top of page

פסטיבלי המוזיקה השווים ביותר בקיץ 2023 באיטליה!

+ באיטליה
Sunday, May 7, 2023

6 דקות

חיפוש

בין אם אתם חובבי רוק או מוזיקה אלקטרונית, מעריצי אופרה או ג'ז, חודשי הקיץ באיטליה מציעים שפע מסחרר של הופעות מעולות. מהם הפסטיבלים שאסור להחמיץ באיטליה, ואיפה קונים כרטיסים? ריכזנו עבורכם את המידע החשוב ביותר


פסטיבלי המוזיקה באיטליה 2023
פסטיבלי המוזיקה באיטליה 2023 - depositphotos

הקיץ מגיע ונדמה שכולם כבר מפנטזים על החופשה שאליה יצאו: שבוע על החוף או אולי טיול בהרים... כולם, חוץ ממני, כמובן. משום שאני, קוראים יקרים, חובבת חסרת מרפא של הופעות ומוזיקה חיה, ומבחינתי הקיץ הוא עונת הפסטיבלים וההופעות. אני מצפה לרגע הזה כל השנה, וכמו תמיד לוח השנה שלי כבר מלא בהופעות שאני מחכה לראות בקוצר רוח. נכון, גם בחודשי החורף אפשר ליהנות מהופעות, אבל זה לא אותו הדבר. בלילות הקיץ החמים ההופעות תחת האוויר הפתוח טעונות באנרגיה אחרת, ומבחינתי זו חוויה שונה לגמרי והרבה יותר מרגשת.


אישית אני חובבת גדולה של מוזיקת רוק, אבל מגוון ההופעות בחודשי הקיץ רחב במיוחד, ומצפון איטליה ועד דרומה תוכלו למצוא שפע של אירועים המתאימים ללמעריצי כל ז'אנר מוזיקלי אפשרי. המבחר הוא עצום – אמנים בינלאומיים, להקות רוק, פסטיבלי מוזיקת ​​ג'ז, פסטיבלי מוזיקה אלקטרונית, אופרה, ועוד...


כדי להקל עליכם לנווט בין כל האירועים, התמקדתי בכתבה הזאת בשמונה פסטיבלים מעניינים במיוחד, שכדאי לכם מאד להכיר. השילוב המושלם בין לוקיישנים מרהיבים, אמנים מוכשרים וקהל אנרגטי ונלהב הופכים את הפסטיבלים האלה לאירועים שאסור להחמיץ!


ההופעות באתפיתאטרון העתיק של טאורמינה

בואו נתחיל עם ההופעות שנערכות באחד המקומות המדהימים ביותר באיטליה. מי שיגיע לכאן ירוויח לא רק הופעה מעולה, אלא גם אווירה מדהימה ותצפית בלתי נשכחת על אחד מהתאטראות הרומיים השמורים ביותר במדינה.


האמפיתאטרון של טאורמינה נבנה על ידי היוונים (ששלטו בסיציליה) סביב המאה ה-3 לפני הספירה, ושופץ והורחב בהמשך על ידי הרומאים, על מנת לערוך בו הופעות, קרבות גלדיאטורים ושחזורים של קרבות ימיים. כיום הוא יכול לארח עד 4300 צופים.

המיקום של התאטרון לא פחות ממדהים, ומשקיף על מפרץ קטניה מצד אחד ועל הר אתנה מצד שני. איך אפשר להתחרות בזה?


תיאטרון היווני בטאורמינה. ברקע אפשר לראות את פסגתו המושלגת של הר האטנה - צילום
תיאטרון היווני בטאורמינה. ברקע אפשר לראות את פסגתו המושלגת של הר האטנה - צילום: Pixabay

בקיץ 2023 יארח האמפיתאטרון של טאורמינה את נגן הכינור הבינלאומי דיוויד גארט (David Garrett, 18 ביוני), את פסטיבל הסרטים של טאורמינה (Taormina Film Festival, בין ה-24 ביוני ל-1 ביולי), והופעה של רקדן הבלט האיטלקי המפורסם ביותר במדינה, רוברטו בולה (Roberto Bolle, 29 ביולי). בחודש אוגוסט יופיעו כאן ארוס רמאצוטי (Eros Ramazzotti), ג'אני מורנדי (Gianni Morandi), נק (Nek), אנטונלו ונדיטי (Antonello Venditti) ופרנצ'סקו דה גרגורי (De Gregori). ב-30 באוגוסט יופיע גם רוברט פלאנט (Robert Plant, סולן לד זפלין) וב-1 בספטמבר יעלה על הבמה אנדראה בוצ'לי (Andrea Bocelli). פרטים נוספים על כל ההופעות ניתן למצוא באתר הרשמי של הפסטיבל.


