top of page

סיציליה – הפינות הנסתרות והחופים היפים של האי

+ באיטליה
Friday, August 19, 2022

9 דקות

חיפוש

עודכן: 20 באוג׳ 2023

המסע שלנו ברחבי האי נמשך, והפעם נבקר בעיירות בארוק מרשימות ובחופים היפים ביותר ליד סירקוזה, נטעם מאכלים סיציליאניים מופלאים על חוף הים ונגלה אתרים ארכיאולוגיים מתקופת יוון העתיקה. לא פלא שסיציליה היא אחד היעדים האהובים על המטיילים!


התאטרון היווני בסירקוזה, סיציליה. צילום: אלסנדרה לאונרדי
התאטרון היווני בסירקוזה, סיציליה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

במאמר זה, השני בסדרה, נמשיך את המסע שלנו ברחבי סיציליה – האי בים התיכון שבו תוכלו למצוא הכל מכל, ולצאת לחופשה המושלמת.

הפעם נבקר בכמה אתרים חשובים במיוחד: העיר סירקוזה והפארק הארכיאולוגי שלה, הנקרופוליס (עיר המתים) של פנטליקה, העיר הבארוקית נוטו, הווילה הרומאית בקזאלה, קלטאג'ירונה (עיר הקרמיקה), ומודיקה (עיר השוקולד). כמו כן נבקר גם בכמה מהחופים היפים ביותר באי!


וילה דל קאזאלה – הווילה הרומאית המפורסמת באי

לאחר שביקרנו באזור מזרח סיציליה, ובעיקר באזור קטניה וסביבותיה, הגיע הזמן להיפרד לשלום מחלק זה של האי ולנסוע דרום-מערבה. אבל בדרך לשם נעצור לרגע במרכז סיציליה, בעיירה בשם פיאצה ארמרינה (Piazza Armerina), משום שכאן נמצאת אחת הווילות הרומאיות הידועות באיטליה כולה: ווילה רומאנה דל קאזאלה (Villa romana del Casale).


הווילה, שנבנתה בהמאה הרביעית לספירה, התגלתה בשנת 1950 והתפרסמה מיד בכל רחבי העולם בזכות הפסיפסים המרהיבים המקשטים אותה. למעשה, הפסיפסים בווילה הרומאית בקזאלה נחשבים לכמה מהחשובים מסוגם בעולם כולו, ומאז שנת 1997 נכללת הווילה ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו.

על מנת להיכנס לאתר, חובה להזמין כרטיסים מראש באתר הרשמי.

טיפ קטן: הווילה מכוסה בכיפת פרספקס על מנת להגן עליה, ולכן חם מאד בפנים. מומלץ לבוא בבגדים קלים ונוחים.


ישנם דברים רבים שעדיין לא ידועים על הווילה, אך ההערכה המקובלת היא שהמבנה העצום היה בבעלותו של אדם חשוב שנמנה על האצולה הרומאית של אותם הימים. להערכתם של חוקרים רבים בשלב מסויים השתייכה הווילה למרקוס אורליוס מקסימיאנוס, אחד הגנרלים הבכירים בצבא הרומי.


הווילה מחולקת לארבעה מתחמים, ומתפרשת על פני לא פחות מ-3000 מ"ר. בין היתר אפשר לבקר באולם קבלת הפנים, אולם הנשפים, אולם התפילה והפולחן, ובחדרים הפרטיים ששימשו את בני המשפחה.

הדבר המופלא ביותר בווילה הוא האופן שבו היא מקושטת, כמובן: פסיפסים ענקיים ומרהיבים, המתארים סצינות מחיי היום יום, מכסים את הרצפות. ידועות במיוחד הן סצינת הציד המרשימות והעשירות בפרטים, והפסיפס של הנערות המתעמלות, בו ניתן לראות נערות רומאיות בביקיני המשחקות בכדור ומבצעות אימוני כושר עם משקולות!


