top of page

מסע קולנועי מבעד לעדשה

+ באיטליה

זמן קריאה

חיפוש

אודרי הפבורן יושבת על המדרגות הספרדיות, אניטה אקברג רוחצת במזרקת טרווי, ג'יימס בונד דוהר בסמטאות מטרה ומכתבי האהבה שהוטמנו בסמוך למרפסת של יוליה בעיר ורונה – אינספור לוקיישנים באיטליה הונצחו בסרטים אהובים, והביקור בהם יאפשר לכם לחוות את קסמה של איטליה בדרך בלתי נשכחת. והפעם – מסע בעקבות איטליה בקולנוע, מצפון ועד דרום!


אחת הדרכים לחוות את איטליה בצורה "קצת אחרת" היא באמצעות ביקור בלוקיישנים של הסרטים האיטלקיים המוכרים והאהובים, כמו גם סרטים הוליוודיים שבחרו לצלם סצנות מסוימות בארץ המגף. הצפייה באותן קלאסיקות על-זמניות מעוררת שוב את האהבה למדינה המתועדת בסיפורים הקולנועיים המפורסמים, ומאפשרת לנו, הצופים, לחלום, לאהוב ולחוות באיטלקית. לפניכם מספר לוקיישנים מדהימים שדרכם תועד בקולנוע הקסם האיטלקי. רובם ככולם שווים ביקור!


חופשה ברומא (1953)

“Rome. By all means. Rome!”

הרומן ההוליוודי הקלאסי והבלתי נשכח, בכיכובם של אודרי הפבורן וגרגורי פק, לוקח את הצופה לטיול באתרים היפים ביותר של רומא, בירת איטליה. אפשר אף לומר שהסרט עצמו הוא מדריך להיכרות עם העיר, ולכן מדהים לדעת שמשרד התיירות האיטלקי אסר בתחילה על ויליאם ויילדר, הבמאי, לצלם את הסרט ברומא בטענה שצילומי הסרט בעיר הנצחית "ישפילו את האיטלקים". למרבה המזל האיסור בוטל.


באחת הסצנות המפורסמות אן (אודרי הפבורן), הנסיכה המורדת, שמאסה בחיים המוכתבים לה כיורשת עצר, עוצרת לאכול גלידה באחד מאתרי התיירות האייקוניים של רומא – המדרגות הספרדיות. שם היא גם מתוודה בפני העיתונאי ג'ו ברדלי (גרגורי פק) שאכן ברחה מבית הספר, ומקבלת את הצעתו לבלות אתו את היום – היום שבמהלכו יתאהבו השניים.


אתרי התיירות האייקוניים של רומא - הקולוסאום, המדרגות הספרדיות, פיאצה ונציה ופאלאצו ברבריני - צילומים: Depositphotos


סצנות רבות צולמו בלוקיישן מרהיב במיוחד: פאלאצו ברבריני (Palazzo-Barberini), ארמון מתקופת הרנסנס שנבנה עבור משפחת ספורצה ומשמש כיום כמוזיאון לאומנות עתיקה. סצנה ידועה נוספת צולמה ב׳פה האמת׳ (Bocca della Verità) – אתר שבו נקשרה אגדה מימי הביניים: מספרים כי כל אדם שקרן שמכניס את ידו לפיו של אל הים, יינשך על ידו.


למעשה, רשימת הלוקיישנים האייקוניים המככבים בסרט ארוכה: קפה רוקה והפנתיאון (Caffè Rocca & Pantheon); פיאצה ונציה (Piazza Venezia) והקולוסאום (Colosseum); ויה מארגוטה (Via Margutta) ופאלאצו קולונה (Palazzo Colonna)... אלה הם רק כמה מהאתרים הרומאים האייקוניים המככבים ב"חופשה רומאית".