אנדראה בוצ'לי בטאורמינה ב-2019



ההופעות המסעירות בקירקוס מקסימוס ברומא

משמעות השם "קירקוס מקסימוס" בלטינית היא "הזירה הגדולה ביותר". התיאור הזה היה מדויק בתקופת רומא העתיקה, ונותר מדויק גם היום! הקירקוס מקסימוס מתפרש על פני כ-8.5 ק"מ, ויכול לארח עד 250,000 צופים. המתחם נבנה בזמן שלטונו של יוליוס קיסר, ושימש לאורך השנים למטרות שונות. גם היום נחשבת הבמה הזאת לאחת היוקרתיות והמבוקשות ביותר עבור אומנים איטלקיים ובינלאומיים.


בקיץ 2023 יופיעו כאן ברוס ספרינגסטין (21 במאי), גאנז אנד רוזס (8 ביולי), ו-Imagine Dragons (5 באוגוסט). וכמובן שאפשר למצוא בלוח ההופעות המתכונן גם אומנים איטלקיים: מרקו מנגוני (Marco Mengoni, 15 ביולי) ומקס פצאלי (Max Pezzali, 2 בספטמבר). לפרטים נוספים בדקו את האתר הרשמי.


"הבוס" ספרינגסטין ברומא עם השיר Point Blank ב-2016



פסטיבל הג'ז באומבריה – אחד מאירועי הג'ז החשובים בעולם

כל חובב וחובבת ג'ז יודעים שעליהם להגיע פעם אחת בחיים לפחות לפסטיבל הג'ז באומבריה. זהו לא רק אחד מפסטיבלי הג'ז הידועים בעולם, אלא גם אחד הוותיקים שבהם. למעשה, בשנת 2023 יציין הפסטיבל יום הולדת חמישים! מייסד הפסטיבל, קרלו פניוטה (Carlo Pagnotta), החל את הפרויקט ביחד עם קבוצת חברים חובבי הז'אנר בשנת 1973, ועדיין משמש כמנהל האומנותי.


לאורך השנים הופיעו כאן מיילס דיוויס, סטינג, סטן גץ, דיזי גילספי, אורנט קולמן, קווינסי ג'ונס, ליידי גאגא, סנטנה, פרינס, לייזה מינלי, אלטון ג'ון, ועוד רבים אחרים...


השנה יערך הפסטיבל מה-7 ביולי ועד ה-16 ביולי, ובין עשרות ההופעות המתוכננות, ישנן כמה בולטות במיוחד: בוב דילן (7 ביולי), הפסנתרן סטפנו בולאני (8 ביולי), מיקה (10 ביולי), ובן הארפר (13 ביולי). לפרטים נוספים מומלץ לבדוק את האתר הרשמי.


Dee Dee Bridgewate, מתוך אומבריה ג'אז 2022



פסטיבל הקיץ של לוקה: האירוע המוזיקלי הכי לוהט בטוסקנה

לאורך 22 שנות קיומו של הפסטיבל הופיעו בו למעלה מ-300 אמנים והתייצבו אליו לא פחות ממיליון צופים. פסטיבל הקיץ של לוקה הוא אירוע שרק הולך וגדל, ומתקיים מדי שנה בכיכרות היפות ביותר של העיר, בלב המרכז ההיסטורי המוקף חומה.


הערב הפותח של הפסטיבל השנה יוקדש ללהקת KISS (29 ביוני), שיצאו לסיבוב ההופעות העולמי האחרון שלהם. בימים שלאחר מכן יעלו על הבמה Simple Red (1 ביולי), Generation SeX (להקה שנולדה מהאיחוד בין Generation X וה-Sex Pistols, 4 ביולי), בוב דילן (6 ביולי), Placebo (13 ביולי), נורה ג'ונס (14 ביולי), One Republic (16 ביולי), Lil Nas X (20 ביולי), Blur (22 ביולי), ה-Chemical Brothers (23 ביולי), ורובי וויליאמס (28 ביולי). פרטים נוספים באתר הרשמי של הפסטיבל.