אחד הפסיפסים הידועים בווילה רומאנה די קזאלה. צילום: אלסנדרה לאונרדי
אחד הפסיפסים הידועים בווילה רומאנה די קזאלה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

לאחר הביקור בווילה עצמה, אני ממליצה לכם להתעכב עוד קצת באזור ולבקר גם בעיירה הסמוכה – פיאצה ארמרינה (Piazza Armerina). העיר עצמה יפה ומעניינת, ועשירה במבנים בארוקיים ונורמניים מלאי קסם. אחרי הביקור בווילה בוודאי תהיו רעבים, וזה המקום המושלם לאכול בו ארוחת צהריים, באחת מהמסעדות הרבות שנמצאות בסמוך לכנסייה הראשית של העיר (הדואומו).


הדואומו של פיאצה ארמרינה הוא קתדרלה מרשימה מהמאה ה-17, המשלבת אלמנטים נורמניים, גותיים ובארוקים, ומתגאה בכיפה הגבוהה ביותר בסיציליה! אם אתם מעדיפים משהו קטן וקליל, תוכלו לעצור בבר דואומו (Bar Duomo) המשקיף על הקתדרלה ולנשנש ארנצ'ינו או שניים, או סנדוויץ' סיציליאני עסיסי.


תצפית פנורמית על העיר פיאצה ארמרינה. צילום: אלסנדרה לאונרדי
תצפית פנורמית על העיר פיאצה ארמרינה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

לאחר מכן, בשעות אחר הצהריים, אני ממליצה שתיסעו לכיוון העיר קלטג'ירונה (Caltagirone), שנמצאת במרחק 40 דקות בלבד מפיאצה ארמרינה. קלטג'ירונה נמנית של שמונת הישובים בעמק נוטו המוכרים כאתרי מורשת עולמית בזכות אדריכלות הבארוק המאפיינת אותם, אבל הדבר המיוחד ביותר בקלטג'ירונה הוא תעשיית הקרמיקה המפוארת שהפכה את העיר לשם דבר ברחבי העולם.


בזמן שתסיירו לאורך הרחובות, תתקלו באינספור קישוטים מקרמיקה בכל פינה ועל כל בניין. גם הרחובות עצמם מקושטים, ואחת האטרקציות הידועות ביותר היא גרם המדרגות שנקרא סקלינטה די סנטה מריה דל מונטה (Scalinata di Santa Maria del Monte), ובו כל מדרגה מכוסה באריחי קרמיקה מאויירת!


מדרגות סנטה מריה דל מונטה בעיר קלטג'ירונה – בירת הקרמיקה של סיציליה
מדרגות סנטה מריה דל מונטה בעיר קלטג'ירונה – בירת הקרמיקה של סיציליה - צילום: Public Domain

חלק מהמדרגות מקושטות גם באריחי קרמיקה שעליהם מופיע מגן דוד – סמל לקהילה היהודית שחיה בעיר במאה ה-15, באזור ויה לודקה (via Ludeca).


אריחי קרמיקה עם מגן דוד, בעיירה קלטג'ירונה
אריחי קרמיקה עם מגן דוד, בעיירה קלטג'ירונה - צילום: Andrewb1990

בקלטג'ירונה תוכלו כמובן למצוא אינספור חנויות המוכרות כלי קרמיקה בעבודת יד. ההיצע פה הוא עצום, אינסופי ומסחרר – החל מצלחות, כוסות, אגרטלים וכלי בית וכלה באריחים, שולחנות, כסאות ותיבות. אם אתם מעוניינים לקנות פריטים גדולים במיוחד, ולשלוח אותם לישראל, כדאי לכם לפנות לאחת החנויות הגדולות שמציעות גם משלוחים, כמו לדוגמה צ'רמיקה סופיה (Ceramiche Sofia).


סירקוזה – הפנינה העתיקה של סיציליה

התחנה הבאה במסלול שלנו היא העיר סירקוזה (Siracusa), הנמצאת במרחק כשעתיים נסיעה מקלטג'ירונה.

סירקוזה היא עיר עתיקה ביותר, שנוסדה על ידי יוונים מקורינתוס במאה השמינית לפנה"ס. הגרעין הקדום של העיר נמצא באי אורטיג'ה (Ortigia), המחובר לסירקוזה, ונחשב ללליבה ההיסטורי. מעניין לזכור שכל סיציליה, ולמעשה חלקים שלמים ונרחבים מדרום איטליה, נשלטו במשך תקופה משמעותית על ידי היוונים, וזכו לכינוי "יוון הגדולה" (ובלטינית: Magna Graecia). אך היוונים לא היו היחידים!


