top of page

קיטש במיטבו – חופשה רומנטית קצרה בפירנצה

+ באיטליה
Wednesday, January 10, 2018

3 דקות

חיפוש

עודכן: 14 באפר׳ 2022

דווקא עכשיו בחורף, כשהיא ריקה יחסית ממיליוני התיירים הפוקדים אותה בקיץ ורגע לפני הוולנטיין דיי, זה הזמן האידאלי לסופ"ש זוגי באחת הערים היפות בעולם. איפה לטייל, לאכול ולהתפלל שלא ייגמר לעולם.


העיר פירנצה בשקיעה - צילום: Depositphotos

מה יש בה, בפירנצה, שהופך אותה ליעד מושלם כל כך לחופשה רומנטית? אולי זו התחושה שאנחנו מסתובבים בתוך מוזיאון אחד גדול, כל פינת רחוב מפוסלת ומעוצבת לסלפי זוגי של "יש לנו אהבה/היית מאמינה/ אחרי כל המדבר הזה/ איזו נחמה" (ערן צור). ופירנצה אכן מנחמת. היא מנחמת עם הפחמימות שלה, היא מנחמת עם כוסות היין והשפריץ אפרול, היא מנחמת עם רחובות העיר העתיקה הצרים, ששופעים חום גם בחורף הקריר. העיר קוראת לנו לאהוב בה, היא ממש מבקשת את זה מאתנו. אחרי שיטוט קצר בין ציורים ויצירות אומנות המדגימים היטב את גן העדן והגיהינום של כולנו, המסקנה המתבקשת היא שרחובות פירנצה הם לבטח גן העדן המובטח ואם נשכיל להתהלך בו, יד ביד במשך כמה ימים, נחזור ממנה עם ניצוצות בעיניים ממש כמו בהתחלה. הנה מסלול זוגי מומלץ בעיר:


La Milkeria

התחילו את הבוקר במילקריה, בית קפה חמים ונעים במרכז העיר או הדרך המהירה ביותר להזרים פחמימות מנחמות לגוף. עזבו אתכם מארוחת בוקר בריאה מלאה בסיבים ופחמימות מורכבות, אתם בחופש! במילקריה מתמחים בקרפ צרפתי ובוואפל בלגי עם תותים, קצפת, שוקולד והרבה אהבה. אל תשכחו להזמין גם את ה"שוקולטה קלדה" שהוא משקה השוקו החם האיטלקי המפורסם, כאן הוא סמיך וטעים במיוחד ותוכלו לחלוק אותו עם כפית בתקווה להצליח ולסיים אותו יחד. לאתר של המילקריה כתובת: Borgo degli Albizi 87r שעות פתיחה: פתוח כל השבוע מ 8:00 בבוקר ועד 23:30 בלילה. בימי שבת המקום פתוח עד 00:30 בלילה.

טיול בעיר העתיקה

לאחר ארוחת הבוקר, לכו לשוטט ברחובות העיר העתיקה. הקיפו את הדואמו מכל צדדיו ואם אין תור ארוך במיוחד, כנסו פנימה. הדואמו היא הקתדרלה המפורסמת ביותר בפירנצה והמבנה יגרום להשתאות ברגע שתתקרבו אליו. אם זיעה ומאמץ משותף עושה לכן/ם את זה, טפסו למעלה ב-463 המדרגות אל הקפלה שתכנן ברונולסקי והפרסקו המפעים של ואסארי. שימו לב: הכניסה אל הדואמו היא בחינם, אך הטיפוס במדרגות עולה 15 יורו ומקנה כניסה גם אל מוזיאון הדואמו הנהדר שחבל להחמיץ.



מוזיאון הפיטי וגני בובולי

רוצים לדמיין איך יראה הארמון המשותף שלכם? להתחיל לתכנן את חדרי הילדים או חדר השינה עטוף התחרה והקטיפה? ארמון ומוזיאון הפיטי הוא המקום בשבילכם. לכו בנעימים בין חדרי המוזיאון ומלבד יצירות האמנות הנפלאות של ארטימיסיה ג'נטילסקי, ורוקיו ובוטיצ'לי שאספה משפחת מדיצ'י, תוכלו לראות גם רהיטים שנשתמרו במקום, מיטות אפיריון וחדרי נשפים. כאשר סיימתן/ם את חוויית המלוכה בתוך הארמון, זה הזמן לצאת לפיקניק זוגי בגני בובולי הסמוכים שהם בעצם חצר הארמון. הגנים נמתחים לגובה ויש בהם מדשאות אינסופיות, צמחייה רבה, מזרקה ובריכה עם ברווזים וגם נוף מופלא של העיר הנשקף מהנקודה הגבוהה ביותר בהם. המוזיאון והגנים פתוחים בימי שלישי-ראשון 8:15 עד 18:50 כרטיס כניסה: למוזיאון 13 יורו ולגני בובולי 7 יורו.

תצפית מפיאצלה מיכאלנג'לו

נסו להגיע אל התצפית היפה ביותר של פירנצה קצת לפני השקיעה וכך תוכלו להשיג את הפריים המיוחל להעלות לפייס: נשיקה וחיוך על רקע נוף פנורמי עוצר נשימה של העיר כולה. מנקודת התצפית הזו אפשר לראות בימים יפים גם את הערים השכנות! מדי פעם מתקיימים במקום גם אירועים ופסטיבלים ובאופן קבוע תוכלו למצוא שם דוכני מזכרות שאף אחד לא צריך. מומלץ להגיע אל פיאצלה מיכאלנג'לו בקו 13 (רדו בתחנת il david), תנו לאוטובוס לטפס לגובה במקומכן/ם אך להשלמת החוויה נמליץ לכן/ם לרדת את הדרך חזרה ברגל, דרך העצים, המדשאות והשלכת הרומנטית אם הגעתם/ן בתקופת הסתיו. בסוף המסלול תגיעו לנהר הארנו היפה ותוכלו לחצות את הגשר ולהוסיף גם את המנעול שלכם, שיבטיח את אהבתכם הנצחית ממש כמו בפריז.