מתוך לוקה סאמר פסטיבל 2022 - פסטיבל בגודל אינטימי שמושך אליו שמות גדולים



פאנק-רוק אמיתי בפסטיבל Slamdunk

ה-Slamdunk Festival בעיר בלאריה איגאה מרינה (Bellaria Igea Marina), על חוף הים האדריאטי נחשב לאירוע הדגל של חובבי הפאנק רוק באיטליה. הפסטיבל יערך בין ה-1 ל-3 ביוני ב-Bay Arena, במרחק קילומטרים ספורים מעיירת הנופש הידועה רימיני (Rimini), כך שאפשר לשלב בין החופים להופעות, ולבנות לעצמכם סוף שבוע ארוך ומהנה במיוחד.


ההדליינרים יהיו Sum41, Rancid, Simple Plan, וה-Off Spring, לצד שפע של להקות מאיטליה ומשאר העולם. אם אתם מחפשים פתרונות לינה בתקציב נמוך, דעו לכם שאפשר לישון באוהלים במרחק קצר מהבמה. וטיפ אחרון: זכרו שה-2 ביוני הוא יום חג באיטליה – חלק מהמקומות יהיו סגורים, ובתי המלון יהיו מלאים... אם אתם מתכננים להגיע, קחו את החג בחשבון על מנת שתוכלו להיערך בהתאם. לפרטים נוספים בדקו את האתר הרשמי.





פסטיבל האופרה בוורונה

התמזל מזלי לחיות בוורונה במשך למעלה מ-5 שנים, ואני עדיין חוזרת אליה בשמחה, ולא רק בזכות האומנות והיין! כולם מכנים את ורונה "עיר האהבה", בגלל רומיאו ויוליה, אבל לדעתי שם מדויק יותר יהיה "עיר האהבה והאופרה". הסיבה ברורה: בלב העיר ניצב אחת התאטרות הרומיים החשובים והיפים באיטליה, הארנה (Arena), המארח מידי קיץ אינספור הופעות. לצד המוזיקאים הרבים שמגיעים לכאן ידועה הארנה בעיקר זכות פסטיבל האופרה המושך קהל מכל רחבי העולם.


הארנה של ורונה במהלך עונת האופרה
הארנה של ורונה במהלך עונת האופרה - Depositphotos

השנה יפתח הפסטיבל ב-16 ביוני עם אאידה, של ג'וזפה ורדי, ולאורך חודשי הקיץ יועלו כאן אופרות נוספות: כרמן, הספר מסביליה, ריגולטו, לה טרוויאטה, טוסקה, ועוד. כדאי לדעת שבשנת 2023 יציין פסטיבל האופרה של ורונה 100 שנה להיווסדו, ולרגל האירוע מתוכנן ליין-אפ מעניין במיוחד! לפרטים נוספים, בדקו את האתר הרשמי.

להרצאה "לא רק פבארוטי" על זמרי הטנור האיטלקים, כאן.


כל מה שמחכה לצופים בעונת ה-100 ב-2023 בארנה של ורונה



פסטיבל קוקה-קולה במילאנו

מידי קיץ נצבעת מילאנו באדום לרגל ה- Indipendent Days Coca Cola Festival, שהיום נקרא פשוט I-Days, ומתגאה בליין אפ מיוחד. בעבר נערך הפסטיבל בפארק מונצה (שבו נערכים מרוצי פורמולה 1), אבל בשנים האחרונות הוא עבר להיפודרום של מילאנו (Ippodromo di Milano), הקרוב יותר לעיר.


השנה יופיעו כאן Florence + The Machine (22 ביוני), Rosalìa (23 ביוני), Paolo Nutini (24 ביוני), Travis Scott (30 ביוני), The Black Keys וליאם גאלאגר (1 ביולי), ה-Red Hot Chili Peppers (2 ביולי) וה-Artic Monkeys (15 ביולי). לפרטים נוספים כדאי לבדוק את האתר רשמי.