לה דולצ'ה ויטה (1960)

“We must get beyond passions, like a great work of art. In such miraculous harmony. We should learn to love each other so much to live outside of time... detached.״

מדובר באחד הסרטים האיטלקיים המפורסמים ביותר, בבימויו של פדריקו פליני ובכיכובם של מרצ'לו מסטרויאני, אניטה אקברג, ואנוק אימי. עלילת הסרט מתרחשת בשנות החמישים, ועוסקת בבעל טור רכילות בשם מרצ'לו (מרצ'לו מסטרויאני), המדווח לקוראיו על הרפתקאותיהם של אריסטוקרטים דועכים, כוכבי קולנוע מהשורה השנייה, ודיוות עטויות תכשיטים יקרים. כאשר הוא נשלח מטעם העיתון לסקר את הגעתה לרומא של כוכבת קולנוע מפוקפקת (אניטה אקברג), ניצת בין השניים אחד הרומנים הידועים בקולנוע.


הסצנה המפורסמת ביותר בסרט צולמה במזרקת טרווי (Fontana di Trevi): לפני עלות השחר, אקברג, נערת חלומותיו של מרצ׳לו, רוחצת במים הקרירים של המזרקה ולבסוף גם מצטרף אליה מסטרויאני עצמו. כיום הכניסה למזרקה אסורה, אבל תוכלו לבקר באתר נסתר שנמצא מתחתיה – האקוודוקט העתיק שמוביל אליה מים.


אתרים מתוך הסרט, מזרקת טרווי, פיאצה דל פופולו ומרחצאות קרקלה


לוקיישנים נוספים בהם צולמו סצנות ידועות במיוחד מתוך הסרט הם רחוב ויה ונטו (Via Veneto) – אז לב ליבם של חיי הלילה והמועדונים וכיום רחוב אלגנטי ויוקרתי); פיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo); ומרחצאות קרקלה (Terme di Caracalla) העתיקים והמרהיבים. בכל המקומות האלה ניתן לבקר גם היום.




טרילוגיית הסנדק (1972, 1974 ו-1990)

"Revenge is a dish that tastes best when it is cold.״

טרילוגיית סרטי הסנדק שביים פרנסיס פורד קופולה שינתה את הנוף הקולנועי, וגם מצליחה לעמוד היום במבחן הזמן. הסרטים מבוססים על הרומן ׳הסנדק׳, שכתב העיתונאי והסופר האמריקאי מריו פוזו, וחלקים נרחבים מהם צולמו בסיציליה.


העלילה העוברת כחוט השני בשלושת הסרטים עוסקת במשפחת פשע מאורגן המתגוררת בניו יורק לאחר שהיגרה מהעיר (קורליאונה Corleone) שבסיציליה. לאורך הסיפור משולבים פלאשבקים המתארים את עלילותיהם של דורות המשפחה בסיציליה, רומא, קובה, מיאמי, ניו יורק ולאס וגאס. בראש האימפריה הבלתי חוקית עומד דון ויטו קורליאונה (בגילומו המיתולוגי של מרלון ברנדו), אך רשימת השחקנים שקנו את עולמם בזכות תפקידיהם בסרטי הסנדק ארוכה: אל פאצ׳ינו, ג׳יימס קאן, דיאן קיטון ורוברט דובאל הם כמה מהידועים שבהם.


רוב הסצנות שמתארות את איטליה ומתרחשות כביכול בקורליאונה, צולמו בפועל במספר עיירות אחרות בסיציליה וביניהן סבוקה (Savoca) ופורצה ד׳אגרו (Forza d'Agro) שבמחוז מסינה (Provincia di Messina). בכיכר המרכזית של העיירה הסיציליאנית סבוקה עומד ארמון טרימארק (palace Trimarchi), בו צולמו סצנות רבות משלושת הסרטים. בקומת הקרקע לדוגמה, עדיין אפשר ליהנות מבר ויטלי המפורסם, בו מוצגים לראווה כלי מלאכה עתיקים ותצלומים רבים של סצנות מהטרילוגיה ושל השחקנים.