מכיוון שסירקוזה נשלטה לאורך השנים בידי עמים רבים, עד היום מפארים אותה מבנים מתקופות היסטוריות שונות שנבנו על ידי תרבויות שונות. מאז שנת 2005 מוגדרת סירקוזה כאתר מורשת עולמית על ידי ארגון אונסק"ו, וידועה במיוחד בזכות הפארק הארכיאולוגי שלה, הכולל בתוכו את האמפיתאטרון הרומי, מערות עתיקות החצובות באבן הנקראות "לאטומיה" (Latomie), ואת מערת אוזנו של דיוניסוס (l’orecchio di Dioniso) – מערה מלאכותית הידועה בזכות האקוסטיקה המדהימה שבפנים.


מערת האוזן של דיוניסוס בסירקוזה, סיציליה. צילום: אלסנדרה לאונרדי
מערת האוזן של דיוניסוס בסירקוזה, סיציליה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

בזמן הסיור בסירקוזה עצמה תוכלו להתרשם מבניינים רבים שנבנו מאבן בהירה, בגווני חול וזהב, המשווים לעיר מראה מיוחד. מדובר על מבנים מימי הביניים, מתקופת הרנסנס ובעיקר מתקופת הבארוק.

הבארוק הסיצילאני, הנפוץ לכל אורכו של החוף המזרחי של האי, לבש צורה שונה מזו של הבארוק הרומאי ומתאפיין במראה מעודן יותר. הסיבה לכך שאפשר למצוא כאן בניינים רבים כל כך בסגנון הבארוק היא שבשנת 1600 פקדה את האי רעידת אדמה נוראית, שהחריבה חלק גדול מהמבנים. תושבי סירקוזה נאלצו לבנות את עירם מחדש, וכך נבנתה סירקוזה בהשפעת הסגנון הבולט באותה התקופה – הבארוק.


כמה אתרים נוספים שאסור לכם להחמיץ בזמן הביקור בעיר הם קסטלו מאניאצ'ה (Castello Maniace), מבצר יפהפה מהמאה ה-13 הממוקם על הים ממש, ופונטה די ארטוזה (Fonte di Aretusa), מעיין קטן המוקף בצמחי פפירוס, ומתחבא בלב האי אורטיג'ה. וכמובן שלא תוכלו לעזוב את האי מבלי שתבקרו בדואומו – הקתדרלה המרכזית והמרהיבה של סירקוזה, שנבנתה על גבי מקדש יווני עתיק מהמאה החמישית לפנה"ס. הכיכר שבה ממוקמת הקתדרלה (פיאצה דואומו – piazza Duomo) מרשימה במיוחד, ומוקפת בבניינים עתיקים ששימשו בעבר למגוריהן של משפחות אצולה.


ככר הדואומו של סירקוזה באי אורטיג'ה סיציליה
ככר הדואומו של סירקוזה באי אורטיג'ה‏ - צילום: Richard

איפה אוכלים?

בסירקוזה תוכלו למצוא אינספור מסעדות, ורבות מהן מעולות ממש! אחת הטובות ביותר בעיני היא מסעדת אריקריאטי (Arricriati), שנמצאת על קו המים, ב-Lungomare Alfeo 7. האוכל נהדר והמחירים משתלמים. אל תפספסו את מנת הדגל שלהם – דג חרב! (ובאיטלקית: פשה ספאדה pesce spada). בקרבת המבצר (קסטלו מניאצ'ה) נמצאת מסעדה מומלצת נוספת בשם Locanda Maniace. זהו מקום קטן, אלגנטי ואינטימי, שמתמחה בדגים, כמובן, כמו רוב המסעדות הסיציליאניות.


עיר המתים של פנטליקה

במרחק 40 דקות בלבד מסירקוזה, מתחבא אתר נוסף שלדעתי אסור לכם להחמיץ: הנקרופוליס של פנטליקה (La Necropoli di Pantalica), כלומר עיר הקברים של פנטליקה, ובה למעלה מ-5000 קברים עתיקים. מדובר על רמה המוקפת בגאיות, ששימשה בתקופת הברונזה כאתר קבורה. תושביה העתיקים של סיציליה (שהתגוררו במקום עוד לפני שהגיעו לאי השבטים האיטלקיים) חפרו את הקברים לתוך הסלע, ובמאות שלאחר מכן, בעיקר בתקופה הביזנטית ובימי הביניים, הפכו הקברים למוקד לעלייה לרגל ולפולחן.