פסטיבל idays ב-2018



פסטיבל המוזיקה האלקטורנית Kappa Futurfestival בטורינו

המוטו של הפסטיבל הזה הוא "העתיד נמצא בטורינו", ואחד הדברים שמייחדים את האירוע הוא שטביעת הרגל הפחמנית שלו היא אפס. מידי שנה מתקבצים כאן חובבי מוזיקה אלקטרונית המגיעים מלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם. הפסטיבל נמשך לאורך סופשבוע שלם, ומתקיים בפארק דורה (Parco Dora) בעיר. בשנת 2016 הגדיר הניו יורק טיימס את הפסטיבל כ"אירוע שאסור להחמיץ" עבור חובבי הז'אנר, ובשנת 2019 זכה הפסטיבל בפרס Best International Music Festival מטעם DJ Awards.


השנה יערך הפסטיבל בין ה-30 ביוני ל-2 ביולי, ורשימת ה-DJ שיעלו לבמה ארוכה ומפוארת במיוחד. בלתי אפשרי למנות את כולם, ולכן אתמקד בכמה מהאהובים עליי: Black Coffee, Michael Bibi, Swedish House Mafia, The Martinez Brothers, Maceo Plex, Peggy Gou, Carl Cox. לפרטים נוספים בדקו את האתר הרשמי.




איפה קונים כרטיסים להופעות באיטליה?

שלוש הפלטפורמות המרכזיות לרכישת כרטיסים להופעות באיטליה הן: Ticketone, Ticketmaster, ו-Live Nation. לפעמים אפשר למצוא כרטיסים להופעה מסויימת בכל שלושת האתרים, ולפעמים רק אתר אחד מוכר אותם באופן בלעדי. שימו לב: לפי החוק האיטלקי כל כרטיס הוא אישי ולא ניתן להעברה. בהחלט יתכן שבכניסה יבקשו מכם להציג מסמך מזהה כדי להראות שאתם אכן בעלי הכרטיס. אם אתם מעוניינים לתת את הכרטיס למישהו אחר, הקפידו לשנות את השם שעליו (דרך האתר, ללא תשלום, עד כמה ימים לפני ההופעה). ניתן לשלם עבור הכרטיסים עם כרטיסי אשראי, PayPal, ו-ApplePay ברוב המקרים. שימו לב לסוג הכרטיס שאתם קונים: ניתן לבחור בכרטיס שיגיע אליכם הביתה בדואר, וניתן לחסוך כמה יורו ולבחור בכרטיס מסוג Print @ home ticket שישלח אליכם באופן אלקטורני, ותדפיסו לבד.


אני מקווה שתמצאו את ההופעה המתאימה לכם, ותתייצבו בשורה הראשונה כדי לרקוד ולשיר בגרון ניחר. דבר אחד בטוח – אני אהיה שם.

3,298 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

אלברטו סורדי – הגאון הקומי עם עיני העגל
Thursday, August 31, 2023
מסע קולנועי מבעד לעדשה
Sunday, July 30, 2023
נני מורטי – וודי אלן הרומאי
Friday, June 2, 2023
פסטיבלי המוזיקה השווים ביותר בקיץ 2023 באיטליה!
Sunday, May 7, 2023
הזמרים האיטלקים שחובה להכיר - חלק שלישי
Tuesday, April 11, 2023
מרצ'לינו היפה
Sunday, April 9, 2023
חמש שחקניות איטלקיות ששינו את פני הקולנוע
Sunday, April 2, 2023
אנה מניאני – הזאבה מרובע טרסטוורה
Friday, February 24, 2023
הזמרים האיטלקיים שכולם צריכים להכיר – חלק שני
Tuesday, February 21, 2023
הזמרים האיטלקים שכולם צריכים להכיר - חלק ראשון
Tuesday, February 7, 2023
נאפולי בספרות ובקולנוע – "החברה הגאונה", "גומורה", ו"יד ‏האלוהים"‏
Saturday, April 9, 2022
משפיעים במוסיקה האיטלקית
Monday, January 3, 2022
ערוץ האומנות והקולנוע
Sunday, November 21, 2021
פדריקו פליני: האדם שהפך לשם תואר
Wednesday, September 30, 2020
לומדים מהמאסטרים הגדולים: זֵפִירֵלִי ובמאים איטלקיים נוספים
Sunday, November 24, 2019

עשוי לעניין אותך

שרה פרקאסטי | אוהבת לטייל, לכתוב, לספר ולחלוק חוויות

תרגום: אריאלה בנקיר

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page