורי העיר ולא בכל הערים!

עם השנים השתנה החוק בחלק מהערים, במיוחד במרכזי הערים נגבה תשלום, בערים מסויימות החניה עולה בכל ימות השנה, וכך גם באזורים מאוד מתוירים.

סימון לבן על הכביש - חינם

סימון כחול על הכביש - בתשלום

שלט בתחילת רחוב המורה על השעות המותרות ומחיר החניה לשעה

התנהגות באוטוסטרדות:

כאמור לאורכה ולרוחבה של איטליה פרוסה מערכת כבישים מהירים בתשלום הנקראת ״אוטוסטרדות״ הנסיעה בהן חוסכת זמן רב ומומלץ להשתמש בכבישים אלו כאשר צריך לעבור מרחקים גדולים או כדי לחסוך בזמן.

השילוט באיטליה המוביל אליהן הוא ירוק (ולא כחול כמו בצרפת למשל) קיימות שלוש שיטות שונות של אוטוסטרדות:

  1. "השיטה הסגורה" היא שיטה הנהוגה ברוב האוטוסורדות ומבוססת על תחשיב של מרחק הנסיעה, שיטת התשלום והגבייה יחסית ישנה אבל עובדת מצוין, בכניסה עוברים בנקודת ביקורת עם מחסום ובה לוקחים פתק אותו צריכים לשמור היטב ליציאה (לוקחים פתק גם אם המחסום מורם), על הפתק תצוין שם נקודת הביקורת בה נכנסתם תאריך ושעת כניסה (במקרה של אובדן יגבה תשלום מלא על כל אורכה של אוטוסטרדה ספציפית זו) התשלום מתבצע ביציאה.

    אפשר לשלם במזומן, או בכרטיס אשראי. יש לשים לב לשילוט אשר יכוון אתכם לעמדת התשלום המתאימה לאמצעי התשלום שבחרתם.

    שימו לב: קיים נתיב המסומן בצהוב מוקדש למנויים, בשם Telepass לתיירים מומלץ לא להכנס אליו. במידה ואינכם מנויים תאלצו לנווט את דרככם בזהירות לאחור מן התור שנוצר מאחוריכם.

    בצפון איטליה כמעט כל העמדות כבר ממוחשבות ובשרות עצמי הן בכרטיס אשראי והן במזומן ישנן עדיין עמדות שבהן ישנו עובד אוטוסטרדה שיגבה ויחזיר עודף. המחיר של האוטוסטרדות נגבה על פי המרחק בין יציאה אחת לשניה ולא על פי מספר היציאות שעברתם בדרך, לחישוב עלות מסלול כאן.
     

  2. "השיטה הפתוחה"  שיטה הנהוגה בחלקים קטנים של אוטוסטרדות, בה קיימת נקודת ביקורת עם מחסום בכניסה או ביציאה ובה משלמים סכום קבוע מראש לאותו מקטע. יתכן מצב ובו לא יגבה תשלום על חלק מהמקטע כאשר הכניסה והיציאה יהיו לפני או אחרי המחסום. ניתן לשלם במזומן, או בכרטיס אשראי. יש לשים לב לשילוט אשר יכוון אתכם לעמדת התשלום המתאימה לאמצעי התשלום שבחרתם.
     

  3. "שיטת ה Free Flow" הנהוגה גם בישראל בכביש 6, היא מבוססת תחשיב מרחק וכשמה כן היא ללא מחסומים,  לוחית הרישוי של הרכב מצולמת בצומת בה הוא נכנס לכביש ובזאת שעזב, יש לשלם את הנסיעה באתר האינטרנט עד 15 יום מיום הנסיעה. השיטה מיושמת בצפון איטליה בין מילאנו לשוויץ.

 

עוד כמה דברים שכדאי לדעת: 

אסור לעצור לטרמפים באוטוסטרדה, ובמקרה של עצירה דחופה צריך להשתמש במפרצי ה SOS הקיימים לאורכה כל כמה קילומטרים, אסורה לחלוטין העצירה בשוליים.