זהו מקום מרתק, אבל הביקור בו לא מתאים לכל אחד. על מנת להגיע למערות יש ללכת לאורך דרכים צרות ולפעמים תלולות, עם עליות וירידות רבות. כדאי להימנע מלבקר פה בשיא הקיץ, משום שהחום הוא בלתי נסבל, ומקשה מאד על המבקרים.

הנקרופוליס של פנטליקה – מערות קבורה עתיקות שנחפרו לתוך האבן. צילום: אלסנדרה לאונרדי
הנקרופוליס של פנטליקה – מערות קבורה עתיקות שנחפרו לתוך האבן. צילום: אלסנדרה לאונרדי

החופים היפים ביותר באזור סירקוזה

לאחר שחוויתם את יופיה של סירקוזה, והתפעלתם מהאדריכלות, האומנות (והאוכל!) הגיע הזמן לתפוס קצת שמש וגלים, ולגלות את החופים היפים ביותר באזור סירקוזה.

החופים מסביב לסירקוזה נחשבים לכמה מהיפים ביותר בסיציליה כולה. בנוסף, רבים מהם ידועים כפחות תיירותיים (בהשוואה לחופים באזור פלרמו, לדוגמה), ובחודשי הקיץ העמוסים זה יתרון גדול...


אחדים מהחופים אינם מוסדרים, ומהווים למעשה חלק משמורות הטבע של האי. כאשר החוף הוא חלק משמורה לא תמיד קל להגיע אליו. אבל מי שיצליח לפלס את דרכו בין הסלעים והצמחים, ימצא מפרצים בתוליים וים תכול ויפהפה.

החוף האהוב עליי נמצא בעיירה סן לורנצו (San Lorenzo), והוא ידוע בזכות החול הדקיק והבהיר, והמים הצלולים בצבע תכלת. המקום הזה הוא קסם אמיתי!


חוף סן לורנצו, סיציליה. צילום: אלסנדרה לאונרדי
חוף סן לורנצו, סיציליה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

ניתן להגיע לחוף תוך כ-40 דקות מסירקוזה. לצד החופים המסודרים בתשלום, תוכלו למצוא גם חופים שפתוחים לקהל הרחב ללא דמי כניסה. אני בדרך כלל מעדיפה ללכת לחוף הפתוח שנמצא בקצה דרך מספר 3 (Strada III). אבל אם אתם מעדיפים לתפוס קצת שמש בחוף מוסדר, עם שירותים ובר, אני ממליצה לכם לנסות את לידו סן לורנצו (Lido San Lorenzo) או את לידו אגואה ביץ' (Lido Agua Beach), הנחשב לאלגנטי ויקר יותר.

.

חוף סן לורנצו - מגוגל מאפס


אם אתם מכירים קצת את סיציליה, יכול להיות שהאזור הזה יראה לכם מוכר, ובצדק. חוף סן לורנצו נמצא במרחק קצרצר מאחת משמורות הטבע הידועות באי – שמורת ונדיקרי (Riserva naturale di Vendicari).

על מנת לבקר בשמורה יש להחנות את הרכב בחניון המוסדר, ולהמשיך ברגל לכיוון הים.

בשמורה תמצאו מספר חופים (באיטלקית חוף נקרא ספיאג'ה – spiaggia): החוף הקרוב ביותר לחניון, במרחק 300 מטרים בלבד, הוא חוף אלורו (Spiaggia di Eloro), המציע למבקרים חול דק וזהוב וממצאים ארכיאולוגיים מיוון העתיקה.


חוף מריאנלי (Spiaggia Marianelli) הוא פראי ורחוק יותר, וקשה יותר להגיע אליו. זה חוף שמשמש בעיקר נודיסטים. חוף קלמוסקה (Spiaggia Calamosche) הוא הידוע ביותר, ויש לו גם חניון משל עצמו. מדובר על מפרץ יפהפה, ועל מנת להגיע למים הצלולים יש ללכת על שביל באורך כקילומטר מהחניון ועד לקו המים.