גם אחוזת קסטלו דלי סקיאבי (Castello Degli Schiavi), המשמשת כווילה של דון טומסינו (בה התרחשה סצנת החתונה המיתולוגית של מייקל קורליאונה בכיכובו של אל פאצ׳ינו), עדיין עומדת ופתוחה למבקרים. למעשה, אם תרצו תוכלו להצטרף לסיורים מודרכים בין הלוקיישנים של הסנדק!



רוב הסרט השלישי צולם בפלרמו (Palermo), בירתה התוססת ומלאת החיים של סיציליה.

כל הלוקיישנים בהם צולמו כל אחד משלושת הסרטים עדיין מאפשרים, עם קצת דמיון, ליהנות מהעלילה שמתארת את המאפיה האיטלקית. כל שנותר הוא להגיע, לזמזם לעצמכם את נעימת הסרט המפורסמת של המלחין האיטלקי נינו רוטה, ולהיכנס לאווירה.




סינמה פרדיסו (1988)

“This film is too highbrow for us. One day is more than enough. Load the reels for tomorrow.״

הסרט כובש הלבבות, בבימויו של ג'וזפה טורנאטורה, מספר את סיפורו של סלבטורה - במאי מפורסם שחוזר לכפר הסיציליאני בו גדל. במשך 30 שנה לא דרכה כף רגלו של הבמאי בכפר הולדתו, אולם לאחר שנודע לו שחברו הוותיק – מקרין הסרטים בקולנוע פרדיסו הישן – נפטר, הוא מחליט לשוב.

רובו הגדול של הסרט צולם בסיציליה, וסצנות הנוף כוללות כמה מהחופים מהיפים באיטליה. באמצעות הפלאשבקים הרבים, המתארים את זיכרונות ילדותו של גיבור הסרט, שוזר טורנטורה בסיפור את אופיו המיוחד של האי.


בסצנה הראשונה, נוסע סלבטורה הבוגר (ז'אק פרין) לאורך ויה דל קורסו (Via del Corso), בעיר מגוריו רומא, כשברקע האנדרטה הענקית של ויטוריו עמנואלה (Vittorio Emmanuele). שאר הסרט מתרחש בצפון-מערב סיציליה, בכפר הפיקטיבי 'ג'יאנקאלדו', המבוסס על באגריה (Bagheria) - כפר הולדתו האמיתי של הבימאי (הכפר ממוקם בפרובינציית פלרמו, וטורנאטורה שב ועסק בו בסרטו "באגריה").


קולנוע ׳פרדיסו׳ עצמו לא קיים, אלא נבנה במיוחד לרגל הסרט ברחוב ויה נינו ביקסיו (Via Nino Bixio) שבכפר פאלאצו אדריאנו (Palazzo Adriano), הנמצא כ-30 מייל מדרום לפלרמו. סצינות רבות צולמו בפיאצה אומברטו (Piazza Umberto), כיכר העיר המרכזית בכפר. למרות שהסט עצמו לא שרד את הצילומים, עדיין אפשר לזהות נקודה שבה צולמה סצינה ידועה: הבית הסמוך לקולנוע שעליו מקרין אלפרדו (בגילומו של השחקן הצרפתי המיתולוגי פיליפ נוארו) את הסרט ‘I Pompieri Di Viggiu’, עבור הצופים שלא הצליחו להיכנס לבית הקולנוע מפאת חוסר מקום.



כמעט 50 קילומטרים צפון-מזרחה משם, בעיירה צ'פאלו (Cefalù) המקסימה, ניתן למצוא את קסטלו דיי ונטימיגליה (Castello dei Ventimiglia) מהמאה ה-14, מבנה ששימש כבית הספר של טוטו (סלבטורה הצעיר, בגילומו של מרקו לאונדרי).




החיים יפים (1997)

“Silence is the most powerful cry. ״

מי אינו זוכר את הסצנה המפורסמת והמרגשת עד דמעות, על רקע הפסקול הנפלא של ניקולה פיובאני, בה מגיעות בעלות הברית לשחרר את היהודים מהכוחות הגרמניים שנחלו תבוסה? הרגע הזה, בו הילד יהושוע, שבעקבות מאמציו האדירים של אביו (רוברטו בניני) חושב כי זוועות השואה הן בעצם משחק, פוגש את אימו ששרדה ומגיעה על גבי טנק ואומר לה: ״אמא ניצחנו, וזכינו ב-1000 נקודות״, הוא רגע קורע לב שהשפיע על מיליוני צופים.