 

השילוט האלקטרוני באוטוסטרדות למרות היותו לרוב באיטלקית - מלווה באיורים, הוא אמין ומתעדכן בזמן אמת. בכניסות לאוטוסטרדה וגם בתוך הכבישים עצמם יהיו דיווחים על תאונות, פקקים, האטות, חפצים הזרוקים במסלולים ועוד.

טיפ נוסף לגבי נהיגה באוטוסטרדות: באוטוסטרדות באיטליה המסלול השמאלי מיועד לנוסעים מהר והוא מיועד לעקיפה בלבד. המסלול האמצאי נוסעים במהירות הממוצעת ובמסלול הימני נוסעים כלי הרכב הכבדים והנהגים שאינם מעונינים לנצל את מלא המהירות המותרת, או מי שמבקש לרדת מן האוטוסטרדה באחת מן היציאות.

 

שילוט המורה על פקק

עמדות תשלום

שילוט לקראת עמדת תשלום

 
ילדים ברכב:

בכל האמור בבטיחות הילדים הנוסעים ברכב באיטליה, לפי החוק האיטלקי המעודכן מחלים הכללים הבאים:

 

כל ילד מיום היוולדו חייב להיות חגור בעזרת כיסא מיוחד המתאים לגילו ומשקלו, כל זאת עד שיגיע למשקל 36 קילו.

 

עריסה / סל קל – במצב שכיבה מלאה או חלקי, ניתן לשימוש לתינוקות עד גיל שנתיים או עד משקל שאינו עולה על 13 קילו.

 

כיסא לילד – מגיל שנתיים ועד גיל 6 חייבים לעשות שימוש בכיסא לילד, עד משקל 25 קילו בלבד.

 

בוסטר – מגיל 6 ואילך.  אם הילד שוקל 25 קילו לפני גיל 6, עוברים לבוסטר.

אזעקה לכיסא התינוק - החל מה 7 לנובמבר 2019 נכנס לתוקף חוק התקנת "אזעקת שכחתי את הילד" החוק מורה על התקנת מכשיר האזעקה לכל כסאות ילדים עד לגיל 4, החוק חל על כל המכוניות בעלות לוחית זיהוי איטלקית (גם רכב שכור), קנסות על אי התקנה ינועו בין: 81-326 אירו, הממשלה הקימה קרן למימון המכשירים עבור התושבים שתזכה בהנחה של 30 אירו על כל קניה.

בנוסף חשוב לדעת!

  • עד משקל 9 קילו הכיסא חייב להיות מוצב נגד כיוון הנסיעה, מומלץ למקמו במושב האחורי של הרכב אבל אין איסור על מיקומו מקדימה בתנאי שמנגנון כרית האוויר מבוטל או שהרכב אינו מצויד בכריות אוויר.  

 

  • הסטנדרט של החגורות במכוניות מותאם לגובה של 1.50 ס"מ (בערך גיל 12)

  • הבוסטרים לפי התקן יכולים לשאת עד מקסימום 36 קילו.

  • מעל 10 קילו מותר לכיסא להיות בכיוון הנסיעה.

  • אין לקשור ילד לכיסא מבלי לקבע הכיסא בעזרת החגורה לרכב.

  • כל כיסא חייב להיות קשור לפי הוראות הקשירה המפורטות והמיוחדות לו.

* אתר באיטליה אינו אחראי להבנת התוכן ו/או ישמו בפועל על ידי הקורא. 

בוסטר עם גב

כסא לילד

עריסה

צמיגי חורף:

באיטליה חלה חובה בין ה -15 לנובמבר ועד ה- 15 לאפריל להתקין צמיגים המיועדים לנהיגה בחורף, או לחלופין להחזיק ברכב שרשראות התואמות את גודל הצמיגים של הרכב למקרה של כבישים מושלגים או קפואים.

הצמיגים המיועדים לשלג יקנו אחיזת כביש טובה בהרבה מאלה הקייצים הם טרמיים רכים וגמישים יותר בתנאים של קור, לעומת זאת שימוש בהם בקיץ מעל טמפרטורה מסויימת יגרום לשחיקה מרובה של הצמיג, לכן הדבר אינו מומלץ.