החוף האחרון בשמורה, לפני שמגיעים לסן לורנצו, הוא חוף ונדיקארי (Spiaggia Vendicari) – חוף רחב ידיים ויפהפה, עם חול לבן ומים שקופים. אם תצללו למטה, תוכלו לראות את הריסותיה של הטונרה (Tonnara) – אזור ששימש לדיג דגי טונה מהמאה ה-17 ועד שנת 1945. בסמוך נמצא המגדל העתיק, שהפך לסמל החוף.


המגדל העתיק שבחוף ונדיקרי
המגדל העתיק שבחוף ונדיקרי - צילום: Marcello Falco

חוף מפורסם נוסף, שנמצא במרחק 20 דקות בלבד מסירקוזה, הוא חוף פונטנה ביאנקה (Fontane Bianche) האהוב. זהו חוף רחב ידיים המוקף בטבע ירוק ושופע. החול פה דקיק ובהיר, והמים צלולים ואף פעם לא קרים מידי. וכאילו שכל זה לא מספיק, אפשר גם לאכול סנדוויצ'ים מעולים בקיוסקים הרבים המפוזרים לאורך החוף!


חוף פונטנה ביאנקה בסיציליה – זהו אחד החופים האהובים ליד סירקוזה. צילום: אלסנדרה לאונרדי
חוף פונטנה ביאנקה בסיציליה – זהו אחד החופים האהובים ליד סירקוזה. צילום: אלסנדרה לאונרדי

נוטו – עיר הבארוק של סיציליה

לאחר שנרגעתם בחופים, הגיע הזמן לחזור לאתרים החשובים באי.

התחנה הבאה במסלול שלנו היא נוטו (Noto), אחת העיירות המיוחדות בסיציליה. נוטו אמנם מוכרת פחות מאשר סירקוזה, אבל עבור חובבי אומנות וארכיטקטורה, זהו יעד חובה. מאז שנת 2002 נכללת נוטו ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, ובשנים האחרונות היא הפכה לפופולרית מתמיד. הזמן האידיאלי לבקר בעיר המרשימה הזאת הוא בשעות אחר הצריים המאוחרות, כאשר הבניינים המפוארים שנבנו במאה ה-17 בסגנון הבארוק הסיציליאני מוארים באור רך וזהוב המשווה להם מראה קסום.


היכנסו לנוטו דרך השער הראשי – פורטה ראלה (Porta Reale), ומכאן תוכלו להמשיך רגלית לאורך הרחוב הראשי של העיר, קורסו ויטוריו אמנואלה (Corso Vittorio Emanuele). הרחוב מלא בחנויות מזון ובוטיקים, חנויות מזכרות ושאר הפתעות. כדאי להתעכב מול הבניינים המרשימים ביותר, כמו לדוגמה קתדרלת סן ניקולו (Cattedrale di San Nicolò), פאלאצו דוצ'ציו (Palazzo Ducezio), ופאלאצו לאנדולינה (Palazzo Landolina).


הקתדרלה הראשית של נוטו, קתדרלת סן ניקולו, נבנתה בסגנון הבארוק הסיציליאני
הקתדרלה הראשית של נוטו, קתדרלת סן ניקולו, נבנתה בסגנון הבארוק הסיציליאני - צילום: Pixabay

איפה אוכלים בנוטו?

אני ממליצה לכם לעצור בבית קפה בשם קפה קוסטנצו (Caffè Costanzo), משום שכאן תוכלו למצוא את הגלידה הטובה ביותר בעיר! קפה קוסטנצו נמצא ב-via Silvio Spaventa 7, והטעמים שאסור לכם בשום פנים ואופן לפספס הם פיסטוק ושוקולד.



אגב, גלידה בטעם פיסטוק היא מעדן סיצילאני מסורתי אמיתי, ואחד הדברים הכי טעימים ביותר שהאי הזה מציע. בנוסף, תוכלו למצוא בבית הקפה הזה מעדנים טיפוסיים נוספים, כמו קנולי (cannoli) ממולא בריקוטה ושוקולד, כמובן. זה מקום שבו כדאי לשכוח את הדיאטה, ולהתמקד בתענוגות החיים...