הסרט, בכיכובם של רוברט בניני (שגם ביים את הסרט והשתתף בכתיבת התסריט) וניקולטה בראשי, מתמקד בסיפורה של משפחה יהודייה באיטליה בשנות ה-30. לאחר שנכבשת המדינה בידי הכוחות הגרמניים מנסה אב המשפחה לעזור לבנו לשרוד את התקופה נוראית, ומבקש ממנו לדמיין שהשואה היא משחק, ושהפרס הגדול על הזכייה הוא טנק. האב עצמו נרצח והבן, כמו גם הצופים, חווים את השואה המזעזעת בצורה קצת אחרת.


רוברטו בניני הוא יליד טוסקנה, וחלקים חשובים מהסרט צולמו בעיר ארצו (Arezzo), השוכנת בדרום מזרח המחוז ומוקפת בנופים שלווים שנראים כאילו נלקחו מתוך גלויה.

במשרד התיירות בעיר ניתן לקבל מפת דרכים ובה מסומנים הלוקיישנים בהם צולם הסרט, וברחבי העיר מפוזרים גם שלטים המציינים אילו סצנות ידועות צולמו בכל מקום: בפיאצה גרנדה (piazza grande), מחוץ לבזיליקת סן פרנצ'סקו (Basilica di San Francesco), ועוד.


פיאצה גרנדה, הכיכר עם השיפוע, מרכז העיר ארצו
פיאצה גרנדה, הכיכר עם השיפוע, מרכז העיר - צילום: Depositphotos

ארצו איננה היעד היחיד – רגע אייקוני נוסף מתאר את בית האופרה בו מבלים גווידו והפרינצ׳פסה (נסיכה) שלו, אותה מגלמת ניקולטה בראשי. הסצנה צולמה בתיאטרון סיניורלי (Teatro Signorelli), בפיאצה סיניורלי שנמצאת בעיירה קורטונה (Cortona).


בסצנות האפלות והעצובות יותר של הסרט, בהן מועברת המשפחה למחנות הריכוז, משתנה המיקום. הסצנות הללו צולמו בסט שנבנה במיוחד על שרידי מפעל כימיקלים נטוש, ליד מפלי מרמורה (Marmore falls) הנמצאים ליד טרני (Terni) שבמחוז אומבריה.




מלנה (2000)

״From now on, I'll be at your side. Forever, I promise. Just give me time to grow up״.

מוניקה בלוצ'י היפיפייה היא מלנה (Malèna) עוצרת הנשימה, ואת סיפורה חווה הצופה דרך עיניו של רנאטו בן ה-12, ילד שעושה את צעדיו הראשונים בדרך לבגרות. העלילה מתרחשת בכפר איטלקי מנומנם באיטליה של 1940, בימי מלחמת העולם השנייה. בזמן שגיבורת הסרט שביים ג'וזפה טורנאטורה הופכת למושא רכילות בקרב אנשי העיירה התאוותניים ונשותיהם הקנאיות, רנאטו – המעריץ הנלהב ביותר שלה – לומד את סיפורה המסתורי ומתרגש לראות אותה מוכיחה את יכולותיה.


כיכר הדאומו בעיר סירקוזה בסיציליה
כיכר הדאומו בעיר סירקוזה בסיציליה - צילום: Depositphotos

סצנות רבות בסרט צולמו בסירקוזה שבסיציליה, ואחד הלוקיישנים המרכזיים בהם ניתן לבקר הוא פיאצה דואומו (Piazza Duomo), שם צולמה הסצנה שבמהלכה רנאטו צופה במלנה החוצה את הכיכר. הבית בו גר רנאטו נמצא ברחוב Via Raffaele Trigona, בעיירה נוטו.