חשוב לדעת: יש תחליף לשרשראות בצורת בד נגד החלקה הנצמד לצמיג (גרבי שלג לצמיג), אביזר זה אינו מהווה תחליף לשרשראות על פי החוק האיטלקי.

במקרה של אוטו שכור האחריות היא על החברה המשכירה את הרכב, ברוב המקרים חברות ההשכרה הגדולות עומדות בתקנים. אנו ממליצים לשאול בשביל הבטיחות במיוחד אם היעד הוא סקי, בעידן הלאו קוסט קיימות חברות השכרת רכב קטנות המנסות לחסוך בעלויות.

 

לא בכל המדינות הגובלות באיטליה כמו למשל צרפת או שוויץ חל החוק בצורה דומה לזה שבאיטליה, לכן רכב איטלקי היוצא את גבולות איטליה עם צמיגי חורף יעמוד בכל התקנים הרצויים של כל המדינות השכנות. 

 

הבדלים בין צמיגי חורף לקיץ

שרשראות לצמיגים

 גרבי שלג - על פי חוק לא מספיק 

תחנות דלק ומחירים:

מחירי הדלק באיטליה הם מהגבוהים באירופה. הסיבה לכך היא שעבור הממשלה העלאת מחיר הדלק היא דרך נוחה לגבות מיסים עבור מצבים לאומיים מיוחדים - כמו שיקום אזור שבו התרחשה רעידת אדמה למשל.. משעשע ומרגיז לדעת שמיסים שכאלה ”נשכחים“ על ידי הממשלה וכתוצאה מכך נוצר מצב אבסורדי שמיסים שהוטלו לפני כ 30 שנה בגלל מצב חירום זה או אחר שכבר חדל מלהתקיים עדיין משולמים כל יום על ידי האזרחים כל פעם שהם מתדלקים.

 

חציית הגבול לחלק מהמדינות מגלה הפרשים חדים של עד כ 30% במחירי הדלק. בסופו של דבר מחיר הדלק באיטליה דומה לישראל. האיטלקי מחפש מן הסתם לשלם כמה שפחות על מילוי טנק הדלק שלו, ובמהלך השנים האחרונות קמו להן באיטליה תחנות דלק פרטיות רבות המוכרות במחירים תחרותיים לאין שיעור ביחס לרשתות הגדולות, בכדי לגלות את מיקומן של תחנות אלו קיימות אפליקציות רבות העוזרות להשוות את מחירי הדלק בזמן אמת והן אפליקציות המבוססות על רשת חברתית ובה המשתמשים מעדכנים את המחירים.

 

אפשר לחסוך כך כסף רב אך צריך לשים לב למרחק של תחנת הדלק המצויין באפליקציה ממקומכם ולא מומלץ לצאת לנסיעה מיוחדת ליעד שלמעשה תגנוב את כל החיסכון, עדיף כמובן למצוא תחנה שתהיה במסלול הנסיעה המתוכנן. לאפליקציה: גוגל אפל

 

רק בשביל השוואה הנה דוגמא ממוצעת של חיסכון:

טנק דלק: 50 ליטר

דיזל מחיר יקר: 1.55 יורו לליטר

דיזל מחיר מוזל: 1.29 יורו לליטר

חיסכון: 0.26 אגורות לליטר

סיכום: 50 ליטר טנק דלק כפול 0.26 החסכון = 13 יורו חיסכון על טנק דלק מלא. בהחלט לא מעט !

 

המחירים הם לדוגמא בלבד ומשתנים על בסיס יומי אך ההפרשים נשארים ועלולים גם לגדול בהשוואה לתחנות דלק יקרות במיוחד באוטוסטרדות.