מעבר לכך תוכלו למצוא בעיר גם אוכל סיציליאני מעולה, ובמחירים הוגנים. אם אתם מחפשים מקום איכותי לארוחת הערב, כדאי לכם להזמין מראש מקום בטרטוריה דל קרמינה (Trattoria del Carmine). זוהי מסעדה משפחתית, שמאז שנת 1968 מתמחה במנות סיציליאניות קלאסיות. ואם אתם מחפשים אלטרנטיבה קלילה יותר, נסו את PicNic – מקום מודרני המתמחה בסנדוויצ'ים מעולים, קוסקוס בסגנון סיצילאני, ועוד. צמחונים וטבעונים ישמחו לגלות פה שפע של מנות נטולות בשר!


איזה מן מזכרות כדאי לקנות ברחוב הראשי של נוטו?

אם מתחשק לכם לקנות מזכרת טיפוסית לאי, כדאי לכם לבחור את אחד הפריטים שמייצגים באופן מסורתי את סיציליה:

דגם קטן של הכרכרה הסיציליאנית (carretto siciliano), מהסוג ששימש את האיכרים במאה ה-19 וקושט בקישוטים צבעוניים מאד, או מריונטות סיציליאניות (pupi siciliani), שהיו פופולריות במיוחד במאה ה-19 ובעזרתן המחיזו סיפורים פופולריים על אבירים ונסיכות, ואולי אפילו מאראנצאנו (marranzano) – כלי נגינה מקומי, בעל צליל טיפוסי.


מריונטה (פופו – pupo) סיציליאנית. המריונטות האיכותיות עשויות בעבודת יד! צילום: אלסנדרה לאונרדי
מריונטה (פופו – pupo) סיציליאנית. המריונטות האיכותיות עשויות בעבודת יד! צילום: אלסנדרה לאונרדי

לאחר שקניתם כמה מזכרות, תוכלו להמשיך את הביקור במרכז ההיסטורי של נוטו. אם יש לכם זמן, אני ממליצה לכם להיכנס גם לתאטרון המרשים של העיר, לכנסיית סן דומניקו (La chiesa di San Domenico), וללכת לאורך רחוב ניקולאצ'י (via Nicolaci). אם במקרה יוצא לכם להגיע לנוטו בחודש מאי – הרווחתם! זו התקופה שבה נערך פסטיבל הפרחים הידוע של העיר, ובכל פינה מקושטת בפסלים מרהיבים העשויים פרחים צבעוניים.


מודיקה – עיר השוקולד של סיציליה

התחנה הבאה במסע שלנו היא העיירה מודיקה (Modica). מודיקה ממוקמת בחלקו הדרומי יותר של האי, במרחק קצר מראגוזה (Ragusa) היפה. גם במודיקה וגם בראגוזה תוכלו להתרשם מארכיטקטורה נפלאה בסגנון הבארוק, וממרכז היסטורי יפה במיוחד. שתיהן נמצאות במרחק של כשעה ורבע מסירקוזה, וארבעים דקות מנוטו (Noto).


מודיקה – אחת הפנינים של סיציליה
מודיקה – אחת הפנינים של סיציליה - צילום: Ludvig14

מודיקה מחולקת לשני חלקים – חלקה העתיק של העיר נמצא במעלה ההר, ונקרא מודיקה אלטה (Modica Alta) ואילו חלקה המודרני של העיר נמצא במורד ההר ונקרא מודיקה בסה (Modica Bassa).

החלק העתיק הוא קסום במיוחד: סמטאות צרות ומתפתלות, כנסיות רומנטיות (ובמיוחד קתדרלת סן ג'ורג'ו – Cattedrale di San Giorgio), בתים אציליים ומרשימים, ויפה מכולם – הרובע העתיק המכונה "קרטלונה" (Cartellone), בו חיה בעבר קהילה יהודית זעירה בה נעשה פוגרום ב-15 לאוגוסט 1474.


העיר כולה מלאה בחנויות מזכרות, אבל לא רק! מודיקה מפורסמת בזכות השוקולד שמייצרים במקום, ונחשב למשובח במיוחד. בכל רחבי המרכז ההיסטורי תוכלו למצוא בוטיקים המתמחים בשוקולד מודיקה. מה שמייחד את השוקולד המקומי הוא האופן שבו מעבדים את פולי הקקאו, והתוצאה היא שוקולד גרגירי (ולא חלק), בעל מתיקות מעודנת מאד בהשוואה לשוקולדים אחרים, ופריך מאד.