תחת שמי טוסקנה (2003)

“Never lose your childish innocence. It's the most important thing.״

כל אחת מהסצנות בסרט מאפשרת לצופה לחוות דרך המסך את קסמה של טוסקנה היפיפייה, עם הכפרים הציוריים, בתי האבן והשיש, הכרמים הירוקים, השדות הזהובים, והערים המרשימות כדוגמת פירנצה (Firenze) ופיזה (Pisa). היופי הזה הוא גם דרכה של הדמות הראשית בספר (שהפך לסרט) למצוא את עצמה מחדש.


פרנסס מייז (בגילומה של דיאן ליין) סובלת מדיכאון לאחר גירושיה מבעלה, וכדי לנסות ולהתגבר על המשבר היא מחליטה להתחיל מחדש, ורוכשת וילה מתפרקת בטוסקנה, מחוץ לעיירה קורטונה.

על רקע ניסיונותיה של מייס לבנות מחדש את עצמה ואת הווילה שרכשה, היא מתוודעת לתושבי הכפר ולתרבות האיטלקית. דרכה החדשה של כוכבת הסרט מובילה גם לאהבה קסומה, ובמהלך אחת הסצנות הרומנטיות שצולמו בכיכר המרכזית של קורטונה היא פוגשת את רודני (דן בוקטינסקי). לאחר שהיא רוכשת ענבים היא מציעה לו את שירותי הכתיבה שלה, כדי שיוכל לשלוח גלויה לאימו. פרנסס מתחילה לכתוב בעודה חושבת בקול רם, "אמא יקרה. זה יום השוק בקורטונה.


מרכז העיירה קורטונה
"הפיאצה היא מסיבה מתמשכת, וכולם מוזמנים", מרכז העיירה קורטונה - צילום: Depositphotos

״. הכיכר אותה היא מתארת היא פיאצה פסקריה (Pescheria), שנמצאת ליד רחוב Via Passerini.

תיירים רבים עולים לרגל עד היום לווילה שבה צולם הסרט: ווילה לאורה (Villa Laura) - אחוזה משוחזרת להפליא מהמאה ה-17, אותה ניתן גם לשכור.




קוונטום של נחמה (2008)

״I'm motivated by my duty״.

כל אחד מסרטיו של המרגל הבריטי ג׳ימס בונד (007) מציע עניין, עלילה ואקשן, וברבים מהם מככבת איטליה. הלוקיישנים המדהימים שנבחרו כתפאורה לסצנות רבות, משמשים רקע משמעותי לפעילות החשאית של הבלש הבריטי: הסרט ה-22 בסדרת סרטי ג׳יימס בונד ׳קוונטום של נחמה׳, בבימויו של מארק פורסט ובכיכובו של דניאל קרייג, הוא דוגמה אחת מיני רבות. הסצנה הראשונה בסרט שהיא מרדף מכוניות, מתחילה באגם גארדה (Lago di Garda), וממשיכה למחצבות השיש המפורסמת של קאררה (Carrara Marble).


סצנות נוספות בסרט קזינו רויאל צולמו באגם קומו, בווילה באלביאנלו (Villa Balbianello) המרהיבה (כאן למעשה צולם סרט נוסף – "מלחמת הכוכבים"). לוקיישנים ידועים נוספים הם באזור העיר סיינה (Siena) שבטוסקנה, וגם וילה ימי ביניימית בשם טורה דל טאלמונאצ'ו (Torre di Talamonaccio) המשקיפה על הים. לאחר שעברה שיפוץ הפכה הווילה לבית נופש אידיאלי המתנוסס על ראש צוק. למעוניינים, מדובר ב- 4 חדרי שינה זוגיים, ובחופשה ייחודית במסגרת חבילת נופש בהשראת 'ג'יימס בונד'.