 

באטוסטרדות המחירים באופן טבעי יקרים יותר מאשר בתחנות בכבישים הבין עירוניים ובערים. כמעט בכל תחנת דלק באיטליה תהיה חלוקה לשני סוגים של משאבות דלק, בשרות עצמי ובשרות עובד, קיים הבדל ניכר במחיר הדלק בין השניים, יחד עם זאת רוב התחנות עברו לשיטת "שירות עצמי ממוחשב" כתוצאה מכך ניתן לתדלק 24 שעות ביממה, (כאשר נוכח עובד לרוב התשלום יבוצע במשרד הצמוד) ניתן לשלם במזומן אך לא בכל תחנות הדלק עוברים כרטיסי אשראי.

 
 
יציאה מאיטליה למדינות אחרות:

למי שמתכנן נסיעה ברכב מאיטליה למדינות אירופאיות אחרות כדאי לקחת בחשבון שיש מדינות שדורשות תשלום מס עבור השימוש בכבישי המדינה, התשלום מבוצע בכניסה אליהן התחמקות מתשלום זה יכול להביא לקנסות.

 

בחלק מהמדינות אין מחסום עם נקודת תשלום כמו באוסטריה למשל והאחריות לתשלום היא על הנהג, לא בכל המדינות יש צורך בתשלום כלל כמו בגרמניה ובחלקן נהוגה השיטה כמו באיטליה של תשלום ביציאות כמו בצרפת.

 

הנה רשימת המדינות שגובלות באיטליה בהן חייבים לשלם בכניסה:

אוסטריה: מדבקה חייבת להיות מוצמדת לשמשת המכונית. את המדבקה יש לקנות בתחנות הדלק באוטוסטרדה לפני חציית הגבול. מחירים:

מחיר ל-14 חודשים הוא €84.40

מחיר ל- 60 יום €25.30

מחיר ל-10 ימים , €8.70

 

שוייץ: השוויצרים מחייבים כל רכב לקנות מדבקה ולהדביקה על שמשת הנהג מחירה הוא 40 פרנקים תוקף המדבקה הוא 14 חודשים לוקחים את ינואר ודצמבר בחשבון של שנה קודם ושנה אחרי כלומר אם הגעתם בדצמבר היא תספיק עד סוף ינואר של שנה הבאה, רכבים עם נגרר ממשלמים מחיר כפול. הקנס למי שלא קנה הוא 100 פרנקים.

 

סלובניה: גם בסלובניה נהוגה שיטת המדבקה על שמשת הנהג וניתן לרכוש אותה לפני חציית הגבול מאיטליה, המחירים הם:

€110 לשנה, €30 לחודש, 15€ לשבוע.

רכבים בעלי גובה ואורך לא סטנדרטי משלמים מחירים גבוהים יותר, יש להתעדכן מול המוכר בתחנת הדלק.

 

רשימת המדינות שאינן גובלות באיטליה אך גם בהן חייבים לשלם בכניסה:

הונגריה, רומניה, סלובקיה, רפולבליקת צ׳כיה, בולגריה.

מדבקה שוויץ 2017

מדבקה אוסטריה 2017

 
שונות
זהירות גניבות מרכבים!

גניבות: תופעת גניבות מרכבים היא תופעה מכוערת אך קיימת באיטליה. צריך לדעת כיצד להתגונן מפניה מפני שאין דבר שיכול להרוס חופשה יותר מאשר לגלות שכל המזוודות נעלמו ברגע אחד.

מרומא ודרומה מספרים מטיילים שרכביהם נפרצו על ידי שבירת החלונות ברכב, במיוחד באזור נאפולי והסביבה ואפילו בחניות של בתי מלון. 

 

בצפון (בעיקר בסביבות מילאנו) נהוגה שיטה אחרת המכונה שיטת השלט, הפריצה מתבצעת בעיקר בתחנות דלק באוטוסטרדות, הגנב ממוקם בחניון ומשקיף על הבאים, כאשר הוא מבחין באנשים שעוזבים את הרכב הוא מעתיק את קוד השלט של הרכב בעזרת שלט יעודי משלו הקורא את הקוד הספציפי של הרכב. כשהרכב ריק מאנשים (שהלכו לאכול או לשירותים) הגנב פותח את האוטו מרוקן את תא המטען לתא מטען של רכבו שהעמיד בסמוך ומסתלק, זה לא נראה חשוד בשום צורה. 