זהו שוקולד שונה מאד מהשוקולדים המסחריים – כדאי לכם לנסות אותו, ולראות אם הוא לטעמכם. לא כולם אוהבים אותו... הכתובת הידועה ביותר בעיר עבור חובבי השוקולד היא Antica Dolceria Bonajuto, מפעל קטן שפועל מאז שנת 1880 וממוקם בקורסו אומברטו 159. בסמוך אליו תוכלו למצוא גם את מוזיאון השוקולד העירוני (והקטן).



מעבר לשוקולד, תוכלו לטעום במודיקה מספר מטעמים מקומיים המבוססים על התוצרת הטיפוסית לאזור, כמו למשל עגבניות מסוג פאקינו (pomodoro Pachino), חצילים מעוגלים, שעועית, שקדים, וגבינת קאצ'ו'וואלו (caciocavallo). מסעדה מומלצת המתמחה במנות המסורתיות של מודיקה היא Ristorante Accursio, הממוקמת בתוך בניין עתיק והיסטורי. זוהי מסעדה אלגנטית ואיכותית, והמחירים בהתאם... אם אתם מעדיפים מקום עממי ונגיש יותר, נסו את ה- Locanda del Colonnello , או את La Sirenetta, המתמחה במנות דגים ובפיצה.




כפי שאתם רואים, לא חסרים אתרים מיוחדים בסיציליה, ואפשר לבקר באי היפהפה הזה שוב ושוב ובכל פעם לגלות הפתעות חדשות. ועדיין לא סיימנו! במאמר הבא בסדרה נגלה את חופיה המערביים של סיציליה. להתראות בקרוב...



 

4,352 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

פנטלריה – חגיגה פראית של יופי נוקב וטבע מסעיר
Tuesday, October 17, 2023
היינות של סיציליה
Sunday, August 20, 2023
25 שמורות הטבע והפארקים הלאומיים היפים ביותר באיטליה – חלק שלישי
Wednesday, July 26, 2023
מבוא טעים לאוכל של פלרמו – מה אוכלים בחגים ובארוחות משפחתיות?
Wednesday, April 12, 2023
אל תקראו לנו מאפיונרים
Sunday, February 12, 2023
כדאי לטייל באיטליה בחורף? בוודאי! הנה חמישה מקומות נהדרים לבקר בהם
Tuesday, January 10, 2023
בארי וטראני – שתי ערים בלתי נשכחות בפוליה
Saturday, November 26, 2022
עמק המקדשים המפואר באגריג'נטו - סיציליה
Friday, October 14, 2022
מסע בסיציליה: אל האוצרות הלא מוכרים שבמערב האי
Friday, September 16, 2022
סיציליה – הפינות הנסתרות והחופים היפים של האי
Friday, August 19, 2022
סיציליה - מסע בליבו העתיק והסוער של הים התיכון
Saturday, August 13, 2022
סיציליה כמו מקומי: עיירות בלתי נשכחות והחופים הכי יפים באזור פלרמו
Friday, May 27, 2022
זכרונות מקרנבל טֶרמיני אימֶרֶסֶה בסיציליה
Monday, May 23, 2022
לטייל בפלרמו כמו מקומיים – העיר הכי סוערת בסיציליה
Wednesday, April 6, 2022
המקווה הנסתר שהתגלה בסירקוזה, סיציליה
Monday, February 7, 2022
פוליניאנו אה מארה – לגעת ביופי לחוש את הפשטות
Sunday, January 16, 2022
פסטיבל המוזיקה והמסורת ‏האמיתית בפוליה
Wednesday, January 12, 2022
ביקור מהפנט במָטֵרַה – העיר שחצובה באבן ‏וסביבותיה
Friday, January 7, 2022
זה חם ופעיל - הרי געש פעילים באיטליה
Tuesday, September 12, 2017
במצב טוב - סיציליה
Tuesday, March 29, 2016

עשוי לעניין אותך

אלסנדרה לאונרדי | בלוגרית נולדה ומתגוררת ברומא

תרגום: אריאלה בנקיר

1

מתעניינים

עליך להתחבר על מנת לצפות בתוכן זה

ההרשמה לאתר בחינם.

התחברות | הרשמה
bottom of page