למעשה, רשימת האתרים האיטלקים בסרטיו של ג'יימס בונד נדמית אינסופית: הסרטים ׳מרוסיה באהבה׳ (1963 ) ׳מונרייקר׳ (1979), ו׳קזינו רויאל׳ (2006), צולמו בוונציה; ׳לעיניך בלבד׳ (1981) צולם בקורטינה ד'אמפצו (Cortina d'Ampezzo); ׳זמן למות׳ (2021) צולם במטרה (Matera), ׳ספקטרה׳ בוותיקן וברומא, ו׳המרגל שאהב אותי׳ (1977) באי סרדיניה (Sardinia).




מכתבים לג'ולייט (2010)

“O Romeo, Romeo, wherefore art thou Romeo?”

מדובר בסרט שמרגיש לכל אורכו כמו מכתב אהבה לאיטליה, ובמיוחד לעיר ורונה (Verona), עיר האוהבים שבה מתרחש סיפורם הידוע של רומיאו ויוליה. עלילת הסרט עוסקת בסופי (אמנדה סייפריד), בחורה צעירה שעומדת לנסוע לחופשה רומנטית עם הארוס שלה (גאל גרסיה ברנל). גם במהלך הטיול, בדומה לשגרת חייהם, הוא עסוק בעבודה, וכך מחליטה סופי לחקור ולגלות את העיר ומגלה את ה׳קיר של יוליה׳ – קיר שאליו מוצמדים מכתבים שאנשים כותבים לג'ולייט (יוליה), במטרה לקבל עצות בנושא אהבה. סופי מגלה שהמכתבים המוצמדים לקיר נאספים על ידי קבוצת נשים איטלקיות שעונה לכל אחד מהכותבים (השירות קיים עד היום!).


את מהלך הטיול והעלילה משנה מכתב שנכתב על ידי אישה בשם קלייר (ונסה רדגרייב) לפני חמישים שנה, שמחפשת את אהובה לורנצו. המפגש עם אותה אישה ועם נכדה המעניין מוביל לחיפוש אחר לורנצו, ומשפיע גם על חייה האהבה של סופי.

המסע של השלישייה שזור בנופים הקסומים של ורונה וטוסקנה, המשמשים רקע מרהיב לשני סיפורי האהבה. אם אהבתם את הסרט, או את המחזה הידוע של שייקספיר, כמובן, תוכלו לבקר בחצר ביתה של יוליה בוורונה (Casa di Giulietta) שנמצא ברחוב (Via Capello 23). הכניסה לחצר בחינם, והכניסה לבית עצמו בתשלום.


ביתה של יוליה בוורונה
ביתה של יוליה בוורונה - צילום: Depositphotos

בין האתרים המופיעים בסרט תוכלו לראות את הכיכר המרכזית ושוקקת החיים פיאצה דלה ארבה (Piazza delle Erbe); את הארנה (Arena) – אמפיתיאטרון רומי ענק המארח כיום קונצרטים והופעות, וילה ארוודי ,(Villa Arvedi) הממוקמת כחמישה קילומטרים צפונית לוורונה ומשמשת כמרכז כנסים ואירועים; והמלון המפואר (Relais Borgo Scopeto) בו מתאכסנים השלושה כשהם בקפרזו (Caparzo), כמה קילומטרים צפונית לסיינה.




לרומא באהבה (2012)

"It's me that knows Rome the best, not a traffic policemen or anyone. I see all from here. The romance, the students, the lovers on the Spanish Steps. There are many stories, next time you come״.

קומדיית האנסמבל הרומנטית שכתב וביים וודי אלן (בה הוא גם משחק יחד עם פנלופה קרוז), הופכת את רומא לאחד מכוכבי הסרט, וכשאחת הערים היפות בעולם פוגשת את אחד הבימאים המוכשרים, נוצר קסם בלתי יתואר. העלילה מתמקדת בג׳ון האדריכל שמאוהב בחבר הכי טוב של חברתו; במאי אופרה שמוצא כישרון שלא התגלה במקום בלתי צפוי; ובלאופולדו, שהופך מבלי להתכוון לאחד האנשים המפורסמים בעיר.