שיטת פריצה נוספת שמתרחשת גם היא בתחנות דלק, בחניונים של סופרמרקטים וכו' היא לפתוח את הדלת האחורית כשיש אנשים שיושבים ברכב מקדימה ובלי שישימו לב לקחת את התיקים או המעילים שנמצאים במושב האחורי.
 

איך מתגוננים?

מומלץ לא להשאיר מזוודות באוטו בשום מצב! תמיד עדיפה שמירת החפצים במלון. אם נמצאים בדרכים אז משאירים מישהו באוטו, מומלץ לתכנן את הטיול בצורה כזאת שהמזוודות יהיו רוב הזמן במלון. גם אם נשאר מישהו באוטו חשוב לוודא שהדלתות נעולות.

פניות שמאלה

מי שרגיל לכבישים בישראל או במדינות אירופאיות אחרות עשוי להיות מופתע מהעובדה שברוב הפניות שמאלה חוסמת את הפניה התנועה הנגדית. נכון! באיטליה אין בדרך כלל מסלול שמוקדש לפניה שמאלה או רמזור שעוצר את התנועה משני הכיוונים לשם כך.

 

כאשר נוהגים בכביש בעל שני נתיבים יעשה שימוש בנתיב השמאלי לטובות הפונים שמאלה, הנוסעים מהנתיב הנגדי ואלו הפונים שמאלה מופנים לנסוע פעמים רבות על ידי רמזור ירוק בו זמנית, זה יוצר שתי בעיות עיקריות בזרימת התנועה במיוחד למי שלא רגיל לכך.

  • הפונים שמאלה נאלצים לעצור בחצי הדרך כאשר הרמזור מאחוריהם ולחכות מפני שגם התנועה הנגדית מתחילה לנסוע בירוק, ורק כאשר תסתיים ניתן יהיה לפנות, גם אם כבר למעשה אדום והם לא רואים זאת.

  • בהרבה מקרים המסלול השמאלי משמש גם לנסיעה ישר ואלו שפונים שמאלה עוצרים את התנועה, לכן מומלץ לנוסעים ישר להשתמש בנתיב הימני.

 

שיפורים: בשנים האחרונות ישנה מגמה של מעבר בכבישי איטליה למעגלי תנועה, כמו כן מונהגת שיטת השהייה של כמה שניות ברמזור התנועה הנגדית מה שמעניק זמן ומאפשר לכמות קטנה של מכוניות הפונות שמאלה לעבור לפני שתתחיל זרימת המכוניות ממול.

 

עליות, וכבישים צרים

באיטליה קיימים כבישים צרים רבים בהם יכולה לעבור רק מכונית אחת. אלו כבישים מסוכנים למי שאינו מכיר מספיק טוב את המכונית בה הוא נוהג, צריך להזהר במיוחד עם רכבים גדולים כמו קראוונים, השימוש בנווטי GPS עלול להוביל לרחובות צרים.

לאורך כבישים אלו ממוקמים מפרצים כל כמה מטרים בהם ניתן לעצור ולפנות את הכביש למעבר המכונית שבאה ממול. כאשר הכביש ממוקם בירידה או עליה מהר נשאלת השאלה מי צריך לפנות את הדרך זה שעולה או זה שיורד? אז ככה (גברת זליבנסקי) במקרה כזה על פי החוק זכות הקדימה ניתנת לרכב שעולה. הרכב היורד צריך לאפשר מעבר, כלומר במידת הצורך לחזור אחורה עד למציאת מקום רחב יותר בו עוברות שתי המכוניות.

פנייה שמאלה באיטליה

אנחנו מבטיחים לא להעביר את המייל שלכם לאף אחד, מידי פעם נשלח לכם עדכונים על איטליה שיוכלו לשמש אתכם 

  • Facebook quadrato nero
  • Instagram - Black Circle

© INITALIA All rights reserved  

noun_event_434902.png
noun_sunny_1604932.png
noun_magnifier_2525286.png