ארוחת ערב במסעדת Cibrèo Trattoria

Andiamo avanti, בצדו השני של נהר הארנו נמצאת שכונת סנטה קרוצ'ה היפה. בשעה שבע בערב נפתחת לה הטרטוריה הביתית, צ'יבראו, שאסור לפספס. במסעדה הקטנה הזו יש שולחנות עץ עם אגרטלי פרחים ותפריט כתוב ביד המשתנה מדי יום, לפי החלטת השף. המנות לא גדולות, אך מגיעות עם תוספות מפתיעות המשתנות גם הן מדי יום. אל תוותרו על עוגת הגבינה המשובחת ועל הפנקוטה ברוטב הקרמל האלוהי שיזכיר לכן/ם שהגעתן/ם לגן העדן שחיפשתם/ן והדלת אליו נפתחת בכל ביס מהקינוח של מסעדת צ'יבראו הקסומה Via de’ Macci, 122r

מסאג' מרגיע באסמנה Asmana Wellness World Firenze

עולם הספא של אסמנה שווה את הנסיעה הקצרה אליו ממרכז פירנצה. זהו ספא שמאפשר כניסה למבוגרים בלבד ומוצעים בו טיפולים מרגיעים רבים כמו מסג' עם שמנים טבעיים, סאונה וחדרי רגיעה. במקום פועל גם חמאם תורכי גדול בו תוכלו להזיע יחד את כל הרעלים ולחזור ממנו הביתה עם אנרגיות מחודשות. אטרקציה מעניינת במקום היא חדר הקצף המיוחד, בו יש גם אמבטיית קיטור. כניסה לשעתיים עם שימוש חופשי בכל מתקני הספא עולה 20 יורו. מסאג' של 20 דקות עולה 30 יורו. Via Salvator Allende, 10 אתר האינטרנט

לילה בפייזולה Fiesole

אם תרצו להתרחק ללילה אחד מהעיר הצפופה ולפרגן לעצמכם לינה באחת מהווילות המיוחדות באזור, עם כוס יין ונוף טוסקני, פייזולה היא המקום. העלייה היפה לעבר העיירה תפרוש בפניכם כרמים ירוקים ובתים קטנים שנראים כאילו נלקח מתוך גלויית תיירות מעוצבת. דמיינו שאתם אצילים מהמאה הארבע עשרה, מכורבלים ליד האח הבוערת עם מרק חם בחורף או קינוח איטלקי אלוהי בקיץ, חסרי דאגות ומוקפים בכל האמנות האיטלקית הכי יפה. זו האווירה בפייזולה שתדביק אתכם בקיטש נעים. תהנו!



369 צפיות0 תגובות
מסע לשנת 79 לספירה: ביקור בהרקולנאום ובמוזיאון הארכיאולוגי בנאפולי
Thursday, April 18, 2024
ביקור במקדשים היוונים המרהיבים בפסטום
Wednesday, April 17, 2024
לא רק אמלפי - עשרה יעדים מומלצים במחוז קמפניה
Wednesday, April 17, 2024
סוף שבוע מושלם במחוז פריולי
Saturday, December 30, 2023
15 אתרים נהדרים במחוז פריולי המסתורי
Saturday, December 30, 2023
פנטלריה – חגיגה פראית של יופי נוקב וטבע מסעיר
Tuesday, October 17, 2023
הדולומיטים, קצת אחרת: סופשבוע בעמק האגמים בטרנטינו
Thursday, September 14, 2023
יום בפירנצה – מה לעשות בעיר ומה אסור לפספס?
Wednesday, August 30, 2023
יהדות אנקונה – סיפורה של קהילה, סיפורה של עיר
Wednesday, August 23, 2023
15 מקומות מופלאים באיטליה שחייבים לראות לפחות פעם אחת בחיים
Saturday, August 12, 2023
מסע נזירי במזרח טוסקנה
Wednesday, August 9, 2023
מצליינים ועד למטיילים סקרנים: מסע מיוחד לאורך הוויה פרנצ'יג'נה
Monday, August 7, 2023
מסע קולנועי מבעד לעדשה
Sunday, July 30, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק שלישי
Wednesday, July 26, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק שני
Sunday, July 16, 2023
אורבינו – יהלום קטן מתקופת הרנסנס
Thursday, July 13, 2023
אגם טראזימנו הגדה המזרחית
Sunday, June 25, 2023
אגם טראזימנו הגדה המערבית
Sunday, June 25, 2023
פזארו – עיר המוזיקה ובירת התרבות של איטליה לשנת 2024
Friday, June 23, 2023
מסע בסרדיניה – צפון האי
Sunday, June 11, 2023
מסע בסרדיניה – מרכז האי
Sunday, June 11, 2023
סרדיניה המסתורית – כשפים, אמונות והקרנבלים המפורסמים של האי
Sunday, June 11, 2023
מסע בסרדיניה – דרום האי
Sunday, June 11, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק ראשון
Wednesday, May 31, 2023

עשוי לעניין אותך

אילאיל קופלר | אשת חינוך ובלוגרית

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page