את המבנים והכיכרות, המשלבים ארכיטקטורה מרשימה עם קסם נחבא אל הכלים ניתן לראות בסצנת הפתיחה המתרחשת בפיאצה ונציה (Piazza Venezia), במזרקת טרווי, ובסצנות נוספות שצולמו בסמטאות אייקוניות כמו Via Degli Ibernesi (הסצנה בה מטיילת היילי, בגילומה של אליסון פיל) ובמסעדה הרומנטית אוסטריה מרגוטה (Osteria Margutta) הממוקמת ברחוב Via Margutta 82.

בפינת הרחובות ויה דלה סקאלה (Via della Scala) ו-ויה גריבלדי (Via Garibaldi), אחד מהלוקיישנים האייקוניים ביותר של הסרט, נפגשים האדריכל ג'ון (אלק בולדווין) הסטודנט האדריכל ג'ק (ג׳סי אייזנברג), וכאן הם גם ייפרדו בהמשך הסרט.



כשמילי (אלסנדרה מסטרונרדי) עוזבת את המלון שלה, היא הולכת לאיבוד במרכז הרחוב הסואן .Via Dei Greci בדרכה מגיעה גם לפיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo), אחת הכיכרות הידועות והמרשימות ברומא.


זוהי רק טעימה קטנה, אך משמעותית, מהסרטים והקלאסיקות ששאבו השראה מאזורים שונים באיטליה ומתרבותה העשירה, האמנות הרב גונית, ההיסטוריה, האדריכלות, הקולינריה וסגנון הלבוש הייחודי. אין ספק כי כל סמטה, רחוב ופיאצה (כיכר) מהווים תפאורה נפלאה שמשדרגת כל סצנה. כך, לאורך השנים, הוקסמו מפיקים, כותבים, בימאים ושחקנים, מנופיה המרהיבים של המדינה, מהמגוון העצום שהיא מציעה בכל תחום, ולכן בחרו בה כתפאורה לרבים מיצירותיהם.

ההנאה מובטחת!




 

מסע בעקבות חייו של פליני

הבמאי הקולנוע האיטלקי פדריקו פליני (1920-1993), שהתחיל את דרכו הקולנועית כתסריטאי, היה אחד מיוצרי הקולנוע המפורסמים והייחודיים לאחר מלחמת העולם השנייה ואיש חזון שחולל מהפכה בסגנונו האישי והייחודי. בין סרטיו המוכרים: ׳לה סטראדה׳, ׳לה דולצ'ה ויטה׳, 'לילות כביריה', 'שמונה וחצי', 'זכרונות' (אמרקורד), 'ג'ולייטה של הרוחות׳, ׳הליצנים׳, ׳רומא׳, ׳קזנובה׳, 'עיר הנשים', ועוד.


אם תרצו לבקר באתרים שבהם גדל פליני, ובאתרים שבהם צילם את סרטיו, האפשרויות הן רבות. ראשית כל תוכלו להגיע לעיירת הולדתו, רימיני (Rimini) שם גדל עד שנת 1939 (אז עבר לרומא). העיירה נמצאת במחוז אמיליה-רומאניה (Emilia-Romagna) וידועה בזכות אתרי הנופש הפזורים לאורך קו החוף. כאן תוכלו לבקר (מבחוץ) בבתים שבהם התגורר פליני ב: via Dardanelli, Corso d’Augusto, ו-via Gambalunga. וגם בקולנוע פולגור (Cinema Fulgor), בו ראה פליני את סרטו הראשון עם אביו, ושם החל את דרכו.


אתר מומלץ נוסף הוא מוזיאון פליני (Fellini Museum) הממוקם ב-Castel Sismondo, Piazza Malatesta, וכולל שלושה חללים המציעים מרחב של יצירה, אומנות, קולנוע, היסטוריה וחדשנות. הנרטיבים של פליני השזורים בכל חלל, הופכים את האורחים, לרגע אחד, לגיבורים של סרטיו. כך, נתין להיסחף למסע המתאר את חייו ויצירותיו של פליני, עם מיצגים מרשימים, מולטימדיה, ועוד.


 

עשוי לעניין אותך

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page